اخبار اتریوماخبار بیت کویناخبار دوج کوین

سقوط بیت کوین، رشد اتریوم و دوج کوین به دنبال تغییر آیکون توییتر

ارزش کل بازار رمزارز با افت 0.27% در بازه ۲۴ ساعته به 1.17 تریلیون دلار رسید

در معاملات صبح روز سه شنبه ۴ ‌آوریل ۲۰۲۳ در آسیا، بیت کوین به زیر مرز ۲۸۰۰۰ دلار آمریکا سقوط کرد در حالی که قیمت اتریوم افزایش یافت. قیمت دوج کوین (DOGE) هم تقریباً ۲۰% طی ۲۴ ساعت پس از تغییر آیکون توییتر به نماد دوج کوین توسط ایلان ماسک افزایش یافت.

به گزارش والکس و به نقل از Forkast، همزمان با تصمیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدان (اوپک پلاس) مبنی بر کاهش غیرمنتظره تولید نفت و نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی جهان، معاملات سهام ایالات متحده روز دوشنبه ۳ ‌آوریل ۲۰۲۳ نوسانی بود.

قیمت بیت کوین ۲۴ ساعت قبل از ۹ صبح به وقت هنگ‌کنگ، ۱.۲۰% کاهش یافت و به ۲۷۷۷۱ دلار آمریکا رسید. اتریوم با افزایش ۰.۸۴ درصدی به ۱۸۰۵ دلار آمریکا رسید. دوج کوین با رشد ۱۸.۵۱% به ۰.۰۹۳۳۱ دلار رسید و در صدر قرار گرفت. این میزان رشد بعد از اقدام ایلان ماسک (Elon Musk) و تغییر آیکون پرنده آبی توییتر به شیبا اینو ژاپنی صورت گرفت. طبق گزارش رویترز، ماسک همچنین برای رد شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری انجام شده از سوی سرمایه‌گذاران دوج کوین مبنی بر این که او باعث دستکاری قیمت شده است، دفاعیه خود را به دادگاه ارائه کرد.

ریپل با افت ۵.۴۴% به ۰.۴۹۰۶ دلار رسید. با این حال، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون علی‌رغم شکایات ثبت شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل لبز (Ripple Labs)، ۴۰% رشد داشته است.

ارزش کل بازار رمزارز با افت ۰.۲۷% طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۱۷ تریلیون دلار رسید. حجم کل معاملات هم طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۵.۸۳% به ۴۹.۴۵ میلیارد دلار رسید. در بازار ان‌اف‌تی، شاخص Forkast 500 در ۲۴ ساعت قبل از ۹ صبح به وقت هنگ‌کنگ ۰.۸۵% کاهش یافت و به ۴۰۲۹.۰۹ رسید. ‌

یهودا پتشر (Yehudah Petscher)، استراتژیست NFT در CryptoSlam به خبرگزاری فورکست گفت، کاهش قیمت ان‌اف‌تی به خاطر این است که سرمایه‌گذاران حالا محرکان بازار را بهتر می‌شناسند و پروژه‌ها به زودی ابعاد واقعی بازار را خواهند دید. با این حال، فروش ان‌اف‌تی در برخی از بازار‌ها افزایش یافته است. به گفته سباستین بورگت (Sebastien Borget)، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران سندباکس که یک بازی متاورس مبتنی بر اتریوم و بازار ان‌اف‌تی است، طی یک ماه بیش از یک میلیارد دلار ان‌اف‌تی فروخته است. بورگت در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فورکست در روز دوشنبه ۳ ‌آوریل ۲۰۲۳ گفت که به طور کلی اکوسیستم در حال رشد است.

در پایان معاملات سهام ایالات متحده روز دوشنبه ۳ ‌آوریل ۲۰۲۳، شاخص داوجونز ۰.۹۸% و شاخص اس اند پی ۵۰۰، ۰.۳۷% افزایش یافتند. شاخص نزدک نیز ۰.۲۷% کاهش یافت.

رویترز روز سه شنبه ۴ ‌آوریل ۲۰۲۳ گزارش داد که کاهش تولید نفت خام به دنبال اعلامیه اوپک پلاس می‌تواند قیمت نفت را از حدود ۸۰ دلار فعلی به صد دلار در ازای هر بشکه برساند و بر نگرانی‌های تورمی برخی از اقتصاد‌های بزرگ بیفزاید. بر اساس گزارش مؤسسه مدیریت عرضه در روز دوشنبه ۳ ‌آوریل ۲۰۲۳، شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده در ماه مارس به ۴۶.۳% رسیده است که کمتر از ۴۷.۷% ثبت شده برای ماه فوریه ۲۰۲۳ است. این داده‌ها می‌تواند نمایان‌گر رخداد رکود احتمالی مجدد در ایالات متحده باشد.

نرخ بهره در ایالات متحده در حال حاضر بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد است. تحلیلگران گروه CME نسبت به تصمیم فدرال رزرو دو دسته شده‌اند. ۵۴.۸% احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در نشست ۳ مه ۲۰۲۳ نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد اما حدود ۴۵% این احتمال را می‌دهند که تغییری در نرخ بهره ایجاد نخواهد شد.

معاملات آتی سهام ایالات متحده تا ساعت ۹ صبح به وقت هنگ‌کنگ ثابت و کمی نزولی بود. شاخص آتی داوجونز ۰.۰۱% و اس اند پی ۵۰۰، ۰.۰۷% و شاخص نزدک ۰.۱۸% کاهش یافتند. داده‌های اقتصادی ایالات متحده که قرار است در هفته جاری منتشر شود شامل شاخص خدمات مدیران خرید برای ماه فوریه ۲۰۲۳ خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Forkast
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا