اخبار بیت کوین

رشد بیت کوین و تقویت بازار رمزارزها همزمان با بحران بانکی جهان

به دلیل ترس از تورم، سرمایه‌گذاران به دنبال یک دارایی ایمن مانند بیت کوین هستند

همزمان با ایجاد بحران بانکی، افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و روی آوردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیگر، حجم معاملات بیت کوین و ۱۰ ارز دیجیتال برتر دیگر در آسیا با شروع هفته جدید افزایش یافت. لایت‌کوین در رتبه اول قرار گرفت و با تلاش‌های مقامات برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران نسبت به بهبود یافتن وضعیت سیستم مالی بعد از ورشکستگی بانک‌ها و کاهش شدید سهام برخی از وام‌دهندگان، حجم معاملات آتی سهام ایالات متحده صبح روز دوشنبه، ۲۷ مارس ۲۰۲۳ افزایش یافت.

به گزارش والکس و به نقل از Forkast، بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، بیت کوین در ۲۴ ساعت قبل از ۹ صبح دوشنبه در هنگ‌کنگ ۱.۶۹% افزایش یافت و ۰.۳۷% به مجموع رشد هفتگی این رمزارز اضافه شد. در طول یک هفته، قیمت بیت کوین به زیر ۲۸ هزار دلار آمریکا رسید و اوایل روز دوشنبه کمی رشد کرد اما بعداً حجم معاملات صبح نامنظم شد.

مکسول گلدشتاین (Maxwell Goldstein) که یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم سرمایه‌گذاری Freeport است، به خبرگزاری فورکست گفت:

معامله‌گران به بیت کوین و دارایی‌های مشابه روی آورده‌اند. بحران بانکی اخیر و شایعات مبنی بر افزایش تورم، زمینه سرمایه‌گذاری در بیت کوین را تقویت کرد. به خاطر ترس از تورم، سرمایه‌گذاران به دنبال یک دارایی ایمن مانند بیت کوین هستند.

قیمت اتریوم هم با رشد ۱.۶۱% به ۱۷۸۰ دلار آمریکا رسید و ۰.۱۶% به مجموع رشد هفتگی آن اضافه شد. توسعه‌دهنده اتریوم Matter Labs روز جمعه، ۲۴ مارس ۲۰۲۳، شبکه اصلی zkSync Era را راه‌اندازی کرد. zkSync اولین سیستم دانش صفر اتریوم است که عموم کاربران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

لایت‌کوین نیز با رشد ۱.۸۵% طی ۲۴ ساعت گذشته و رشد ۱۲.۳۹% در طول هفته، در رتبه اول جای گرفت.

ارزش کل بازار رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۴% افزایش یافت و به ۱.۱۷ تریلیون دلار آمریکا رسید. حجم معاملات هم طی ۲۴ ساعت گذشته با ۴.۶۷% کاهش به ۳۱.۴۶ میلیارد دلار رسید.

در بازار NFT، شاخص Forkast 500 طی ۲۴ ساعت، ۱.۵۲% کاهش یافت و در ساعت ۹:۳۰ صبح هنگ‌کنگ به ۴۰۲۴.۳۴ رسید که افت ۲.۶۶% هفتگی را نشان می‌دهد. این شاخص معیاری برای سنجش عملکرد بازار جهانی ان‌اف‌تی است و شامل ۵۰۰ قرارداد هوشمند واجد شرایط در هر روز می‌شود که مدیریت آن را شرکت CryptoSlam بر عهده دارد.

قیمت سهام ایالات متحده در لحظات آخر روز جمعه ۲۴ مارس ۲۰۲۳ افزایش یافت. شاخص داو جونز ۰.۴۱%، شاخص اس اند پی ۵۰۰، ۰.۵۶% و شاخص نزدک ۰.۳۱% افزایش یافت. هر سه شاخص پس از یک هفته‌ی پر نوسان به خاطر بحران بانکی و افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، رشد پیدا کردند. هرچند با وجود چنین دستاورد‌ها، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت بانکی پابرجاست.

در عین حال، شورای نظارت بر ثبات مالی ایالات متحده می‌گوید گرچه برخی مؤسسات تحت فشار قرار گرفته‌اند اما سیستم بانکی ایالات متحده همچنان سالم و پایدار است. مقامات دیگر حتی رئیس جمهور جو بایدن هم در هفته‌های اخیر همین پاسخ را تکرار کردند.

قبل از شروع فعالیت بازار سهام ایالات متحده در روز دوشنبه، معاملات آتی سهام از ساعت ۹ صبح هنگ‌کنگ افزایش پیدا کرد. شاخص معاملات آتی داو جونز ۰.۳۶%، شاخص اس اند پی ۵۰۰، ۰.۳۷% و نزدک ۰.۲۴% افزایش پیدا کردند.

در روز چهارشنبه ۲۹ مارس هفته پیش رو قرار است کنگره ایالات متحده جلسه استماع درباره بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر برگزار کند. این دو بانک در ماه مارس ۲۰۲۳ ورشکست شدند و انتظار می‌رود اطلاعاتی در مورد تورم و رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده منتشر شود.

فدرال رزرو در ۳ مه ۲۰۲۳ جلسه‌ای در رابطه با اقدامات بعدی در مورد نرخ بهره و مقابله با تورم تشکیل خواهد داد. تحلیلگران گروه CME تا ۸۳.۲% احتمال می‌دهند که فدرال رزرو نرخ بهره را در حدود ۴.۷۵% تا ۵% نگه دارد و ۱۶.۸% احتمال افزایش ۲۵ واحدی دیگر وجود دارد. پیش‌بینی فعلی فدرال رزرو از نرخ بهره پایانی در سال ۲۰۲۳، همانند سال ۲۰۲۲، ۵.۱% است که نشان می‌دهد اگر یک افزایش نرخ دیگر در سال ۲۰۲۳ رخ دهد، برنامه انقباضی فدرال رزرو به پایان می‌رسد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Forkast
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا