اخبار بیت کوین

بیت کوین بعد از هاوینگ به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد؟ پیش بینی قیمت تا سال ۱۴۰۴

بحث درباره رویداد مورد انتظار هاوینگ در بین جامعه ارزهای دیجیتال بسیار داغ است. هاوینگ ۲۰۲۴ از نظر بسیاری از تحلیلگران می‌تواند یک سکوی پرتاب برای انفجار قیمت بیت کوین باشد. آیا بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ رالی صعودی بیت کوین می‌تواند قیمت این رمزارز را به ۱۵۰ هزار دلار برساند؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، اعضای شرکت پانترا کپیتال (Pantera Capital) مانند بسیاری از تحلیلگران دیگر که ما در بخش اخبار والکس پیش‌بینی‌های آن‌ها را بررسی کردیم، معتقد هستند که عملکرد بیت کوین به شدت به چرخه‌های هاوینگ بستگی دارد. بیت کوین همواره رفتار تاریخی خودش را تکرار می‌کند و این‌بار نیز با نزدیک شدن به هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین می‌توانیم منتظر یک صعود دیگر باشیم. این شرکت پیش بینی می‌کند که بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ وارد یک رالی صعودی می‌شود و قیمت آن به سقف ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید. 

بیت کوین از لحاظ تاریخی ۴۷۷ روز قبل از هاوینگ به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد، سپس به سمت بالا حرکت می‌کند و در نهایت شاهد انفجار قیمت خواهیم بود. رالی صعودی بعد از هاوینگ به طور متوسط ۴۸۰ روز طول می‌کشد. اکنون در زمان حساسی به سر می‌بریم و هر روز به هاوینگ ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم. تا هاوینگ سال آینده طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا قیمت بیت کوین در حدود ۳۵ هزار دلار معامله خواهد شد. رقمی که فعلا از آن فاصله دارد. اما شرایط بعد از هاوینگ متفاوت خواهد بود و احتمالا شاهد یک رکوردشکنی دیگر خواهیم بود. 

شرکت پانترا با اشاره به چرخه‌های گذشته توضیح می‌دهد که تاثیر هاوینگ ۲۰۱۶ در میزان کاهش عرضه بیت کوین‌های جدید نسبت به هاوینگ قبلی، یک سوم (۳۳٪) بوده است و به طرز جالبی نسبت تاثیر آن بر تغییرات قیمت نیز به همین مقدار بوده است. این نسبت‌ها برای دوره بعدی (یعنی هاوینگ ۲۰۲۰ به هاوینگ ۲۰۱۶) به ترتیب ۴۳٪ و ۲۳٪ بوده است. این شرکت این‌طور ادامه می‌دهد که:

شرکت پانترا افزود:

انتظار می‌رود هاوینگ بعدی در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رخ دهد. از آنجایی که بخش عمده بیت کوین‌های موجود در حال حاضر استخراج شده و در گردش هستند، هاوینگ بعدی عرضه را محدودتر می‌کند. اگر تاریخ تکرار شود، در چرخه هاوینگ پیش‌رو قیمت بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار قبل از هاوینگ و ۱۴۸ هزار دلار بعد از آن افزایش پیدا می‌کند. 

این شرکت پیش بینی می‌کند که ۴۸۰ روز بعد از هاوینگ ۲۰۲۴، یعنی احتمالا تا ژوئیه ۲۰۲۵ (مرداد ۱۴۰۴) قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود خواهد رسید. 

bitcoin-halving-btc-price-150k
مشخصات هاوینگ منبع: Pantera Capital

شرکت پانترا در پیش‌بینی انفجار قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ و شش رقمی شدن قیمت این رمزارز تنها نیست. از جمله نگاه‌های خوش‌بینانه می‌توان به پیش‌بینی‌های مبتنی بر معیار کمترین قیمت آتی (Lowest Price Forward) اشاره کرد که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین تا ۲۰۲۶ از ۱۰۰ هزار دلار عبور می‌کند. بسیاری دیگر از تحلیلگران نیز بر رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار اتفاق نظر دارند اما تاکید می‌کنند که این قیمت تنها بعد از هاوینگ ممکن است تحقق پیدا کند. 

bitcoin-halving-btc-price-150k
عملکرد BTC/USD در هاوینگ منبع: Pantera Capital
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به نظر شما هاوینگ سال آینده چقدر می‌تواند روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۴

منبع
cointelegraph
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
جعفرقلی
جعفرقلی
6 ماه قبل

بیت کوین دوباره میاد محدوده ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار
از اونجا حرکت صعودیش شروع میشه. بنظرم تا اواسط ۲۰۲۴ قیمت بیت نزولی هست و نقطه شکست قیمتش از پاییز سال آینده (۱۴۰۳) شروع میشه.

دکمه بازگشت به بالا