اخبار بیت کوین

هش ریت شبکه بیت کوین سقف تاریخی خود را شکست

میانگین متحرک هفت روزه شبکه بیت کوین به ۲۴۰.۲۰۸ میلیون تراهش بر ثانیه رسید.

علی‌رغم سقوط چندین ماهه ارزش بازار ارزهای دیجیتال و ناتوانی بیت کوین در شکست سطح ۲۰۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسد که ماینرهای این رمزارز از شرایط نگران نیستند.

به گزارش والکس و به نقل از سایت Finbold، هش ریت شبکه بیت کوین، سقف تازه‌ای ثبت کرد. میانگین متحرک هش ریت استخراج بیت کوین در روز ۲ اکتبر به مقدار ۲۴۰.۲۰۸ میلیون تراهش بر ثانیه رسید. بنا بر داده‌های سایت Blockchain.com، توان استخراج بیت کوین طی هفته‌های اخیر به شکل پیوسته در حال افزایش بوده است.

هش ریت شبکه بیت کوین در گذر زمان
هش ریت شبکه بیت کوین در گذر زمان

هش ریت (Hash Rate) به میزان توان پردازشی موجود در استخراج ارز دیجیتال اطلاق می‌شود. توان هش بیت کوین در ماه آگوست و همزمان با رشد نسبی قیمت شروع به افزایش کرد. با این وجود، کاهش متعاقب قیمت بیت کوین سبب کاهش هش ریت نشد و این شاخص به طور پیوسته رشد کرد.

این پدیده در تضاد با روند تاریخی ماینینگ است؛ به شکل عادی، انتظار می‌رود که با کاهش قیمت بیت کوین، صرفه اقتصادی استخراج بیت کوین نیز کاهش یابد و ماینرهایی که هزینه عملیاتی بالاتری دارند، دستگاه‌های خود را با گذر از نقطه سر به سری خاموش نمایند.

بخشی از خوش‌بینی ماینرها را می‌توان با ورود سرمایه اخیر از ارزهای فیاتی همچون پوند و یورو به رمزارزهایی چون اتر و بیت کوین توجیه کرد. این ورود سرمایه سبب شده است که حجم معاملات بیت کوین به بیشترین میزان طی سه ماه اخیر برسد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا