اخبار بیت کوین

چرا رالی بیت کوین در ۴۵ روز آینده حتمی است؟

از آنجایی که منتظر نشست فدرال رزرو ایالات متحده و انتشار داده‌های مربوط به نرخ بیکاری هستیم، بازار کریپتو نیز برای تأثیرات بالقوه این نشست آماده است، و سرمایه‌گذاران هر نشانه‌ای مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در نشست ژوئن ۲۰۲۳ رصد می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از coingape، در راستای جلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) که بین دوم و سوم ماه می ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، شاخص S&P 500 در پایان هفته و در مدت ۵ روز با رشد نزدیک به یک درصدی بسته شد. پس از جلسه کمیته بازار باز فدرال، جلسه فدرال رزرو ایالات متحده بین چهارم و پنجم ماه می ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد و به بررسی داده‌های نرخ بیکاری می‌پردازد. پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش ۲۵ واحد پایه (Basis point) در نرخ بهره باشیم.

Basis point یا bps مقداری است برابر با یک صدم درصد. bps در تغییرات نرخ بهره اوراق قرضه یا اعتبار استفاده می‌شود. مثلاً تغییر به مقدار ۲۵ واحد پایه برابر با تغییر نرخ بهره به میزان ۰/۲۵ درصد است.

بازار باز فدرال
محل برگزاری جلسه کمیته بازار باز فدرال

با این حال، اگر نشانه‌هایی از موضع‌گیری محتاطانه‌تر فدرال رزرو در ژوئن ۲۰۲۳ مشاهده شود، ممکن است به حفظ خوش‌بینی در بازار کمک کند. احتمال ایجاد یک تله خرسی در طول تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای نرخ بهره وجود دارد، زیرا نرخ بهره مورد انتظار ۵ تا ۵/۲۵ درصدی به طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ بهره و کنترل تورم ۲ درصدی بانک مرکزی است.

همچنین معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که اگر تورم کاهش یابد و شرایط در بازار کار ثابت بماند، فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره خود را در جلسه بعدی FOMC در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ متوقف کند. اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند، بازار کریپتو پتانسیل رشد و ایجاد یک روند صعودی را کسب می‌کند، زیرا سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در نشست‌های آتی موضع خود را به سمت کاهش نرخ بهره تغییر دهد.

روند بیت کوین در ۴۵ روز آینده صعودی خواهد بود؟

بازار انتظار دارد فدرال رزرو افزایش نرخ بهره خود را در نشست آتی ۱۴ ژوئن متوقف کند. بنابراین، هر گونه نشانه‌ای از موضع‌گیری محتاطانه جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو در طی کنفرانس مطبوعاتی پس از FOMC، می‌تواند در شکل‌گیری احساسات بازار برای ۴۵ روز آینده بسیار مهم باشد. با این حال، نوسانات بیشتر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و داده‌های شغلی می‌تواند بازده این تحولات را در آینده نزدیک کاهش دهد. CoinGape به تازگی گزارش داده که قیمت بیت کوین ممکن است در سطح ۳۱،۰۰۰ دلار با مقاومت مواجه شود.

فدرال رزرو
فدرال رزرو

بر اساس اطلاعات ابزار CME FedWatch، تا ۸۴ درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه ۳ می خود نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد پایه افزایش دهد. افزایش نرخ بهره مطابق با انتظارات ممکن است در ابتدا منجر به کاهش قیمت بیت کوین شود، اما بسته به نظرات جروم پاول و تفسیر بازار از گفته‌های او، قیمت می‌تواند متعاقباً افزایش یا کاهش یابد. در حال حاضر، اقتصاددانان گلدمن ساکس معتقدند که فدرال رزرو ایالات متحده در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ به افزایش نرخ بهره علاقه‌ای ندارد. بنابراین این امکان وجود دارد که قیمت بیت کوین در ۴۵ روز آینده به طور کلی صعودی باشد، و البته برخی از تحلیلگران در تحلیل بیت کوین گفته‌اند که قیمت این ارز می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار هم برسد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coingape
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا