اخبار بیت کوین

رالی بیت کوین با تایید توافق سقف بدهی آمریکا آغاز شد

قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر توافق رئیس جمهور جو بایدن (Joe Biden) و جمهوری‌خواه کوین مک‌کارتی (Kevin McCarthy) بر سر سقف بدهی ایالات متحده به بیش از ۲۷،۰۰۰ دلار رسید.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا توافق سقف بدهی ایالات متحده را در پست توییتری خود تأیید کرد و گفت که این یک “گام مهم و رو به جلو محسوب می‌شود که ‌خرج و مخارج کشور را کاهش می‌دهد.”

به گزارش والکس و به نقل از coingape، بایدن به این موضوع اشاره کرد که بدون این توافق، اقتصاد آمریکا با مشکلات جدی مواجه می‌شد که شامل ورشکستگی و بنابراین رکود اقتصادی، تأثیر بر حساب‌های بازنشستگی و از دست دادن میلیون‌ها شغل می‌شود. لازم به ذکر است بایدن در گذشته اعلام کرده بود با توافقی که به سود معامله‌گران رمزارزی باشد، موافقت نمی‌کند.

پیش از این، مک‌کارتی مفاد توافق مذکور را تأیید کرده بود و گفت که رئیس جمهور چندین ماه از زمان ما را تلف کرده و از مذاکره درباره سقف بدهی سر باز زده است. توافق بر سر این موضوع فقط چند روز پیش از مهلت پایانی آن یعنی ۱ ژوئن ۲۰۲۳ صورت گرفت. پس از این توافق ممکن بود در بازارهای مالی شاهد هرج و مرج باشیم. او در این باره گفت:

چند دقیقه پیش تماس تلفنی من با رئیس جمهور به پایان رسید. با وجود اینکه او زمان زیادی را تلف کرد و از مذاکره سر باز می‌زد، اما به یک توافق اصولی رسیدیم که شایسته مردم آمریکا است.

جلسه توافق بر سر سقف بدهی

دستیابی به توافق بر سر سقف بدهی آمریکا

بایدن این خبر را تأیید کرد و گفت:

من و رئیس‌ جلسه، آقای مک‌کارتی، به یک توافق اصولی درباره بودجه ایالات متحده رسیدیم.

با این حال، پیش از ارائه مفاد این توافق به مجلس نمایندگان و سنا، باید مذاکرات بیشتری برای نهایی کردن متن قانونی آن صورت گیرد. این توافق موقت شامل افزایش سقف بدهی دولت فدرال آمریکا به مبلغ ۳۱/۴ تریلیون دلار است. افزایش سقف بدهی به مدت دو سال خواهد بود و خرج و مخارج دولت را محدود می‌کند.

در همین حین، بازار رمزارزها در اولین واکنش به توافق مذکور به رنگ سبز درآمد. اگر ارزش بازار سهام ایالات متحده افزایش پیدا کند، می‌تواند منجر به یک “رالی تسکین‌دهنده‌” شود زیرا سرمایه‌گذاران احساس اعتماد و خوش‌بینی بیشتری نسبت به بازار خواهند داشت. این رالی می‌تواند قیمت بیت کوین را نیز افزایش دهد زیرا سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به خرید این رمزارز پیدا می‌کنند. با این حال، باید توجه داشته باشید که این فقط یک احتمال است و تضمینی در آن وجود ندارد، زیرا ارزش بیت کوین و بازار سهام می‌توانند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرند. بنابراین، احتمالاً رالی بیت کوین در پاسخ به آنچه که به اصطلاح رالی تسکین‌دهنده در بازارهای سهام آمریکا نامیده می‌شود، وجود خواهد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coingape
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا