اخبار بیت کوین

مومنتوم هفتگی بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ وارد منطقه خرسی شد

در تحولی قابل توجه در این هفته، قیمت بیت کوین در شاخص LMACD هفتگی (میانگین متحرک همگرایی و انحراف لگاریتمی) نزولی شد و این اولین باری است که چنین اتفاقی در سال ۲۰۲۳ رخ می‌دهد. آیا این به معنی ادامه افت قیمت بیت کوین در مقابل دلار آمریکا خواهد بود، یا گاوها هنوز هم فرصتی برای نجات روند به رو رشد خود دارند؟

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، شب گذشته، کندل هفتگی BTC/USD با یک تقاطع خرسی (کراس اور نزولی) در LMACD باز شد. امروز نیز شاهد شکست یک سطح حمایت کلیدی در حدود ۲۷ هزار دلار بودیم که باعث شد قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار سقوط کند.

این تقاطع خرسی و فروش معامله‌گران با اعلامیه‌ای از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درباره اقدامات نظارتی آنها علیه شرکت بزرگ رمزارزی بایننس همزمان شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا می‌کند که بایننس ظاهراً اوراق بهادار ثبت نشده را به معامله‌گران آمریکایی ارائه داده است. در لیست توکن‌هایی که به عنوان اوراق بهادار شناخته شده‌اند نام چندین آلت‌ کوین برتر هم به چشم می‌خورد.

هم‌زمانی این اقدام قانونی با تقاطع شاخص تکنیکال LMACD و فروش معامله‌گران، از اصل اولیه سر جان تمپلتون (Sir John Templeton)، معامله‌گر معروف حمایت می‌کند که می‌گوید:

نمودار را به من نشان دهید تا خبر را به شما بگویم.

به عبارت دیگر، اخبار اصلی اغلب در حرکات قیمتی بیان می‌شوند و با تماشای الگوهای شکل گرفته در نمودار قابل پیش‌بینی هستند.

مومنتوم در چارت

چرا این کراس اور احتمالاً باعث سقوط بازار ارزهای دیجیتال نمی‌شود؟

گرچه بازار رمزارزها ممکن است فوراً به اخبار واکنش نشان دهد، اما لازم است که اینگونه تحولات را در یک زمینه گسترده‌تر بررسی کنیم. اگر مومنتوم از خط صفر به سمت پایین حرکت کند، ممکن است شاهد ادامه روند خرسی پیشین باشیم که می‌تواند چالش‌هایی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین ایجاد کند.

با این حال، همانطور که معامله‌گران با تجربه به یاد دارند، آخرین باری که مومنتوم بیت کوین در شاخص LMACD از این سطح رو به پایین حرکت کرد، درست در ماه‌های پیش از رالی صعودی سال ۲۰۲۰ بود. با وجود تقاطع خرسی اولیه، اما به نظر می‌رسد روند نزولی کوتاه‌مدت بوده و راه را برای افزایش قابل توجه قیمت هموار کرده است.

با نگاهی به تاریخچه تحولات بیت کوین، متوجه می‌شویم که این تقاطع خرسی ممکن است آنقدر که به نظر می‌رسد مهلک نباشد. با این حال، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید همچنان شاخص LMACD هفتگی BTCUSD را به همراه اندیکاتورهای تکنیکال دیگر و رویدادهای خبری اصلی مورد بررسی قرار دهند و دیدگاه یکپارچه و جامعی از بازار داشته باشند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
newsbtc
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا