صرافی ها

آشنایی با صرافی بیتمکس؛ پلتفرمی جذاب برای معامله گران ریسک پذیر

صرافی بیتمکس (BitMEX) یکی از صرافی های مهم ارز دیجیتال در دنیا است که با ایجاد بازارهای خرید و فروش ابزار مشتقه رمز ارزها، بین معامله‌گرهای حرفه‌ای محبوبیت زیادی دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۴ توسط آرتور هِیس (Arthur Hayes)، بن دلو (Ben Delo)و سموئل رید (Samuel Reed) شروع به کار کرد. صرافی بیتمکس حالا یکی از بزرگترین صرافی‌های معاملات بیت کوین است و با ابزار ترید حرفه‌ای به معامله‌گرهای با تجربه و کاربلد امکان انجام معاملات پرسود را می‌دهد. صرافی بیتمکس امکانات مختلفی دارد و بر خلاف بسیاری از صرافی‌های معمولی، امکان انجام معامله مستقیم رمزارزها را ندارد، بلکه با خرید و فروش قراردادهای مشتقه، امکان انجام معاملات برای کاربران را به وجود می‌آورد. در این مطلب از والکس قصد داریم در مورد صرافی Bitmax یکی صرافی های برتر ارز دیجیتال بیشتر توضیح دهیم. همراه ما باشید.

تاریخچه صرافی بیتمکس

صرافی بیتمکس از سال ۲۰۱۴ تا به امروز، یکی از بهترین صرافی‌های مشتقه برای معاملات بیت‌کوین و سایر رمز ارزها است. این صرافی در کشور هنگ کنگ مدیریت می‌شود اما پایه و اساس آن در جمهوری سیشل بنا شد. این صرافی رابط کاربری ساده‌ای دارد و کاربران به راحتی امکان ثبت‌نام و استفاده از امکانات آن را دارند. از زمان راه‌اندازی بیتمکس تا به امروز هیچ هکری موفق به هک سایت این صرافی نشد و این موضوع امنیت بالای صرافی را نشان می‌دهد. حالا بیتمکس یک صرافی معروف و محبوب جهانی است که هزاران معامله‌گر از سرتاسر دنیا رمز ارزهای مختلف را در آن معامله می‌کنند.

صرافی بیتمکس توسط کمپانی HDR Global Trading فعالیت خود را آغاز کرد و بیشتر تمرکز این صرافی به جای معاملات همتا به همتا یا P2P روی معاملات مشتقه مثل مارجین یا فیوچرز است. این صرافی بیشتر برای کاربران و معامله‌گرهای حرفه‌ای کاربرد دارد و معامله‌گرهای مبتدی بهتر است که در شروع کار از صرافی‌های P2P و معمولی استفاده کنند. در این پلتفرم معاملات اهرم‌دار و مشتقه انجام می‌شود و کوچکترین اشتباه می‌تواند تمام دارایی معامله‌گر را نابود کند.

اشاره کردیم معاملات در بازار بیتمکس به صورت ابزار مشتقه است. ابزارهای مشتقه قراردادهایی هستند که ارزش ذاتی ندارند اما ارزش خود را از ارزهای موجود در بازار می‌گیرند. به واسطه این ابزار شما رمز ارزها را مستقیما نمی‌خرید بلکه قراردادهای مشتقه آن‌ها را خریداری می‌کنید.

متاسفانه به دلیل برخی تحریم‌ها امکان استفاده از خدمات صرافی بیتمکس در کشور ایران وجود ندارد. تنها اگر امکان این را دارید که در خارج از کشور فرایند احراز هویت این صرافی را انجام دهید، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. البته با برخی ترفندها و قبول برخی ریسک‌ها امکان استفاده از خدمات این صرافی در ایران هم وجود دارد که در ادامه در مورد این موضوع هم صحبت می‌کنیم.

تولد صرافی بیتمکس در سال 2014

خالق بیتمکس کیست؟

آرتور هیز (Arthur Hayes) خالق بیتمکس است. او قبل از اینکه تصمیم به راه‌اندازی بیتمکس بگیرد، در یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی و بانکداری آمریکا مشغول به کار بود. او سه سال سابقه کار حرفه‌ای در دویچه بانک آلمان را دارد و عمده فعالیت‌های او در مورد معاملات مشتقه است. آرتور هیز از دانش و تجربه خود استفاده و صرافی بیتمکس را در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد. حالا بیتمکس یکی از بزرگترین صرافی‌های مشتقه در جهان است که حجم معاملات روزانه آن به چیزی بین ۱ تا ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

انواع قراردادهای بیتمکس

بیتمکس با دو قرارداد امکان انجام معاملات را به کاربران می‌دهد، این قراردادها شامل قراردادهای آتی یا Futures Contract و قراردادهای دائمی یا Perpetual Contract می‌شوند. در ادامه به توضیح هر یک از این قراردادها و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

قرارداد آتی یا Futures Contract

به واسطه قراردادهای آتی امکان کسب سود از بالا یا پایین رفتن قیمت یک رمز ارز را دارید. با این قراردادها امکان خرید یا فروش رمز ارزها را در قیمت، ساعت و تاریخ خاص و مشخص وجود دارد. به عنوان مثال فرض کنید قیمت بیت‌کوین ۱۰۰۰ دلار است و شما از طریق قرارداد آتی اقدام به خرید ۱ واحد از این رمز ارز می‌کنید. اگر تاریخ سررسید این قرارداد مربوط به یک ماه دیگر شود و قیمت بیت‌کوین تا چند روز قبل از اینکه به تاریخ سررسید نزدیک شوید به ۱۵۰۰ دلار برسد، شما همان موقع امکان معامله قرارداد با شخصی دیگر را خواهید داشت. این یعنی لازم نیست تا رسیدن به تاریخ سر رسید برای انجام معاملات روی یک واحد بیت‌کوین خود صبر کنید. در این زمان شما می‌توانید به راحتی ۱ واحد بیت‌کوین خود را با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار به یک تریدر دیگر بفروشید و از این معامله سود کنید.

معاملات به روش قراردادهای آتی در صرافی بیت مکس

قرارداد دائمی یا Perpetual Contract

قراردادهای دائمی تفاوتی با معاملات صرافی‌های عادی ندارند و شما امکان انجام معاملات بدون تاریخ انقضا را دارید. معاملاتی که به صورت قراردادهای دائمی در صرافی بیتمکس انجام می‌شوند تا همیشه دارای اعتبار هستند و هر زمان که بخواهید می‌توانید به واسطه آن‌ها رمز ارزها را خرید و فروش کنید.

تفاوت قرارداد آتی و دائمی

قراردادهای آتی و دائمی در صرافی بیتمکس دو تفاوت مهم و آشکار دارند که در زیر به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

۱.     صرافی بیتمکس برای قراردادهای آتی یا Futures Contract بازه زمانی ۳ ماهه در نظر می‌گیرد. یعنی بعد از گذشت سه ماه تاریخ انقضای قراردادها سر می‌رسد. اما قراردادهای دائمی منقضی نخواهند شد و تا هر زمان که معامله‌گر بخواهد، قرارداد همچنان ادامه دارد.

۲.     کارمزد قراردادهای آتی فقط هنگام خرید و فروش رمز ارزها از طرف صرافی دریافت می‌شود، در حالی که در قراردادهای دائمی، علاوه بر کارمزدی که بابت خرید و فروش از کاربر دریافت می‌شود، صرافی بیتمکس کارمزدی اضافه در هر ۸ ساعت نیز از او دریافت می‌کند.

قراردادهای آتی و دائمی در صرافی Bitmax

مزایا و معایب صرافی بیتمکس

صرافی Bitmax هم مانند بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است. در زیر مزایا و معایب این صرافی را بررسی می‌کنیم.

مزایای صرافی بیتمکس

از جمله مزایای این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالا و کاهش خطر هک شدن یا مشکلاتی این چنینی
  • امکان انجام معاملات مارجین با حداکثر اهرم ۱۰۰
  • امکان انجام معاملات آتی و سایر مشتقات بسته به رمز ارزها
  • امکان انجام معاملات روز انواع رمز ارزها
  •  امکان انجام معاملات به جفت ارزهای فیات
  • کارمزد خوب و مناسب برای انجام معاملات
  • عدم دریافت کارمزد بابت خرید و فروش رمز ارزها

معایب صرافی بیتمکس

در ادامه به ذکر معایب این صرافی می‌پردازیم:

  • امکان انجام عملیات واریز یا برداشت فقط به صورت بیت‌کوین
  • قابل استفاده برای کاربران حرفه‌ای و رابط کاربری سخت برای کاربران مبتدی
  •  اهمیت ارائه مدارک هویتی برای ثبت نام در صرافی
  •   تحریم کاربران ایرانی

نکات مهم درباره صرافی بیتمکس

چند نکته مهم و کاربردی در مورد صرافی بیتمکس وجود دارد که باید بدانید. این نکات را در ادامه بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم:

کارمزد و هزینه‌های دریافتی صرافی بیتمکس

از آن‌جا که ارز پایه صرافی بیتمکس رمز ارز بیت‌کوین است، پس این صرافی برای خدمات واریز یا برداشت از معامله‌گران کارمزدی دریافت نمی‌کند. کارمزدها در صرافی بیتمکس هر چند پایین هستند اما بنا به عوامل مختلفی تغییر می‌کنند. از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین کارمزد این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.     نوع قرارداد (فیوچرز یا دائمی)

۲.     نوع ارز فیات

کارمزدهایی که صرافی Bitmax دریافت می‌کند شامل سه دسته می‌شوند:

۱.     بازارساز

۲.     گیرنده

۳.     کارمزد توافق

بررسی کارمزدها در صرافی بیتمکس

امنیت صرافی Bitmax

توسعه‌دهندگان صرافی بیتمکس روی لایه‌های امنیتی این صرافی به خوبی کار می‌کنند و به همین دلیل تا به حال هیچ خبری مبنی بر هک آن وجود ندارد. کاربران و معامله‌گرها به راحتی می‌توانند دارایی‌هایشان را در این صرافه ذخیره و نگهداری کنند. در صرافی بیتمکس روی امنیت قسمت‌های مختلف که کاربران با آن‌ها سر و کار دارند به خوبی کار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیف پول صرافی بیتمکس

سازندگان صرافی Bitmax کیف پول این صرافی را به صورت چند امضایی توسعه می‌دهند. با وجود این ویژگی حتی اگر پایگاه داده یا سرورهای صرافی هم در برابر خطرهای حمله هکرها در امان نباشند، از آن‌جا که هکرها کلیدی برای سرقت و ورود به حریم شخصی کاربران بیتمکس ندارند، کیف پول در امنیت کامل خواهد بود. با انجام برنامه‌نویسی‌های مختلف و اقدامات امنیتی سازندگان، کلید خصوصی کیف پول کاربران در فضای ابری ذخیره نمی‌شود و آن‌ها باید خدمات برداشت دارایی را شخصا و به صورت دستی انجام دهند. این اقدامات امنیت کیف پول بیتمکس را افزایش می‌دهند.

امنیت سیستم، موتور معاملاتی و ارتباطات

در صرافی بیتمکس از فناوری‌های قدرتمند و پیشرفته استفاده می‌شود، به همین دلیل لایه‌های امنیتی سیستم، موتور معاملاتی و ارتباطات آن بسیار قدرتمند هستند. این مسئله مانع نفوذ هکرها به صرافی می‌شود.

حریم شخصی

برای فعالیت در صرافی بیتمکس، ارائه مدارک شناسایی الزامی است. همچنین این صرافی زیر نظر Financial Action Task Force نیست چرا که با ارزهای فیات فعالیت نمی‌کند. بنابراین حریم شخصی کاربران در Bitmax به طور کامل حفظ می‌شود.

حریم شخصی کاربران در صرافی بیتمکس

پشتیبانی فنی بیتمکس

خدمات پشتیبانی فنی وب سایت بیتمکس از نظر کاربران آن مناسب و خوب است. علاوه بر خدمات پشتیبانی تلفنی، شما می‌توانید به واسطه تیکت ایمیل یا سایر منابع در پلتفرم معاملاتی از خدمات پشتیبانی فنی این سایت بهره‌مند شوید. صرافی بیتمکس دارای چت روم‌های اختصاصی نیز است که به کاربران امکان تبادل نظرات و چت گروهی را می‌دهد. با این امکانات، در صورت بروز کوچکترین مشکل امنیتی یا فنی، کاربران در سریع‌ترین زمان امکان تماس با پشتیبانی فنی را دارند.

ارزهای موجود در صرافی بیتمکس

صرافی بیتمکس حالا از انواع رمز ارزهای مختلف مثل بیت‌کوین، لایت کوین، زی کش، تزوس، ریپل، اتریوم و اتریوم کلاسیک پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان این صرافی همواره در تلاش هستند تا با بروزرسانی‌های مختلف، کوین‌های درخواستی کاربران را در صرافی قرار دهند و محصولات معاملاتی خود را برای آن‌ها ارائه نمایند. آن‌ها با امکان انجام معاملات مارجین و آتی روی هر رمز ارز، خدمات معاملاتی بیشتری به کاربران ارائه می‌دهند.

شما امکان معامله انواع جفت ارز فیات/رمز ارز را در این صرافی دارید و برای خدمات واریز یا برداشت دارایی نیز حتما به ارز دیجیتال بیت‌کوین نیاز پیدا می‌کنید، چرا که این صرافی برای این خدمات از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند. در صرافی Bitmax می‌توانید قیمت لحظه ‌ای ارزهای دیجیتال را ببینید و حتی اگر سود یا زیانی کنید، میزان آن‌ها با بیت‌کوین مشخص می‌شود.

امکان معامله جفت ارز در بیت مکس

اهرم‌ها در صرافی بیتمکس

اهرم‌ها یا به عبارتی Leverage ابزاری برای چند برابر کردن سرمایه به منظور انجام معاملات با حجم بیشتر هستند. در واقع به واسطه اهرم‌ها، معامله‌گر دو یا چند برابر سرمایه اصلی خود از صرافی قرض می‌گیرد و به واسطه آن‌ها معامله می‌کند. اهرم‌ها برای هر رمز ارز در این صرافی متفاوت هستند. مثلا برای بیت‌کوین می‌توانید از اهرم ۱۰۰ استفاده کنید، با این اهرم سرمایه‌تان صد برابر می‌شود.

حداکثر میزان اهرم مشخص برای رمز ارزهای مختلف را در زیر ذکر می‌کنیم:

  •  بیت‌کوین کش: ۲۰ اهرم
  •  اتریوم: ۵۰ اهرم
  •  لایت‌کوین: ۳۳.۳ اهرم
  • کاردانو: ۲۰ اهرم
  •  ترون: ۲۰ اهرم
  • ریپل: ۲۰ اهرم
  • ایاس: ۲۰ اهرم

در ازای استفاده از ابزار اهرم در صرافی بیتمکس، مقداری از سرمایه‌تان نزد صرافی به عنوان ضمانت باقی می‌ماند. چنانچه معامله‌ای که انجام دادید با موفقیت پیش نرفت، سرمایه اولیه‌تان از بین می‌رود. در واقع صرافی سرمایه اولیه شما را به عنوان خسارت بر می‌دارد.

لیکوئید شدن در صرافی بیتمکس

معامله در صرافی بیتمکس به دلیل وجود اهرم‌های مختلف وسوسه‌کننده است اما همواره خطری به نام لیکوئید شدن در کمین است و نباید آن را نادیده بگیرید. لیکوئید به معنی از بین رفتن است و زمانی که لیکوئید می‌شوید، یعنی تمام سرمایه اولیه‌تان را از دست می‌دهید. در هر معامله‌ای که با اهرم است، سطح لیکوئید نیز مشخص می‌شود و چنانچه دارایی‌تان به سطح لیکوئید برسد، تمام سرمایه اولیه‌تان را از دست خواهید داد.

همانطور که گفتیم، هر رمز ارز حداکثر میزان مشخصی قابلیت استفاده از اهرم‌ها را دارد. هر چه از اهرم بیشتری در معاملات خود استفاده کنید، خطر لیکوئید شدن هم بیشتر می‌شود. مثلا اگر برای بیت‌کوین از اهرم ۱۰ استفاده کنید و ۱۰۰۰ دلار بیت‌کوین را با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار معامله کنید، اگر ارزش بیت‌کوین به ۹۰۰۰ دلار برسد، شما لیکوئید می‌شوید و تمام سرمایه‌تان را از دست می‌دهید.

استفاده از اهرم برای کاربران مبتدی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود چرا که خطر لیکوئید شدن آن‌ها بسیار زیاد است. حتی کاربران حرفه‌ای هم با احتیاط از اهرم‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها حتی اگر بخواهید معامله‌ای به واسطه اهرم‌ها انجام دهند، سعی می‌کنند از اهرم‌های کمتری استفاده کنند تا خطر از بین رفتن سرمایه‌شان  به حداقل برسد.

معاملات آزمایشی در بیتمکس

امکان انجام معاملات آزمایشی در وب سایت صرافی بیتمکس وجود دارد. به این منظور باید وارد آدرس testnet.bitmex.com شوید و از امکانات آن برای افزایش مهارت‌هایتان استفاده کنید. این وب سایت کاملا شبیه سایت اصلی صرافی Bitmax است با این تفاوت که امکان لیکوئید شدن و از دست دادن سرمایه وجود ندارد.

این سایت مقدار پول مجازی و غیر واقعی به شما می‌دهد و کمک‌تان می‌کند که با انجام عملیات آزمایشی بتوانید از خدمات صرافی Bitmax استفاده کنید و با فضای آن‌جا آشنا شوید. شما می‌توانید با انجام آزمون و خطاهای مختلف در این سایت مهارت‌های ترید و معامله‌گری خود را ارتقا دهید و سپس برای انجام معاملات آتی یا دائمی به سایت اصلی صرافی بیتمکس مراجعه کنید.

بلوکه شدن حساب کاربری ایرانیان در صرافی بیتمکس

برخی از کشورهای دنیا در سایت Bitmax تحریم هستند و چنانچه مردم این کشورها در این سایت حساب کاربری بسازند، حساب‌هایشان مسدود می‌شود. کشور ایران یکی از این کشورهاست و کاربران ایرانی امکان ثبت نام در این صرافی را ندارند؛ صرافی بیترکس. شما می‌توانید با پذیرش خطر انسداد حساب کاربری، در این صرافی ثبت نام کنید و معاملات مختلفی در آن انجام دهید اما چنانچه حساب کاربری‌تان مسدود شد، دشواری‌های زیادی باید به جان بخرید تا بتوانید از طریق ارتباط با پشتیبانی، سرمایه‌تان را پس بگیرید.

برای رفع مشکل انسداد حساب کاربری همواره باید با ‌آی پی مشخصی از کشوری به غیر از ایران که در لیست تحریمی‌های Bimax نیست استفاده کنید و همواره با همان IP وارد سایت صرافی بیتمکس شوید. دقت کنید که در کنار کشور ایران، کشورهای سودان، آمریکا، کانادا، کره شمالی، کوبا و سوریه هم در لیست تحریمی‌های Bitmax هستند و نباید از ‌آی پی این کشورها برای ورود به این صرافی استفاده کنید.

برای تغییر‌ آی پی می‌توانید از سرورهای مجازی یا VPS و همچنین از فیلترشکن‌های با IP ثابت استفاده کنید. دقت کنید که فیلتر شکنی که می‌خواهید بخرید از قابلیت کیل سوییچ (Kill Switch)  بهره‌مند باشد. با این قابلیت حتی اگر ارتباط‌تان با اینترنت قطع شود، سرور IP ثابت‌تان متصل باقی می‌ماند و امکان لو رفتن IP وجود ندارد.

ایران جزو کشورهای تحریمی سایت صرافی بیتمکس

ثبت نام در صرافی بیتمکس

برای ثبت نام در بیتمکس وارد سایت این صرافی به آدرس www.bitmex.com شوید. پس از این باید وارد بخش Register شوید و در این بخش با وارد کردن یک ایمیل معتبر و رمز عبور قوی مراحل ثبت نام را طی کنید. در بخش ثبت نام کشوری را انتخاب کنید که در لیست تحریمی‌های بیتمکس نیست. به ‌آی پی ثابت خود دقت کنید که از کدام کشور است و با توجه به آن کشور را در بخش ثبت نام صرافی انتخاب کنید. در این بخش باید نام و نام خانوادگی‌تان را هم به لاتین وارد کنید و سپس روی دکمه Register کلیک کنید.

با طی کردن مراحل بالا، یک ایمیل حاوی لینک فعال‌سازی حساب کاربری بیتمکس برایتان ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن، حساب کاربری‌تان در این صرافی فعال می‌شود و می‌توانید از امکانات و خدمات آن استفاده کنید.

انجام معاملات مختلف در صرافی بیتمکس

شما می‌توانید در صرافی بیتمکس دو نوع معامله انجام دهید که در زیر به ذکر و توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

۱.     معاملات لانگ یا پوزیشن خرید: چنانچه قیمت رمز ارز افزایش پیدا کنید، شما از معامله با این روش سود می‌کنید.

۲.     معاملات شورت یا پوزیشن فروش: چنانچه قیمت رمز ارزش کاهش پیدا کند، شما از معامله با این روش سود می‌کنید.

بنا به بررسی‌های تکنیکالی و فاندامنتالی، اگر پیش‌یبنی کردید که قیمت یک رمز ارز در حال افزایش است باید وارد پوزیشن خرید یا لانگ شوید اما اگر احساس کردید که قیمت یک رمز ارز در حال کاهش است، باید وارد پوزیشن فروش یا شورت شوید.

روش خرید یا لانگ و فروش یا شورت در بیت مکس

انواع روش معاملات در صرافی بیتمکس

امکان انجام معاملات رمز ارزها به روش‌های مختلفی در صرافی بیتمکس وجود دارد که در زیر به ذکر و توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • معاملات Limit: چنانچه معامله‌گر بخواهد در یک قیمت مشخص و در یک رمز ارز خاص سرمایه‌گذاری به روش لانگ کند، باید از بخش معاملات لیمیت در صرافی Bitmax استفاده نماید.
  • معاملات Market: چنانچه برای انجام معاملات عجله دارید و فرصت وارد کردن قیمت در پوزیشن لانگ را ندارید، می‌توانید از بخش معاملات Market استفاده کنید. در این بخش، صرافی مناسب‌ترین قیمت را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن معامله‌تان را انجام خواهد داد. البته هر چند صرافی قیمت را تشخیص می‌دهد اما در صورت نیاز می‌توانید آن را ویرایش کنید.
  • معاملات Stop Market: فرض کنید بررسی‌هایتان نشان می‌دهد اگر قیمت یک رمز ارز از محدوده‌ای خاص عبور کند، امکان افزایش آن وجود دارد. در این حالت می‌توانید وارد بخش Stop Market شوید و قیمت را در محدوده‌ای که مد نظرتان است تنظیم کنید تا با رسیدن قیمت رمز ارز به این محدوده، معامله‌تان فعال شود.
  • معاملات Quantity: در این بخش به میزان مشخصی که قصد خرید یک رمز ارز را دارید، معامله می‌کنید. در واقع در بخش Quantity باید مقدار مشخصی که قصد خرید رمز ارز دارید را وارد کنید. مثلا اگر قصد خرید ۱۰۰۰۰ دلار ریپل دارید، باید در بخش Quantity عدد ۱۰۰۰۰ را وارد کنید.
  • معاملات Order Value: به واسطه Order Value می‌توانید تمام سرمایه‌ای را که قصد معامله آن‌ها را دارید، ببینید. نرخ Order Value بر پایه بیت‌کوین محاسبه می‌شود.

صرافی بیتمکس، راهی برای یک شبه پولدار شدن

صرافی بیتمکس دقیقا همان راهی را پیش رویتان می‌گذارد که خیلی‌ها آن را محال فرض می‌کنند. این صرافی با انواع اهرم‌های مختلف به شما کمک می‌کند که یک شبه راه صد ساله را طی کنید. اما مراقب باشید چرا که خطر لیکوئید شدن هم در کمین شماست و هر لحظه ممکن است با کوچکترین اشتباه لیکوئید شوید. پیشنهاد ما به کسانی که مبتدی هستند، ثبت نام در صرافی‌های ساده است. صرافی بیتمکس هر چند راه سریع پولدار شدن را پیش رویتان می‌گذارد اما با کوچکترین اشتباه تمام سرمایه‌تان را از شما می‌گیرید.

اگر ریسک‌پذیر نیستید هم به هیچ عنوان یه سراغ این صرافی نروید چرا که صرافی بیتمکس تمرکز ویژه‌ای روی معاملات فیوچرز دارد و این معاملات کاملا بر پایه ریسک افراد انجام می‌شوند.

اگر ریسک‌پذیر هستید اما تجربه‌ای در انجام معاملات ندارید، با انجام معامله‌های مختلف در صرافی‌های ساده، دانش و مهارت کافی برای معامله در صرافی بیتمکس را به دست آورید و با گذراندن دوره‌ها و مقالات آموزش صرافی بیتمکس، وارد این صرافی شوید و معاملات‌تان را در آن‌جا انجام دهید.

 سوالات متداول

صرافی بیتمکس چیست؟

صرافی بیتمکس بازار برای انجام عملیات آتی و دائمی است. این صرافی بیشتر به کار معامله‌گرهای حرفه‌ای بازار کریپتوکارنسی می‌آید.

انواع معاملات در صرافی بیتمکس کدامند؟

در صرافی بیتمکس امکان انجام معاملات به دو روش لانگ یا پوزیشن خرید و شورت یا پوزیشن فروش وجود دارد.

اهرم چیست؟

اهرم میزان سرمایه‌ای است صرافی در اختیارتان می‌گذارد. هر چه مقدار اهرم بیشتر باشد، خطر لیکوئید شدن هم بیشتر می‌شود. اما از طرفی چنانچه پیشبینی درسته انجام دهید، سود چند برابری هم دریافت می‌کنید.

لیکوئید شدن چیست؟

لیکوئید شدن به معنی از دست دادن تما سرمایه است. اگر پیش‌بینی درستی برای معاملات نکنید، لیکوئید می‌شوید و تمام سرمایه اولیه‌تان را از دست می‌دهید.

امکان استفاده از صرافی بیتمکس برای ایرانیان وجود دارد؟

با استفاده از فیلتر شکن می‌توانید تحریم‌های این صرافی را دور بزنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا