اخبار ارزهای دیجیتال

انجمن بلاک چین: تحریم‌های تورنادو کش «بی‌سابقه و غیرقانونی» هستند

انجمن بلاک چین و صندوق آموزش DeFi گزارشی را در قالب یک پرونده‌ به دادگاه ارائه داده و در آن تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم تورنادو کش (Tornado Cash) را “بی‌سابقه و غیرقانونی” دانسته و از آن انتقاد کرده‌ است.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، پیش از اینکه OFAC این تحریم‌ها را اعمال کند، تورنادو کش محبوب‌ترین ابزار حفاظت از حریم خصوصی در اتریوم، دومین پلتفرم بزرگ دارایی‌های دیجیتال جهان محسوب می‌شد. تورنادو کش یک نرم‌افزار کامپیوتری خودگردان است که در بلاک چین اتریوم منتشر شده و بدون هیچ دخالت یا کمک انسانی به طور خودکار فعالیت می‌کند.

انجمن بلاک چین با وزارت خزانه داری ایالات متحده در مورد تحریم تورنادو کش مخالف است

در این پرونده ادعا شده که تصمیم برای تحریم تورنادو کش منعکس‌کننده یک سوءتفاهم اساسی درباره این نرم‌افزار و عملکرد آن است. تا قبل از اینکه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) تحریم‌های خود را اعمال کند، این پروتکل محبوب‌ترین ابزار حفاظت از حریم خصوصی در اتریوم بود.

در خلاصه گزارش انجمن بلاک چین اهمیت تورنادو کش به عنوان ابزاری برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران حوزه دارایی‌های دیجیتال برجسته شده است. آنها ادعا می‌کنند که آمریکایی‌ها بیشتر از همیشه از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند؛ به گونه‌ای که ۲۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی دارایی‌های دیجیتال را در اختیار دارند و ۲۹ درصد از آنها قصد خرید و یا معامله آنها را دارند.

در خلاصه آنها همچنین به این نکته اشاره شده که نرم‌افزارهایی مانند تورنادو کش می‌توانند برای اهداف غیرمشروع مورد سوءاستفاده قرار گیرند، اما در اصل برای دلایل مشروع و ارزشمند از لحاظ اجتماعی استفاده می‌شوند. علاوه بر آن، در این پرونده ادعا شده که تحریم‌های اعمال شده فراتر از اختیارات OFAC بوده و نتیجه “تصمیم‌گیری خودسرانه و بی‌هدف” آنهاست.

انجمن بلاک چین

OFAC در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱، پروتکل تورنادو کش را به همراه هفت واحد دیگر به علت شرکت در فرایند پرداخت‌ باج‌افزارها تحریم کرد. OFAC تورنادو کش را به عنوان “موجودیتی با طراحی ویژه” (SDN) مشخص کرده، به این معنی که شهروندان آمریکایی به طور کلی نباید تراکنشی با این پروتکل داشته باشند یا خدماتی را برای آن ارائه دهند. تحریم‌های تورنادو کش تحت فرمان اجرایی ۱۳۶۹۴ اعمال شدند که به فعالیت‌های سایبری مخرب افراد و نهادها می‌پردازد.

همانطور که توسط Bitcoinist گزارش شده، اندیشکده کریپتویی Coin Center یکی از مهم‌ترین منتقدان تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم تورنادو کش بوده است. Coin Center ادعا کرده که تحریم‌ تورنادو کش نادرست است و می‌تواند پیامدهایی همه جانبه برای صنعت کریپتو داشته باشد.

علاوه بر این، Coin Center تاکید کرده تورنادو کش یک پروتکل منبع باز است که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های اتریوم را به جهت حفظ حریم خصوصی خود با هم مخلوط کنند. با وجود اینکه این پلتفرم می‌تواند برای اهداف غیرمشروع استفاده شود، اما Coin Center ادعا کرده که همین موضوع برای بسیاری از فناوری‌های دیگر، از جمله نقدینگی و اینترنت نیز قابل اعمال است.

تورنادو کش

در همین راستا، صرافی رمزارزی Coinbase نیز از گروهی از شاکیان که خواهان برداشته شدن تحریم‌های ایجاد شده توسط دولت آمریکا علیه تورنادو کش بودند، حمایت کرد. جوزف ون لون (Joseph Van Loon)، تایلر آل-میدا (Tyler Al-meida)، الکساندرا فیشر (Alexandra Fisher)، پرستون ون لون (Preston Van Loon)، کوین ویتال (Kevin Vitale) و نیت ولچ (Nate Welch) برخی از این افراد بودند که ادعا می‌کردند دولت نباید تورنادو کش را تحریم کند زیرا این پلتفرم “تنها یک نرم‌افزار است و بنابراین یک شخص یا یک موجودیت خارجی محسوب نمی‌شود”.

انجمن بلاک چین و صندوق آموزش DeFi یک سازمان‌ عام‌المنفعه شناخته‌شده است که به بهبود سیاست‌گذاری برای اقتصاد دارایی‌های دیجیتال و تضمین نوآوری فناوری بلاک چین می‌پردازد. آنها سعی دارند سیاست‌گذاران، نظارت‌کنندگان، دادگاه‌ها و عموم مردم را در مورد طبیعت و مزایای فناوری بلاک چین و DeFi آگاه کنند.

تصمیم به تحریم تورنادو کش، سؤالات قانونی و حقوقی جدی را ایجاد کرده که تأثیرات گسترده‌ای برای اکوسیستم بلاک چین و اقتصاد دارایی‌های دیجیتال دارد. این پرونده ممکن است معیاری را برای نحوه تنظیم فناوری بلاک چین و DeFi توسط دولت‌ها ایجاد کند و دادگاه باید به بررسی کامل استدلال‌های ارائه‌ شده در گزارش انجمن بلاک چین بپردازد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoinist
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا