اخبار اتریوماخبار بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین و اتریوم همزمان با انتشار گزارش درآمد بخش‌های غیرکشاورزی

نرخ بهره بالا می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای بیت کوین و کاهش قیمت آن شود

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و در روز جمعه ۷ ‌آوریل ۲۰۲۳ به زیر ۲۸۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش والکس و به نقل از Cryptonews، بیت کوین یک هفته پیش به اوج قیمت خود یعنی ۲۹۰۰۰ دلار رسیده بود. مقدار افت فعلی می‌تواند نشانگر وضعیت نزولی (خرسی) در بازار باشد. در عین حال که بیت کوین تلاش می‌کند تا از سطح مقاومت ۲۸۲۵۰ دلار عبور کند، اتریوم به نظر می‌رسد که در وضعیت بهتر و پایدارتری قرار داشته باشد.

دلیل رشد صعودی آن را می‌توان افزایش ارزش دلار آمریکا دانست. ارزش دلار بعد از منتشر شدن نرخ داده‌های رشد شغلی در آمریکا افزایش یافت و این را که نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه مه ۲۰۲۳ بالا رود، محتمل‌تر ساخت. این خبر احتمالاً باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از رمزارز‌ها مانند بیت کوین فاصله بگیرند و این رمزارز ارزش خود را با قوی‌تر شدن دلار از دست بدهد.

به علاوه، اگر افزایش نرخ بهره هم اتفاق بیفتد ممکن است منجر به افزایش هزینه‌های وام‌دهی و کاهش رشد اقتصادی گردد که این هم به نوبه خود می‌تواند روی ارزش بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال تأثیر بگذارد.

با نرخ پایین بیکاری و حقوق بالا، اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی است. به نظر می‌رسد که فدرال رزرو در ماه مه نرخ بهره را افزایش می‌دهد که این می‌تواند روی قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد. نرخ بهره بالا می‌تواند وام گرفتن برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دشوارتر سازد و منجر به کاهش تقاضا برای بیت کوین و کاهش قیمت آن شود.

جدیدترین گزارش شغلی آمریکا نرخ بیکاری پایین، حقوق بالا و رشد نرخ استخدامی را نشان می‌دهد. در ماه مارس ۲۰۲۳، آمریکا ۲۳۶۰۰۰ شغل ایجاد کرد که به طور میانگین ۳۴۵۰۰۰ شغل در ماه طی سه ماهه اول سال است. این رقم بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی برای حفظ تورم ۲ درصدی است.

کاهش سرمایه‌گذاری در بلاکچین در ماه مارس ۲۰۲۳

بازار رمزارز طی یک ماه گذشته رشد قابل توجهی داشت و بسیاری تصور کردند که روند نزولی بازار به خاطر سیر صعودی بیت کوین به پایان رسیده است. اما نگرانی‌هایی در رابطه با مقررات آمریکا وجود دارد که می‌تواند استفاده از رمزارز را دشوارتر سازد. تأثیر این مقررات و ریسک وضعیت اقتصادی ترکیبی با تورم و بیکاری بالا و تقاضای کم را می‌توان در کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز در طول ماه مارس ۲۰۲۳ دید. این یعنی معاملات کمتر بوده و پول کمتری به دست آمده است که خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های باثبات هستند نیست.

قیمت بیت کوین

در حال حاضر قیمت بیت کوین ۲۷۹۰۰ دلار و حجم معاملات روزانه آن ۱۰.۸ میلیارد دلار است. طی ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بیت کوین ۰.۷۴% کاهش یافت. با مجموع ارزش بازاری فعلی ۵۳۹ میلیارد دلار همچنان پیشتاز است. تجزیه و تحلیل فنی نشان می‌دهد که جفت معاملاتی BTC/USD نزولی است، هرچند ممکن است با سطح مقاومت ۲۸۲۵۰ دلار روبرو شود. در صورتی که بیت کوین بتواند از سطح مقاومت ۲۸۲۵۰ دلاری بالاتر رود این احتمال وجود دارد که قیمت آن به ۲۸۹۰۰ یا حتی ۲۹۲۵۰ دلار برسد.

قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در حال حاضر ۱۸۷۰ دلار و حجم معاملات روزانه ۹ میلیارد دلار است. روز شنبه ۸ ‌آوریل ۲۰۲۳، سطح حمایت جفت معاملاتی ETH/USD، حدود ۱۸۵۰ دلار بود. اگر آخرین معامله با قیمتی بالاتر انجام شود، این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت تا سطح ۱۹۲۰ یا ۱۹۴۵ دلار مشاهده شود. برعکس اگر با قیمتی کمتر از ۱۸۵۰ دلار انجام شود، قیمت اتریوم ممکن است به ۱۸۰۰ یا حتی کمتر یعنی ۱۷۷۰ دلار برسد. در کل، طبق آمار ۴ ساعته می‌توان دید که وضعیت معاملاتی اتریوم صعودی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Cryptonews
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا