اخبار آلت کوین ها

سولانا در سال ۲۰۲۳؛ آینده روشنی در کار خواهد بود؟

ورشکستگی صرافی FTX و پیوند نزدیک شبکه سولانا با شرکت آلامدا سبب نزول بیش از حد قیمت SOL در انتهای سال ۲۰۲۲ شد

سال ۲۰۲۲، سال چندان خوبی برای سولانا نبود. این ارز دیجیتال که با آوازه قاتل اتریوم وارد بازار کریپتو شد، در ۱۲ ماه اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد. اما آیا سال ۲۰۲۳ سالی خوش‌یمن برای این ارز خواهد بود؟

به گزارش والکس و به نقل از U.today، پس از بارها قطعی شبکه در طی سال ۲۰۲۲، بی‌اعتمادی نسبت به سولانا افزایش یافت. اگر شبکه‌ای کار نکند، چگونه می‌توان از آن انتظار داشت تا با آلت‌کوین برتر بازار رقابت کند؟!

اگر چه این شبکه پس از اتریوم، بدل به شبکه‌ای محبوب برای راه‌اندازی مجموعه‌های NFT و بازی‌های بلاکچینی شد، شبکه سولانا در صورت شلوغی، ناپایدار می‌شد. علاوه بر این، تمرکز یکی دیگر از نکات برجسته منفی سولانا بود. اگر این معضلات برای سولانا به اندازه کافی دردسرساز نبود، بی‌شک سقوط صرافی FTX میخ آخر بود. شرکت‌های وابسته به سم بنکمن فراید (SBF)، نقشی اساسی در رشد سولانا داشتند و از سرمایه‌گذاران اصلی این شبکه و اکوسیستم آن بودند.

بنکمن فراید به آینده این شبکه اعتقاد داشت و به آلامدا اجازه داد تا ۱.۲ میلیارد دلار در توکن SOL سرمایه‌گذاری کند. تا زمان نگارش این مطلب، این شرکت ورشکسته هنوز ۴۸.۶ میلیون واحد از توکن این شبکه را در اختیار دارد. این رقم معادل با ۸.۷۵ درصد از کل توکن‌های سولانا است. این نزدیکی به یکی از بزرگترین رسوایی‌های سال ۲۰۲۲، اثر منفی خود را بر روی این شبکه گذاشت و سبب شد تا این ارز از جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر خارج شود. قیمت سولانا حتی به ۱۱ دلار نیز رسید.

با نگاهی به تاریخچه سولانا می‌توان دریافت که قطعی‌های مکرر این شبکه دلیل اصلی کاهش قیمت این ارز نبوده است. با وجود رشد مجدد قیمت، این رمزارز موفق نشده است که تا کنون جایگاه خود را در میان ۱۰ ارز برتر باز یابد. بنابراین حل کامل مشکلات فنی این شبکه نمی‌تواند کاتالیزوری برای سقوط بیشتر این ارز باشد.

نکته مثبت دیگر برای سولانا افزایش تعداد توسعه‌دهندگان فعال آن است. این مساله نشان می‌دهد که حتی اگر سرمایه‌گذاران نسبت به اقدامات آتی Alameda محتاط باشند، رشد شبکه متوقف نشده است. شبکه‌ای سریع، با کارمزد تراکنش اندک، زبانی راحت برای توسعه قراردادهای هوشمند و حجم مناسبی از توسعه، برگ‌های برنده سولانا برای آینده این شبکه‌اند.

با این حال برای موفقیت در سال ۲۰۲۳، این شبکه باید بتواند خود را با پارادایم‌های جدید وفق دهد و خود را اصلاح کند.

با داشتن رقبای مهمی همچون کاردانو و پولکادات، سرمایه‌‌گذاران باید تقاضای پیشرفت بیشتری داشته باشند. با سقوط رونق NFTها، سولانا نیاز به بازآفرینی مجدد خود برای مدفون نشدن در قبرستان کریپتو دارد.

سولانا در سال ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت تاریخی خود (۲۶۰ دلار) رسید و در حالی به آخرین ماه سال ۲۰۲۲ وارد شد که کمتر از ۱۵ دلار قیمت دارد. اگر این شبکه به نحوی موفق شود تا فشار ناشی از توکن‌های در مالکیت آلامدا را به حداقل برساند، قیمت فعلی این ارز می‌تواند جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد و نوید سالی جذاب را بدهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا