اخبار بیت کوین

توافق سیاسی در آمریکا می‌‌تواند بیت کوین را نجات دهد؟

سیاست‌مداران ایالات متحده به توافقی بر سر افزایش سقف بدهی این کشور به مبلغ ۳۱/۴ تریلیون دلار برای مدت دو سال دیگر دست یافته‌اند. حالا پس از این توافق قیمت بیت کوین تثبیت شده و پایین‌تر از سطح روانی ۳۰ هزار دلار قرار دارد، در حالی که گاوها پس از ضرر شدید در اواسط هفته، دوباره برای شکار به بازار بازگشته‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، گزارش‌ها حاکی از آن است که با کاهش مخارج ایالات متحده در بخش‌های جانبی، بودجه بیشتری برای هزینه‌های اختیاری حوزه نظامی و دفاعی و بازنشستگان اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر این، همانطور که پیش از این بیان شده بود و براساس گزارشات غیر رسمی، دولت بایدن احتمالاً به خدمات درآمد داخلی (IRS) برای افزایش جمع‌آوری مالیات بودجه بیشتری ارائه نمی‌دهد. ولی در عوض، تمرکز دولت بر استخدام بیشتر حسابرسان و هدف‌گذاری شهروندان ثروتمند خواهد بود.

نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است وزارت خزانه‌داری و دولت ایالات متحده در نیمه اول ماه ژوئن ۲۰۲۳ به تعهدات خود عمل نکنند.

البته احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار اندک است، زیرا وزارت خزانه‌داری اعلام کرده که تا آن زمان ۱۱۹ میلیارد دلار از بدهی‌های خود را تسویه خواهد کرد، و بازار نیز به روند مذاکرات چشم دوخته است. بیت کوین پس از کاهش قیمت در تاریخ ۲۴ می، حالا در حال تثبیت وضعیت خود است.

چارت بیت کوین

همانطور که گزارش شده، با حصول این توافق و اجماع نظر طرفین، سیاستمداران بار دیگر سقف بدهی را برداشته و سیگنال‌های متفاوتی به اقتصاد ارسال می‌کنند.

برخلاف سال‌های گذشته که رمزارزهای اصلی راه خود را از اقتصاد غالب جدا کرده بودند، در حال حاضر با افزایش شهرت بیت کوین، این وضعیت تغییر کرده است.

بیت کوین می‌تواند از این وضعیت به سود خود استفاده کند؟

در صورتی که گروهی از سیاستمداران در مورد راهبرد آینده ایالات متحده مطمئن نباشند و این امر باعث نقض این توافق شود، قیمت بیت کوین احتمالاً افزایش خواهد یافت.

اما از سوی دیگر، توافقی که نگرانی‌های طرفین درگیر را برطرف کند، علیرغم ایجاد بدهی‌های بیشتر می‌تواند نشان‌دهنده اعتماد به اقتصاد ایالات متحده باشد.

این اقدام از بحران جلوگیری می‌کند و باعث پیوستگی فرآیندهای تجاری این کشور می‌شود، عدم اطمینان به اقتصاد را از بین می‌برد و آن را به حالت پایداری می‌رساند.

در این صورت، دلار آمریکا احتمالاً قوی‌تر خواهد شد و سودی که بسیاری که گاوهای بیت کوین در دو روز گذشته به دست آورده‌اند، از دست می‌رود.

با این حال، جامعه رمزارزی همچنان به بیت کوین امیدوار است و با توجه به رویدادهای اقتصاد کلان و هاوینگ (Halving) بعدی بیت کوین، بازار این ارز دیجیتال احتمالاً ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

پس از ماه‌ها افزایش مداوم نرخ بهره، بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است در جلسه بعدی خود در اواسط ماه ژوئن، مقدار افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. این اقدام می‌تواند از بازار کالاها و اوراق بهادار حمایت کند.

در عین حال، انتظار می‌رود شوک عرضه احتمالی پس از نصف شدن پاداش ماینرهای بیت کوین، باعث کمبود بیت کوین شود و قیمت‌ افزایش پیدا کند. ماینرها گره‌های خاصی هستند که وظیفه تایید تراکنش‌ها و غیرمتمرکز کردن شبکه را بر عهده دارند.

اگر بتوان از رفتار قیمت در گذشته برای پیش‌بینی حرکات آن در آینده استفاده کرد، چشم‌انداز بیت کوین مثبت به نظر می‌رسد. پیش از رالی قیمت در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ یک کف تشکیل داد و در سال ۲۰۱۹ یعنی پیش از وقوع هاوینگ سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

این الگو ممکن است تا سال ۲۰۲۴ که هاوینگ بعدی بیت کوین در آن رخ می‌دهد، تکرار شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
newsbtc
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا