صرافی ها

پلتفرم چنجلی چیست؟ سایت changelly محلی برای انجام معاملات آنی ارز دیجیتال

پلتفرم چنجلی (changelly) یکی از صرافی‌های قدیمی ارز دیجیتال شمرده می‌شود که به دلیل ارائه خدمات مبادله فوری رمزارز در میان معامله‌گران محبوبیت بالایی دارد. از سال ۲۰۱۵ تا به امروز این پلتفرم توانسته بیش از ۱.۵ میلیون کاربر را در سراسر جهان مجذوب خود کند. وجه تمایز چنجلی با انواع صرافی ارز دیجیتال این است که شما به‌راحتی و با سرعت بالا می‌توانید ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنید.

برای شناخت بیشتر پلتفرم changelly، خدماتی که به معامله‌گران ارائه می‌دهد و معرفی مزایا و معایب آن، در ادامه با والکس همراه شوید.

معرفی پلتفرم changelly

چنجلی یک صرافی قدرتمند در میان پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز است که فرآیند خریدوفروش ارز دیجیتال را به‌صورت آنی انجام می‌دهد. مهم‌ترین مزایای این صرافی غیر متمرکز، ارائه بهترین نرخ کارمزد تبادل رمزارز در بازار کریپتو است. پلتفرم changelly دارای محیط کاربری بسیار ساده‌ برای خرید و مبادله بیش از ۱۷۰ ارز دیجیتال است. شرکت changelly در سال ۲۰۱۵ با همکاری تیم Minergate تأسیس شد و در سال ۲۰۱۶ تبدیل به یک صرافی مستقل ارز دیجیتال شد. این صرافی در کشور سیشل (Seychelles) تأسیس شده است. هدف اصلی این کار، قرار نگرفتن در محدوده قوانین مالی آمریکا و چین است. به همین دلیل بدون احراز هویت می‌توانید در این صرافی معامله کنید.

سایت changelly یک پلتفرم روبه‌رشد محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته در مسیر افزایش خدمات و امکانات خود قرار گرفته است. ازاین‌رو، در سال ۲۰۲۰ از نسخه توسعه‌یافته چنجلی پرو (Changelly PRO) رونمایی کرد. بر اساس بیانیه پلتفرم changelly، هدف از تأسیس این صرافی، پاسخ به نیاز تمامی کاربران اعم از مبتدی و حرفه‌ای است. کار با این صرافی بسیار ساده است، کارمزد کمی دارد و دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است.

پلتفرم changelly چه سرویس‌ هایی به کاربران ارائه می دهد؟

سرویس های پلتفرم چنجلی

چنجلی یک راه سریع برای اکسچنج یا تبادل رمزارزها است. این صرافی درخواست‌های تبدیل رمزارزها به یکدیگر را به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌دهد. پلتفرم changelly دارای رباتی است که پس از ثبت درخواست شما، با صرافی‌های بزرگ مثل پولونیکس (Poloniex)، بیترکس (Bittrex) و هیت بی‌تی‌سی (HitBTC) ارتباط برقرار می‌کند. این ربات با توجه به درخواست خرید و فروش، بهترین قیمت را پیدا می‌کند و به کاربر نمایش می‌دهد. ربات چنجلی چنانچه کاربر، قیمت ارز را تأیید کند و قیمت نمایش داده شده را پرداخت کند، درخواست خرید یا فروش را ثبت می‌کند. فرایند تبدیل ارز دیجیتال با استفاده از ربات چنجلی حدود ۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. به همین دلیل ممکن است مبلغ دریافتی شما متغیر باشد.

کارمزد پلتفرم changelly چقدر است؟

هنگام خرید ارز دیجیتال از سایت changelly، نرخی که آن‌ها را خریداری می‌کنید به دلیل نوسانات بالای رمزارزها ثابت نیستند. به همین دلیل چنجلی همیشه قیمت فعلی ارز را هنگام خرید اعلام می‌کند اما ممکن است زمانی که سفارش خرید شما انجام شود کمی نوسان وجود داشته باشد. با این حال، سایت changelly همیشه هنگام خرید رمزارز به کمترین قیمت ممکن دست پیدا می‌کند. میزان کارمزد معاملات این صرافی یکسان است و در هر معامله حدود ۰.۵% کارمزد دریافت می‌کند.

نکته‌ای که هنگام استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال نظیر چنجلی باید در نظر داشته باشید این است که به دست آوردن بهترین قیمت هدف اصلی آن‌ها نیست، بلکه به دست آوردن کمترین قیمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، هدف اصلی است.

پلتفرم چنجلی از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند؟

لیست رمزارز های  پلتفرم changelly

پلتفرم changelly دارای طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال است و بیش از ۱۷۰ رمزارز در این پلتفرم لیست شده‌اند. در این صرافی در واریز و برداشت ارز فیات محدودیت وجود دارد. در واقع کاربران نمی‌توانند؛ مانند صرافی ایرانی ارز دیجیتال، رمزارزهای خود را در این صرافی با پول فیات بفروشند، بلکه فقط می‌توانند به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنند. برخی از ارزهای دیجیتالی که در این صرافی لیست شده‌اند عبارت‌اند از:

  • بیت کوین (Bitcoin)
  • اتریوم (Ethereum)
  • مونرو (Monero)
  • دش (Dash)
  • دوج‌کوین (Dogecoin)
  • بایت کوین (Bytecoin)
  • فانتوم (Fantomcoin)

بررسی مزایا و معایب پلتفرم چنجلی

صرافی چنجلی مانند سایر پلتفرم‌های معاملاتی دارای یک سری مزایا و نکات منفی است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

مزایا

  • کارمزد نسبتاً کم: سایت changelly کارمزد معاملاتی ۰.۵% را برای تمامی تراکنش‌ها در نظر گرفته است که در مقایسه با سایر صرافی‌ها کاملاً رقابتی است.
  • مبادله فوری: کاربران می‌توانند معاملات رمزارزی خود را با حداکثر زمان پردازش ۳۰ دقیقه انجام دهند.
  • امنیت بالا: پلتفرم changelly بسیار امن است و تا به امروز هرگز هک نشده است.

معایب

  • کارمزد بالای تبدیل فیات: پلتفرم changelly به اکوسیستم کم‌هزینه خود می‌بالد. با این حال، اگر معامله کریپتو به کریپتو انجام نمی‌دهید، هزینه‌های خرید می‌تواند بالا باشد.
  • نرخ‌های شناور: به دلیل ماهیت بی‌ثبات بودن بازار کریپتو و کارمزدهای شبکه، قیمت نهایی ارز دیجیتال در لحظه تغییر می‌کند و کنترل قیمت دشوار می‌شود.

ابزارهای پلتفرم changelly

در اکتبر سال ۲۰۱۹، صرافی چنجلی نسخه جدیدی از اپلیکیشن موبایل را با مکانیزم نرخ ثابت برای سیستم‌عامل اندروید و IOS منتشر کرد تا کاربران بتوانند دارایی‌های خود را جدا از خطرات موجود در نوسانات بازار مبادله کنند. برای افرادی که می‌خواهند رمزارزها را با نرخ شناور مبادله کنند؛ این سرویس یکی از کمترین کارمزد تراکنش‌های موجود در بازار یعنی ۰.۲۵% را ارائه می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند دارایی‌های کریپتویی خود را با کارت بانکی مستقیماً از برنامه تلفن همراه خریداری کنند و نرخ‌های تبادل کریپتو را در زمان واقعی بررسی کنند.

برنامه تلفن همراه چنجلی به کاربران این امکان را می‌دهد تا وارد حساب اصلی وب‌سایت خود شوند، تاریخچه تراکنش‌های خود را ردیابی کنند، لیست آدرس‌هایی را برای کیف پول‌های پرکاربرد ذخیره کنند و همچنین از تیم پشتیبانی کمک سریع دریافت کنند.

همچنین، اگر دوستی را به پلتفرم changelly معرفی کنید؛ ۵۰% کارمزد هر تراکنشی را که دوستتان انجام می‌دهد را دریافت می‌کنید. این ویژگی به مدت ۹۰ روز از زمان ثبت‌نام دوست شما شروع به کارکردن می‌کند.

بازارهای مختلف سایت changelly

  • معاملات اسپات یا نقدی: در صرافی چنجلی پرو بیش از ۱۷۰ ارز دیجیتال به‌صورت اسپات قابل معامله هستند.
  • معاملات مارجین یا اهرمی: در چنجلی پرو میزان اهرم ۵۰ برابر است، این عدد در مقایسه با سایر صرافی‌ها بسیار بالا است.
  • معاملات فیوچرز دائمی یا پرپچوال: با معاملات فیوچرز می‌توانید از مزایای بازار دوطرفه بهره‌مند شوید و از ابزار صعودی و نزولی می‌توانید سود کسب کنید.

صرافی چنجلی ؛ انتخاب ایرانیان

پلتفرم changelly پیشرفت و برتری خود را در معاملات سریع، امنیت بالا و رابط کاربری آسان می‌داند. بهتر است بدانید که چنجلی دسترسی ایرانیان را به دلیل تحریم‌های آمریکا محدود کرده، به همین دلیل برای استفاده از آن باید از ابزارهای تغییردهنده آی‌پی استفاده کنید. این وب‌سایت یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال در دنیا است و درصد عظیمی از کاربران آن را، ایرانیان تشکیل می‌دهند. این سرویس بدون نیاز به احراز هویت، مبادلات و تراکنش‌ها را به‌صورت امن و سریع انجام می‌دهد و پس از معامله، ارزها مستقیماً به کیف پول خصوصی شما واریز می‌شوند.

عملکرد پلتفرم چنجلی را چگونه می‌بینید؟ به نظر شما می‌تواند به یکی از بهترین صرافی‌های کریپتو تبدیل شود؟

لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا