اخبار ارزهای دیجیتال

طرح آزمایشی استفاده از ارز دیجیتال ملی چین به ۱۷ استان دیگر گسترش یافت

استفاده از یوان دیجیتال هم‌اکنون در ۱۷ استان کشور چین به طور آزمایشی در حال اجراست

بانک مرکزی چین بار دیگر بر عزم جدی خود برای ادامه برنامه آزمایشی استفاده از «یوان دیجیتال» صحه گذاشت. این ارز دیجیتال ملی هم‌اکنون در ۱۷ استان چین به طور آزمایشی در حال اجراست.

به گزارش والکس و به نقل از BeinCrypto، بانک خلق چین به گسترش برنامه آزمایشی استفاده از پول دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود ادامه می‌دهد. انجمن مالی این کشور اعلام کرد که بانک مرکزی بر ایجاد سیستمی تمرکز خواهد کرد که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی اسکن کردن یک کد، به خدمات مالی دسترسی داشته باشند.

بانک مرکزی این کشور به سختی تلاش می‌کند تا یوان دیجیتال را بدل به یک وسیله پرداخت پرکاربرد کند. کشور چین هم‌اکنون وضعیت مناسبی در زمینه پرداخت دیجیتال دارد و ایجاد یک ارز دیجیتال ملی همسو با فعالیت‌های پیشین اقتصادی این کشور است.

بانک مرکزی چین به طور پیوسته در ۱۸ ماه گذشته، دامنه اجرای طرح آزمایشی پول دیجیتال خود را گسترش داده است. چین به وضوح مشتاق است تا یوان دیجیتال را برای عرضه کامل به بازار آماده کند. این پول دیجیتال سال‌هاست که در حال بررسی توسط بانک مرکزی این کشور است.

نقشه راه توسعه ارز دیجیتال ملی کشور چین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰
نقشه راه توسعه ارز دیجیتال ملی کشور چین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰

چین همچنین امیدوار است که بتواند قابلیت‌های بیشتری به یوان دیجیتال ببخشد. دو مورد از مواردی که پیش‌تر پیاده‌سازی شده‌اند عبارتند از پرداخت‌های آفلاین و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند. این دو به طور قابل توجهی کاربردهای یوان دیجیتال را متحول خواهند ساخت.

ویژگی پرداخت آفلاین در ۲۳ ژانویه راه‌اندازی شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به اتصال به اینترنت و از طریق فناوری NFC برای تایید، پرداخت خود را انجام دهند. قابلیت قرارداد هوشمند نیز در ابتدای ماه جاری در اپ تجارت الکترونیک Meituan گنجانده شد. در نخستین پیاده‌سازی از این ویژگی، این اپ به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در استخر جوایز روزانه ۱۳۱۲ دلاری که در بین برندگان تقسیم می‌شود، سهیم باشند.

یوان دیجیتال به زودی دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد. بانک مرکزی چین اخیرا اعلام کرد که محصولات مدیریت ثروت تازه‌ای معرفی خواهد کرد که امکان پرداخت به کمک یوان دیجیتال در آن‌ها فراهم خواهد بود.

بانک سرمایه‌گذاری China Galaxy Securities خدمات مدیریت ثروت را ارائه خواهد داد و فقط تعداد معدودی از مشتریان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. با این حال، این یک گام بزرگ به جلو است و می‌تواند منجر به عرضه گسترده‌تر در آینده شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا