اخبار بیت کوین

همبستگی بیت کوین و سهام فناوری به پایین‌ترین حد ۳ سال اخیر رسید

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی Kaiko، بیت‌ کوین و طلا به نقطه همبستگی ۵۰ درصدی رسیده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، بر اساس مشاهدات جدید مرکز تحقیقاتی Kaiko، بیت‌ کوین و شاخص فناوری‌های سنگین Nasdaq 100، به کمترین میزان همبستگی خود در سه سال اخیر رسیدند که نشان‌دهنده جدایی احتمالی این دو از هم می‌باشد. به طور همزمان، طلا و ارز دیجیتال بیت‌ کوین در هفته گذشته به بالاترین میزان همبستگی در چند سال گذشته دست یافتند و هر دو در سال ۲۰۲۳ از لحاظ قیمتی رشد خوبی را تجربه کرده‌اند.

Kaiko، یکی از ارائه‌دهندگان داده‌های بازارهای مالی، اعلام کرد که همبستگی بین بیت‌ کوین و شاخص Nasdaq 100 به ۳٪ کاهش یافته است. شاخص Nasdaq عملکرد بزرگترین و فعال‌ترین شرکت‌های غیرمالی لیست شده در بورس سهام Nasdaq را دنبال می‌کند.

در این بین، همبستگی این شاخص با دارایی‌های ریسکی سنتی نیز در طول سال جاری به طور پیوسته‌ای ضعیف، و از میانگین ۶۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ کمتر شده است. با این حال، بر اساس گفته تحلیلگران، شاخص Nasdaq 100 به طور فنی وارد یک بازار گاوی شده و از اوایل دسامبر سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰٪ رشد کرده است.

نزدک

دسیسلاوا یانوا (Dessislava Ianeva)، تحلیلگر تحقیقاتی در Kaiko، به Decrypt گفت:

علت اصلی کاهش همبستگی این است که بیت‌ کوین در این مدت تحت تأثیر رویدادهای خاص رمزارزی مانند محیط نظارتی ایجاد شده قرار گرفته است.

او گفت که محیط نظارتی بر روی سهام فناوری به همین میزان تأثیر نمی‌گذارد.

یانوا اضافه کرد:

در سال گذشته ریسک‌زدایی زیادی صورت گرفته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی از بازار خارج شده‌اند.

او همچنین اشاره کرد که این یعنی سرمایه‌گذاران احتمالاً هم ارزهای دیجیتال و هم سهام فناوری را به طور همزمان نمی‌فروشند.

محققان این شرکت اطلاعاتی و پژوهشی در مشاهدات روز دوشنبه خود ذکر کردند که گپ نوسانات بین رمزارزها و سهام فناوری به بالاترین سطح خود از زمان فروپاشی FTX رسیده است.

اما در گزارش دیگر این شرکت آمده که بیت کوین و طلا رفتار مشابهی داشته‌اند و همبستگی آنها به بیش از ۵۰ درصد رسیده است. با این حال، به گزارش Yahoo Finance، این فلز ارزشمند در ماه گذشته وضعیت خوبی نداشته ولی در سال جاری با دست یافتن به بیشترین قیمت تاریخی ۲۰۰۰ دلار در ماه می، روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. از سوی دیگر، بیت‌ کوین در رالی ایجاد شده بواسطه اخبار مبنی بر ETF شرکت BlackRock قرار دارد و در هفته گذشته از مرز ۳۱ هزار دلار هم عبور کرده است.

این پلتفرم تحقیقاتی گفته که داده‌های آنچنین افزایش هولدرهای بلندمدت بیت‌ کوین را نشان می‌دهند، و این یعنی «طلای دیجیتال» ممکن است به همراه همتای فیزیکی خود، به عنوان ابزاری برای محافظت از سرمایه‌گذاران در مواقع عدم اطمینان به کار گرفته شود.

این آمار و ارقام به رغم سرکوب نظارتی اخیر که کل صنعت ارزهای دیجیتال را در حالت آماده باش قرار داده، منتشر شده است.

کارشناسان این صنعت بر سر اینکه آیا بیت‌ کوین یک «پناهگاه امن دیجیتالی» محسوب می‌شود یا خیر، اختلاف نظر دارند. با توجه به اینکه طلا پناهگاه تاریخی سرمایه‌گذاران در مواقع خطر بوده، افزایش قیمت هر دو دارایی به دنبال آشفتگی بانکی ممکن است دوباره بحث‌های جدیدی را در این باره مطرح کند – به خصوص اگر بیت کوین به جدا کردن خود از سهام فناوری ادامه دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
decrypt
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا