اخبار بیت کوین

فشار فروش ماینرها به بیشترین میزان از ژانویه ۲۰۲۱ رسید

افت بازار در پی ماجرای FTX برای ماینرهای بیت کوین خوشایند نبوده است

سقوط بازار به واسطه ورشکستگی صرافی FTX، دامن ماینرهای بیت کوین را نیز گرفته است. داده‌ها نشان می‌دهند که شاهد بیشترین میزان فشار فروش از طرف ماینرها از ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون بوده‌ایم و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که این فشار قصد توقف ندارد.

به گزارش والکس و به نقل از Cryptoslate، ممکن است تا زمان پایین آمدن قیمت هش، شاهد تداوم فشار فروش باشیم. در نوامبر ۲۰۲۲، قیمت متوسط هش به ۰.۰۵ دلار رسید. قیمت فعلی بیت کوین (۱۷۵۰۰ دلار)، ماینینگ را در مرز سودآور نبودن قرار داده است. این مساله حتی برای مزارع بزرگ ماینینگ هم برقرار است.

افزوده شدن ده‌ها هزار دستگاه ASIC به بازار ماینینگ سبب زیان‌ده شدن شرکت‌های بزرگ استخراج شده است و عده کمی انتظار چنین روندی را داشتند.

هر دستگاه جدید شرکت بیت‌مین (Bitmain) – S19Pro – قیمتی ۹۰۰۰ دلاری دارد. با قیمت فعلی ۶ سنتی هش (بر مبنای واحد دلار بر تراهش روز)، ۱۵۰۰ روز طول می‌کشد که ماینر با استفاده از این دستگاه، به ناحیه سر به سری سرمایه برسد.

آمار سودآوری ماینینگ
آمار سودآوری ماینینگ

افزایش هزینه‌های ماینینگ و کاهش سودآوری، ماینرها را مجبور کرده است تا دست به فروش ذخایر بیت کوین خود بزنند. کاهش شدیدی در موجودی بیت کوین ماینرها از ابتدای ماه نوامبر مشاهده می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین در کنار ذخایر ماینرها
نمودار قیمت بیت کوین در کنار ذخایر ماینرها

تغییر موجودی بیت کوین ماینرها همبستگی دقیقی با کاهش شدید قیمت بیت کوین دارد. با انتظار افزایش قیمت انرژی در زمستان و دورنمای تاریک قیمت ارزهای دیجیتال، می‌توان شاهد موج خاموش کردن دستگاه‌ها توسط ماینرها بود.

وضعیت ورود و خروج بیت کوین به آدرس ماینرها
وضعیت ورود و خروج بیت کوین به آدرس ماینرها

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا