اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین پس از یک سال دوباره به «طمع» رسید

این شاخص در روز ۳۰ ژانویه به رقم ۶۱ رسید که در محدوده «طمع» قرار می‌گیرد

بازار ارزهای دیجیتال شاهد تغییر قابل توجهی در احساسات سرمایه‌گذاران بوده است که به خوبی در شاخص ترس و طمع بیت کوین منعکس شده است.

به گزارش والکس و به نقل از Beincrypto، این شاخص در روز ۳۰ ژانویه به رقم ۶۱ رسید. این رقم در محدوده طمع واقع شده است و تقریبا یک سال از آخرین باری که بازار در این وضعیت بود، می‌گذرد. این تغییر احساس، کنتراست زیادی با ماه گذشته دارد که این شاخص عدد ۲۵ (ناحیه ترس شدید) را نشان می‌داد.

نمودار شاخص ترس و طمع
نمودار شاخص ترس و طمع

این بهبود احساسات بازار را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد؛ از جمله افزایش پذیرش سازمانی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و همچنین افزایش اخیر قیمت در بازار ارزهای دیجیتال. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این روند در ماه‌های آینده با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به واسطه ورود سرمایه گذاران نهادی بیشتر به بازار ادامه خواهد یافت.

توجه به این نکته ضروری است که شاخص ترس و طمع بیت کوین معیاری شدیدا پرنوسان است و می‌تواند به سرعت تغییر کند. علی‌رغم وضعیت فعلی حاکم بر بازار، همیشه خطر اصلاح قیمت و یا تغییر روند ناگهانی وجود دارد و می‌تواند منجر به زیان عدیده‌ای برای سرمایه‌گذاران ناآماده شود.

در نهایت افزایش شاخص ترس و طمع بیت کوین نشانه مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید اما توجه به روندهای گسترده‌تر حاکم بر بازار و اتخاد تصمیمات آگاهانه اهمیت قابل توجهی دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا