اخبار دوج کوین

بعد از تغییر آیکون توییتر به شیبا اینو قیمت دوج کوین افزایش یافت

هنوز مشخص نیست که تغییر آیکون دائمی است یا خیر

تصویری از شیبا اینو که نماد دوج کوین است جایگزین نماد پرنده آبی توییتر شد. دوج کوین همان رمزارزی است که به خاطرش علیه مدیر اجرایی توییتر یعنی ایلان ماسک پرونده شکایت تنظیم شد.

به گزارش والکس و به نقل از CNN، ماسک بعد از ظهر روز دوشنبه ۳ ‌آوریل ۲۰۲۳ به تغییر آیکون اشاره و توییت کرد:

همان‌طور که قولش را داده بودم و عکسی از مکالمه یک کاربر حدود یک سال پیش را پست کرد که به ماسک گفته بود توییتر را بخر و لوگوی پرنده را به دوج تغییر بده.

این تغییر لوگو دو روز بعد از آن انجام شد که ماسک از قاضی درخواست کرده بود تا شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری ثبت شده علیه او را رد کند. شکایت مبنی بر این ادعا ثبت شده بود که ایلان ماسک در ایجاد یک طرح هرمی برای حمایت از دوج کوین دخالت دارد. وکلای ماسک و تسلا شکایت سرمایه‌گذاران دوج کوین به دلیل توییت‌های بی‌ضرر و اغلب خنده‌دار ماسک را بی‌اساس و تخیلی خواندند.

هنوز مشخص نیست که تغییر آیکون دائمی است یا خیر. اکثریت کاربران می‌دانند که ایلان ماسک از توییتر برای دست انداختن طرفداران و منتقدانش استفاده می‌کند. قیمت دوج کوین که معمولاً بی‌ثبات است، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰% یعنی حدود ۹ سنت افزایش یافت. در حالی که کمی قبل‌تر، با کمتر از ۸ سنت معامله می‌شد.

دوج کوین را دو مهندس نرم‌افزار در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان یک ابزار شوخی و سرگرمی ساختند. نام آن هم از میم دوج که یک دهه پیش مشهور بود گرفته شده بود. تصویر شیبا اینو که نماد این کوین است هم مربوط به میم آن زمان می‌شود که سگی با متن‌های نوشته شده به خط Comic Sans با انگلیسی شکسته احاطه شده بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
CNN
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا