اخبار اتریوم

یک کیف پول غیرفعال اتریوم پس از ۸ سال بیدار شد

مالک این کیف پول توکن‌های خود در طی عرضه اولیه اتریوم در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۳۱ سنت به ازای هر اتر تهیه کرده بود.

یک کیف پول اتر که از سال ۲۰۱۵ در خواب بوده و فعالیتی نداشته، به طور ناگهانی پس از هشت سال بیدار شد و در عرض دو دقیقه مجموعاً ۸۰۰۰ اتر جابجا کرد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، این کیف پول پس از شرکت در عرضه اولیه کوین (ICO) اتریوم در سال ۲۰۱۵، تعداد ۸ هزار اتر دریافت کرد و تا تاریخ ۲۷ ماه می سال جاری فعال نبود. در این روز، مالک آن با انتقال ۱ اتر به کیف پولی جدید، فعالیت خود را آغاز، و یک دقیقه بعد، مابقی ۷۹۹۹ اتر را به آدرس کیف پول جدید منتقل کرد.

در زمان نگارش این خبر، ارزش این مقدار اتر حدود ۱۴/۷ میلیون دلار است.

این تراکنش برای اولین بار توسط خدمات تحلیل بلاک چین Lookonchain مشاهده شد و این شرکت اطلاعات این جابجایی را با ۲۱۹ هزار دنبال‌کننده خود در توییتر به اشتراک گذاشت.

توییتر

در بخش نظرات این پست، اعضای جامعه حدس و گمان‌هایی در مورد دلیل این انتقال داشتند. یکی از آنها اظهار کرده که مالک این کیف پول به تازگی از زندان آزاد شده است، در حالی که دیگری به شوخی گفته این شخص پول‌هایش را از یک لجر قدیمی به کیف پول دیگری منتقل می‌کند. او به ویژگی جدید و بحث‌برانگیز Recover این شرکت اشاره دارد.

در زمان خرید ۸ هزار اتر، هر توکن با قیمت ۰/۳۱ دلار تهیه شده بود که ارزش سرمایه‌گذاری اولیه را در حدود ۲۵۰۰ دلار قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن قیمت فعلی ۱۹۱۷ دلاری اتریوم، به نظر می‌رسد مالک این کیف پول موفق به کسب سود حیرت‌انگیزی شده است؛ زیرا ارزش سرمایه‌گذاری او با افزایش بیش از ۵۹۰ هزار درصدی به حدود ۱۴/۷ میلیون دلار رسیده است.

و این تنها کیف پول دوران عرضه اولیه کوین اتریوم نیست که در چند ماه اخیر دوباره بیدار می‌شود. در تاریخ ۲۴ آوریل، کیف پول دیگری که ۲۳۶۵ اتر (۴/۵ میلیون دلار) در آن زمان دریافت کرده بود پس از نزدیک به هشت سال خواب، با انتقال ۲۳۶۰ اتر به یک آدرس جدید، فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

همچنین در تاریخ ۵ مارس، کیف پول دیگری با ۱۰٬۲۲۶ اتر (۱۹/۶ میلیون دلار) پس از پنج سال خواب، تمام موجودی خود را به آدرس جدیدی انتقال داد.

آدرس جدید نیز تاکنون تراکنش‌های مهمی انجام نداده است. تنها یک تراکنش دریافت ۲۰۷ اتر (۳۸۰ هزار دلار) در این کیف پول در دقایقی قبل از آخرین تراکنش ثبت شده است. شایان ذکر است که این ۲۰۷ اتر از کیف پول دیگری ارسال شده که از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷ کاملاً غیرفعال بوده است.

جالب توجه است که بر اساس داده‌های ردیاب کیف پول DeBank، در کیف پول جدید یک میم کوین به ارزش ۴۶ دلار با نام Gensler (GENSLR) و یک توکن الهام گرفته شده از اژدها با نام Dejitaru Tsuka (TSUKA) به ارزش تنها ۰/۲۴ دلار نیز نگهداری می‌شود.

کیف پول جدید

عرضه اولیه اتریوم بین ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۴ در دو مرحله مختلف به ارزش ۱۸ میلیون دلار برگزار شد. نرخ مبادله این پیش فروش یک بیت کوین به ازای ۲ هزار اتر بود. بلاکچین اتریوم تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ هنوز راه‌اندازی نشده بود، به این معنی که سرمایه‌گذاران باید بیش از یک سال صبر می‌کردند تا بتوانند اترهای خود را واگذار کرده و یا از آنها استفاده کنند.

کیف پول‌های خفته با مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال ممکن است به دلایل مختلفی مجدداً فعال شوند، که یکی از این دلایل می‌تواند هک شدن کیف پول باشد. در بعضی موارد، دلیل بیدار شدن کیف پول صرفاً این است که مالک آن را فراموش کرده بوده و پس از دسترسی مجدد، تصمیم به فروش دارایی‌های خود گرفته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا