اخبار بیت کوین

بوکله: با موفقیت تجربه بیت کوین در السالوادور، کشورهای زیادی این راه را در پیش می‌گیرند

رییس جمهور السالوادور، مخالفان سرمایه‌گذاری این کشور بر بیت کوین را نخبگان قدرتمند جهانی دانست.

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رییس جمهوری السالوادور که کشورش سال گذشته بیت کوین را به عنوان ارزی قانونی برای پرداخت به رسمیت شناخت، در نوشته‌ای با رد ادعای رسانه‌ها و منتقدان، تجربه کشورش در پذیرش بیت کوین را منفی ندانست.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتوگلوب، لایحه پیشنهادی پذیرش بیت کوین در السالوادور، در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۱ (با ۶۲ رای موافق از مجموع ۸۴ رای) به تصویب مجلس قانون‌گذاری این کشور رسید. نایب بوکله در ماه ژوئن، در جریان سخنرانی عمومی، خبر از اجرایی شدن این قانون در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ داد.

در ۶ سپتامبر ۲۰۲۱، بوکله اعلام کرد که کشورش ۲۰۰ بیت کوین خریداری کرده است و قصد دارد تا مقادیر بسیاری بیشتری خریداری کند. پس از آن، السالوادور ۱۱ بار دیگر دست به خرید بیت کوین زد. ذخایر بیت کوین این کشور در حال حاضر ۲۳۸۱ بیت کوین است. آخرین خرید بیت کوین این کشور به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ بازمی‌گردد که در آن تاریخ، ۸۰ BTC با میانگین قیمت ۱۹۰۰۰ دلار به ذخایر این کشور افزوده شد.

اگرچه برخی از منتقدان معتقدند که آزمودن بیت کوین در السالوادور منجر به ضرر شده و شکست خورده است، اما برخی از اتباع این کشور از چنین اقدامی بسیار خوشحال و مفتخر هستند.

روز گذشته، ستونی به قلم بوکله در Bitcoin Magazine منتشر شد و در این مطلب او در خصوص منتقدین این اقدام دولت صحبت کرد و اذعان داشت علی‌رغم شرایط بازنمایی شده، وضعیت این کشور بسیار مساعد است. بخشی از نوشته‌ بوکله در ادامه آورده شده است:

…سرسخت ترین مخالفان ما، کسانی که می‌ترسند و ما را تحت فشار قرار داده‌اند تا تصمیم خود را تغییر دهیم، نخبگان قدرتمند جهان و افرادی هستند که برای آن‌ها کار می‌کنند یا از قبل آن‌ها منفعت می‌برند.
فقط به صدها و هزاران مقاله‌ای که در خصوص نابودی اقتصاد السالوادور به دلیل «قمار بیت کوین» نوشته شده است، و یا اقتصاد ما ورشکسته شده است، فکر کنید. مطمئناً اکثر شما این را دیده اید.
…اگر مقالات آن‌ها را بخوانید و به «کارشناسان» آن‌ها گوش دهید گویی همه این اتفاقات پس از کاهش ۵۰ میلیون دلاری ارزش بیت کوین‌های السالوادور به دلیل سقوط قیمت بیت کوین در صرافی ها اتفاق افتاده است. بله، السالوادور کشور نسبتا فقیری است. اما تنها در سال ۲۰۲۱، ما ۲۸ میلیارد دلار تولید محصولات و خدمات داشتیم. ترویج این ایده که ضرر ۵۰ میلیون دلاری – کمتر از ۰.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی ما – اقتصاد کشور ما را نابود می‌کند یا حتی آن را به دردسر می‌اندازد، بسیار احمقانه است. در سال ۲۰۲۱ تولید ناخالص داخلی ما ۱۰.۳ درصد، درآمد حاصل از گردشگری ۵۲ درصد، اشتغال ۷ درصد، مشاغل جدید ۱۲ درصد، صادرات ۱۷ درصد، تولید انرژی ۱۹ درصد، صادرات انرژی ۳۲۹۱ درصد و درآمد داخلی ما ۳۷ درصد افزایش یافت. همه این‌ها بدون افزایش مالیات بود و امسال، علاوه بر آن، میزان جرم و جنایت و قتل ۹۵ درصد کاهش یافته است.
اگر السالوادور موفق شود، بسیاری از کشورها به دنبال آن [تجربه بیت کوین] خواهند رفت. اگر السالوادور به نحوی شکست بخورد، هیچ کشوری به دنبال این ایده نخواهد رفت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا