اخبار آلت کوین ها

رشد قیمت اتریوم کلاسیک ادامه می‌یابد؟

با وجود رشد خیره‌کننده ۲۸ درصدی اخیر، نمودار قیمت اتریوم کلاسیک خبر مسرت‌بخشی برای سرمایه‌گذاران ندارد

اتریوم کلاسیک (ETC) هفته باشکوهی را پشت سر گذاشت. طی این بازه، قیمت ETC نزدیک به ۳۰ درصد رشد داشت و از این نظر یکی از برترین‌های بازار در کنار لیدو (LDO) و سولانا (SOL) با ۵۵ و ۳۵ درصد رشد بود.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، با وجود نمایش قدرتمند این ارز، نمودار قیمت روزانه آن نشان از اشباع خرید می‌دهد.

تحلیل اتریوم کلاسیک موید این مساله است. شاخص جریان پول (MFI) اتریوم کلاسیک در زمان نگارش این مطلب ۸۸ است. علاوه بر آن، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز طی یک روند صعودی به ۶۳.۷۹ رسیده است. هر دوی این متریک‌ها، به اشباع خرید این ارز اشاره دارند.

در این مقطع، کم‌رونق شدن قدرت خریداران طبیعی است؛ چرا که تقاضای جدیدی برای این ارز وجود ندارد و خریداران قادر به حفظ یا بالا بردن بیشتر قیمت اتریوم کلاسیک نیستند. اغلب این وضعیت منجر به همسو شدن فروشندگان و کاهش قیمت می‌شود.

وضعیت باندهای بولینگر (BB) حاکی از نوسان شدید ETC است. اگرچه اتریوم کلاسیک موفق به شکست باند بالایی این اندیکاتور شد که عموما نشان‌دهنده تداوم روند صعودی است، اما در همین حال فاصله بین باندهای بالایی و پایینی گسترده‌تر شده است که نشان از نوسانات زیاد دارد.

نمودار قیمت اتریوم کلاسیک در کنار چندین اندیکاتور تکنیکال
نمودار قیمت اتریوم کلاسیک در کنار چندین اندیکاتور تکنیکال

زمانی که نوسان یک رمزارز بالا می‌رود،‌ مستعد تغییر قیمت قابل توجه در بازه زمانی کوتاه می‌شود. این مساله به ریسک خریداری یا معامله این دارایی می‌افزاید.

با این وجود، شاخص جهتی میانگین (ADX) اطلاعات جالب توجهی دارد. طبق این اندیکاتور قدرت خریداران بسیار زیاد است و فروشندگان ممکن است نتوانند در بازه کوتاه مدت آن را بشکنند.

در زمان نگارش این مطلب، قدرت خریداران طبق این اندیکاتور ۳۱.۴۸ بود که بسیار بیش‌تر از قدرت فروشندگان (۱۳) است.

شاخص احساسات وزن‌دار ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک
شاخص احساسات وزن‌دار ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

علی‌رغم افزایش قیمت اخیر اتریوم کلاسیک، احساسات وزن‌دار نسبت به این ارز همچنان منفی است. این بدین معناست که با وجود رشد ارزش ETC از ابتدای سال، سرمایه‌گذاران همچنان به این ارز حسی منفی دارند. وجود احساسات وزن‌دار منفی، عمدتا مقدمه‌ای بر کاهش قیمت تلقی می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا