اخبار اتریوم

احتیاط سرمایه‌گذاران برای خرید اتریوم ادامه دارد

اتریوم تنها دارایی است. که طی هفته گذشته شاهد خروج سرمایه از صندوق‌ها بوده است

رویداد ادغام یا Merge که یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ ارزهای دیجیتال بوده، بر خلاف انتظار، بدل به بهانه‌ای برای فروش ارز اتر شده است. با این حال کارشناسان بر این باورند که می‌توان به آینده اتریوم خوش‌بین بود.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، سرمایه‌گذاران این روزها در معامله اتر محتاط عمل می‌کنند. آمار نشان می‌دهد که حجم فعالیت سرمایه‌گذاران در هفته‌ای که گذشت ناچیز بوده است و قطعیتی در جهت و روند سرمایه‌گذاری آنان وجود نداشته است.

بنا بر گزارش هفتگی اخیر کوین شیرز (CoinShares)، پس از آپدیت مرج همچنان شاهد احتیاط سرمایه‌گذاران بوده‌ایم. برای چهارمین هفته متوالی، نرخ خالص سرمایه‌گذاری اتریوم در صندوق‌ها منفی بوده است. در هفته‌ای گذشت شاهد خروج ۱۵ میلیون سرمایه از صندوق‌های اتریومی بوده‌ایم. این میزان از ابتدای سال، مجموعا به رقم شگفت‌انگیز ۳۷۵ میلیون دلار می‌رسد.

با این وجود خروجی‌ها، پیوسته و اندک بوده و بیشترین میزان ثبت شده هفتگی رقم ۸۰ میلیون دلار بوده است.

معامله‌گران جانب احتیاط را حفظ می‌کنند

پس از سال‌ها تاخیر و به تعویق افتادن، اتریوم توانست بدون مشکل به الگوریتم اجماع اثبات سهام کوچ کند. داده‌ها نشان می‌دهند که میزان اتر استیک شده به شکل پیوسته در حال افزایش است و فعالیت در شبکه همچنان بالاست. همچنین وضعیت شبکه اتریوم از لحاظ تنوع کلاینت‌ها (که کمبود آن خطر امنیتی محسوب می‌شود) مساعد است. فرایند ادغام نیز بدون مشکل پیش رفته و تاکنون ایرادی فنی مشاهده نشده است.

فرایند استیکینگ و رشد آن را می‌توان زمینه‌ای برای رونق اتر در نظر گرفت. با استیک اتریوم، میزان ارز در گردش کاهش می‌یابد و علاوه بر آن، پس از مرج، با کاهش میزان صدور کوین جدید، اتر تبدیل به دارایی ضد تورمی شده است. با وجود تمامی این موارد، سرمایه‌گذاران همچنان روی خوشی به این دارایی نشان نداده‌اند.

یکی از دلایل می‌تواند مشکل مقیاس‌پذیری شبکه باشد؛ با وجود مرج، تا زمان راه‌اندازی شاردینگ، مقیاس‌پذیری شبکه تغییر چندانی نخواهد کرد.

گام بعدی در روند بروزرسانی‌های اتریوم، گام موسوم به سرج (Surge) است. سرج سبب کاهش هزینه تراکنش‌ها در شبکه خواهد شد.

با پایان روند بروزرسانی‌ها – مراحل سرج، ورج (Verge)، پرج (Purge) و اسپلرج (Splurge) – انتظار می‌رود که اتریوم قادر به پردازش ۱۰۰ هزار تراکنش بر ثانیه باشد. اما احتمال دارد که این مراحل سال‌ها به طول انجامد؛ به عنوان مثال بروزرسانی سرج در برنامه سال جاری شبکه اتریوم قرار ندارد.

آیا سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم سودآور است؟

با وجود موارد گفته شده، سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم می‌تواند سودآور باشد. با کاهش مصرف شبکه و تبدیل شدن آن به شبکه‌ای سبز، می‌توان انتظار داشت که سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به آن اقبال بیشتری نشان دهند. البته این فرایند، مساله‌ای زمان‌بر است و جنبه فاندامنتال اتریوم را تقویت می‌کند.

مضاف بر آن، با استیک در شبکه اتریوم، ولیدیتورها می‌توانند ۵ درصد سود سالیانه دریافت کنند که آن را بدل به جریان درآمدی جذابی می‌کند؛ به خصوص آن که ریسک اندکی در این کار وجود دارد.

در گزارش اخیر فیدلیتی دیجیتال (Fidelity Digital)، در این باره چنین اشاره شده است:

با تبدیل اتریوم به گواه اثبات سهام، اتر بدل به دارایی سودده برای استیک کنندگان شده است. این سوددهی می‌تواند منجر به بازدهی بیشتر این دارایی برای دارندگان شود و آن را به دارایی جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران تبدیل کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا