اخبار اتریوم

توقف اتریوم در ایستگاه ۱۲۰۰ دلار؛ قیمت به چه سمتی پیش می‌رود؟

نمودار اتریوم نشانه‌ای از حرکت صعودی نشان نمی‌دهد

حرکت اتریوم در بازار خرسی، مشابه حرکات قیمتی بیت کوین بوده است. اتریوم نیز همانند بیت کوین از خود مومنتومی در جهت رشد یا افت نشان نمی‌دهد و در حوالی ۱۲۰۰ دلار متوقف مانده است.

به گزارش والکس و به نقل از NewsBTC، قیمت ۱۲۰۰ دلاری اتر احتمالا یکی از بهترین قیمت‌هایی است که با توجه به شرایط بازار، تا پیش از اتمام سال میلادی مشاهده خواهیم کرد. روند بازار رنگ و بویی نزولی دارد اما رشد ۴۹ درصدی حجم معاملات اتریوم در روز گذشته، ۲ دی مانعی بر سر این کاهش بود. اندیکاتورهای کوتاه مدت همگی نشان از فروش دارند که خود موید موقت بودن وضعیت فعلی است.

یکی از دلایل آرامش نسبی قیمت اتریوم، نزدیکی قیمت فعلی به میانگین متحرک ۲۰ روزه است که رقم ۱۲۴۷ دلار را نشان می‌دهد. وقتی بازار جهت خاصی نداشته باشد، قیمت به سمت میانگین، همگرا خواهد شد.

همبستگی و هم‌نوایی بیت کوین با بازار سهام، دامان اتریوم را نیز گرفته است. اگر چه ارزهای دیجیتال همچون بازار سهام با انتشار شاخص GDP (تولید ناخالص داخلی) در روز پنج شنبه نریختند اما بی‌شک تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

نمودار قیمت اتر/دلار
نمودار قیمت اتر/دلار

اخبار ناخوشایندی در خصوص اتریوم در چند روز گذشته منتشر شده است؛ یکی از مهم‌ترین این رویدادها، حذف اتریوم از صرافی همتا به همتای Paxful بود. ری یوسف (Ray Youssef)، مدیر عامل Paxful، دلیل این امر را حفظ «اصول» دانست. به زعم او، اتریوم به اندازه کافی غیرمتمرکز نیست.

این اتفاق، موجب بروز ترسی شد که پس از تغییر الگوریتم اجماع این ارز به اثبات سهام فروکش کرده بود. اما در سوی مقابل برای بسیاری، این حرکت زمینه‌ساز کنترل آسان‌تر اتریوم بود. یوسف در این خصوص افزود: «زمانی برای استفاده از اتریوم نیاز به مجوز خواهید داشت.»

در اثر «فاد» (ترس، عدم اطمینان و تردید) ایجاد شده، قیمت اتریوم تحت تاثیر قرار گرفت. اگر خریداران نتوانند حمایت ۱۲۰۰ دلاری را نگه دارند، تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که تا محدوده ۱۱۴۰ دلاری مانعی بر سر راه کاهش قیمت نخواهد بود. اتریوم در حال تمام کردن سال پایین‌تر از قله یک ساله خود است اما اگر سال را زیر ۱۲۰۰ دلار تمام کند، سال جدید را با چشم‌اندازی بسیار نزولی پیش‌روی خود خواهد دید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
NewsBTC
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا