اخبار ارزهای دیجیتال

گروه هفت در خصوص مقابله با تهدیدهای اقتصادی چین بحث می کند

این گروه مقابله با اقدامات اقتصادی دولت چین در قبال دیگر کشورها را بررسی می‌کند

گروه هفت (G7) که متشکل از هفت قدرت اقتصادی دنیا – ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ژاپن، ایتالیا، فرانسه و کانادا – است، در خصوص سیاست چین که آن را «اجبار اقتصادی» می‌نامد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش والکس و به نقل از new.bitcoin، جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در کنفرانس مطبوعاتی پنج‌شنبه گذشته فاش ساخت که اعضای گروه هفت در حال بحث در مورد چگونگی پاسخ به استفاده چین از «اعمال زور اقتصادی» علیه سایر کشورها هستند. این نشست، در شهر نیگاتا ژاپن و پیش از نشست اصلی وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه هفت برگزار شد. ژاپن ریاست این گروه را در سال جاری به عهده دارد.

یلن به این موضوع اشاره کرد که ایالات متحده مدتی است که در فکر اعمال محدودیت‌های خاص بر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور چین است و این موضوع را با متحدان خود در G7 در میان گذاشته است. یلن گفت:

ما در حال گفتگو با همکاران خود در گروه هفت هستیم و من انتظار دارم که این جلسات خداقل به شکل غیررسمی ادامه یابد.

علاوه بر کشورهای یاد شده، اتحادیه اروپا نیز به عنوان عضو غیررسمی در این گروه حضور دارد. یلن تاکید کرد: «من می‌توانم بگویم که بسیاری از اعضای گروه هفت نگرانی مشترکی با این نوع از فعالیت [چین] دارند و در صدد هستند تا ببینند ما به طور مشترک برای مقابله با این رفتارها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

افزون بر این، یلن اضافه کرد که دولت آمریکا این مساله را به شکل داخلی بررسی نموده است اما هنوز به برنامه اقدام قطعی در این خصوص نرسیده است. قانون‌گذاران آمریکایی، با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص امنیت ملی و زنجیره تامین، دولت بایدن را تحت فشار قرار داده‌اند تا سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و افراد آمریکایی در چین را محدود کند.

وزیر خزانه‌داری تصریح کرد که هر اقدامی از جانب ایالات متحده «محدود و با هدف فناوری‌هایی خواهد بود که پیامدهای آشکار امنیت ملی وجود دارد». یلن افزود:

بدیهی است که اگر اقدامی هماهنگ توسط گروهی از کشورهای همفکر صورت گیرد و توافق کنند که این یک رویکرد مفید است، بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که برخی محدودیت‌ها در سرمایه‌گذاری خارجی مکمل اقدامات موجود در ایالات متحده با هدف حفاظت از امنیت ملی این کشور – از جمله بررسی سرمایه‌گذاری ورودی و کنترل‌های صادراتی – است. او توضیح داد: «نظر من این است که این مساله باید بر اصل امنیت ملی متمرکز شود و نباید تمرکز آن بر تضعیف، یا برای مثال رقابت اقتصادی چین باشد.»

یلن همچنین در کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که G7 «برای کاهش خطرات ژئواستراتژیک در اقتصادهایمان اقدام خواهد کرد. همان‌طور که در سخنرانی ماه گذشته گفتم، ایالات متحده مجموعه وسیعی از ابزارها را برای کاهش خطرات امنیت ملی در اختیار دارد.» او نتیجه گرفت:

در صورت لزوم اقدامات هدفمند محدودی انجام خواهیم داد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با G7 برای مقابله موثر با اجبار اقتصادی هستیم که تمرکز اصلی ریاست جمهوری ژاپن است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Bitcoin
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا