اخبار ارزهای دیجیتال

گنسلر: بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند

گنسلر در سال ۲۰۱۸ با نگرشی بسیار ملایم‌تر نسبت به برخی ارزهای دیجیتال از جمله اتر ظاهر شده بود.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در ویدیوی جدیدی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر اما در سال ۲۰۱۸ تهیه شده، گری گنسلر (Gary Gensler) بار دیگر اظهار داشته که چندین ارز دیجیتال “اوراق بهادار نیستند”.

در تاریخ ۱۲ ژوئن، چندین حساب توئیتری ویدیویی را به اشتراک گذاشتند که به نظر می‌رسد از یک رویداد در سال ۲۰۱۸ که توسط بلومبرگ برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برگزار شده بود، تهیه شده است.

گنسلر در این ویدیو می‌گوید:

بیش از ۷۰ درصد بازار رمزارزها شامل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش می‌شود. چرا این چهار مورد را نام بردم؟ زیرا آنها اوراق بهادار نیستند.

توییت رایان

در آن زمان، گنسلر به عنوان استاد در دانشگاه فناوری ماساچوست تدریس می‌کرد و ویدیوی مذکور مربوط به دو سال قبل از تصدی وی به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بوده است.

این گفته‌ها با اقدامات اخیر گنسلر در SEC در تضاد بوده، چرا که این رگولاتور در چند ماه گذشته یک سری اقدامات اجرایی در حوزه رمزارزها آغاز کرده است.

گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اظهار کرده که تمام رمزارزها به جز بیت کوین اوراق بهادار هستند. تمامی ۶۸ رمزارزی که در دعاوی مختلف از آنها نام برده شده، توسط SEC به عنوان اوراق بهادار شناخته شده‌اند، اما هیچ یک از چهار رمزارز مذکور در ویدیوی سال ۲۰۱۸ در این لیست قرار نگرفته‌اند.

نظرات وی در این ویدیو با دیدگاه‌های اخیر او درباره اتریوم در تضاد است. در آوریل ماه امسال، در جلسه‌ای‌ از کمیته مجلس نمایندگان آمریکا، از گنسلر پرسیده شده بود که آیا اتریوم به عنوان اوراق بهادار شناخته می‌شود؟ اما او از پاسخ به این سوال خودداری کرد.

توییت کوین تلگراف

در سال جاری، ویدیوهای دیگری از گنسلر در دوران فعالیت او در دانشگاه فناوری ماساچوست منتشر شده‌ که نشان می‌دهند وی در مورد رمزارزها نظرات مشابهی داشته است.

در ویدیویی که در آوریل سال ۲۰۱۹ منتشر شد، گنسلر از عبارت “تکنولوژی فوق‌العاده” برای توصیف آلگوراند (ALGO) استفاده کرده است. در همان هفته، SEC به مبارزه با صرافی رمزارزی بیترکس (Bittrex) پرداخت و در شکایت خود ادعا کرد که ALGO یک اوراق بهادار است. بسیاری در حوزه ارزهای دیجیتال این اقدام را محکوم کردند و گنسلر را به عنوان فردی ریاکار در مورد رمزارزها خطاب قرار دادند.

در ویدیوی دیگری که در سال ۲۰۱۸ تهیه شده و در آوریل امسال منتشر شد، گنسلر در حین تدریس در یک کلاس دانشگاه فناوری ماساچوست اظهار داشت که سه چهارم بازار ارزهای دیجیتال “اوراق بهادار نیست”.

توییت زد کی

گنسلر در ادامه این ویدیو می‌گوید:

این فقط یک کالای معاملاتی، پول و رمزارز است.

اگرچه نظرات گنسلر در زمانی بیان شده که او هنوز رئیس SEC نبوده، اما بسیاری در حوزه ارزهای دیجیتال ادعا کرده‌اند که اقدامات او ریاکارانه است. یکی از قانونگذاران ایالات متحده طرحی را با هدف اخراج گنسلر ارائه داده و ادعا کرده که او از قدرت خود سوءاستفاده می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا