اخبار ارزهای دیجیتال

گوگل ممکن است در رقابت هوش مصنوعی بازنده شود!

طبق سند درز پیدا کرده از مکاتبات داخلی گوگل، یک مهندس این شرکت تحلیل خود از برنده واقعی رقابت در زمینه هوش مصنوعی را به اشتراک می‌گذارد

طبق یک سند داخلی که به ظاهر در تاریخ ۴ ماه می از شرکت گوگل به بیرون درز پیدا کرده است، یکی از مهندسان ارشد گوگل معتقد است که این شرکت و OpenAI (شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT)، هر دو می‌توانند قافیه را در رقابت توسعه هوش مصنوعی به حریفی دیگر واگذار نمایند.

به گزارش والکس و به نقل از CryptoSlate، شرکت گوگل تلاش‌های داخلی بی‌شماری در زمینه هوش مصنوعی (AI) صورت داده است و در پی بخشی از این فعالیت‌ها، ربات گفتگویی با نام Bard را عرضه کرده است. حال، یک مهندس این شرکت اذعان کرده است که این تلاش‌ها ممکن است برای یکه‌تازی این شرکت کافی نباشد.

این مهندس ناشناس گوگل گفت:

حقیقت ناراحت‌کننده این است که… ما در موقعیتی قرار نداریم که در این مسابقه پیروز شویم و اپن‌ای‌آی (OpenAI) نیز چنین است. در حالی که ما در حال رقابت و نزاع بودیم، دسته سومی بی‌سر و صدا مشغول خوردن شکار ما بوده است.

دسته سوم مذکور، جامعه توسعه‌دهندگان متن‌باز است که هم‌اکنون از گوگل جلو زده است و به راحتی در دسترس افرادی با کامپیوترهای شخصی نسبتا قدرتمند است.

این عضو گوگل اذعان داشت که جامعه متن‌باز مشکلاتی که گوگل و سایر توسعه‌دهندگان مدت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند را ظرف مدت کوتاهی حل کرده است. او با اشاره به مدل زبانی LLaMA شرکت متا به عنوان نخستین مدل پایه واقعا توانمند متن‌باز، تصریح کرد که جامعه اپن سورس موفق شد تنها چند روز پس از انتشار این مدل در تاریخ ۳ مارس، بهبود قابل اعتنایی در این مدل به وجود آورد.

این مهندس همچنین نظراتی در خصوص رقابل شرکت گوگل و OpenAI داشت. طبق اظهارنظر وی، اگر چه OpenAI محققانی را از گوگل به استخدام خود درآورده است، اما با همان چالش‌هایی روبروست که گوگل با آن مواجه است و در نهایت مغلوب قدرت جامعه متن‌باز خواهد شد.

این مهندس افزود که رقابت مستقیم با محصول متن‌باز یک «گزاره بازنده» است و خاطرنشان کرد که کاربران برای مدل‌های محدود، در صورت وجود جایگزین‌هایی رایگان و نامحدود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. به این ترتیب، او پیشنهاد کرد که گوگل باید با جامعه منبع‌باز همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد که گوگل قبلا این کار را با سایر محصولات متن‌باز مانند مرورگر وب کروم و سیستم عامل تلفن همراه خود یعنی اندروید انجام داده است. بخش ابری گوگل همچنین به طور گسترده با پروژه‌های بلاکچینی منبع‌باز متعددی از جمله سولانا، پالیگان و تزوس همکاری کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
CryptoSlate
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهران۱۴۹۰
مهران۱۴۹۰
10 ماه قبل

زیر سوال بردن اعتبار فنی گوگل غول فن آوری اطلاعات توسط یک منبع ناشناس از آن حرف هاست ، تا عرضه همگانی هوش مصنوعی شرکت گوگل شاهد از این دست رجزخوانی ها هستیم

دکمه بازگشت به بالا