اخبار ارزهای دیجیتال

مدیر عامل لجر: عبارات بازیابی ممکن است با دادخواست‌ دولتی افشا شوند

هر دولتی می‌تواند لجر و سایر شرکایی که به Ledger Recover قدرت می‌دهند را مجبور به تحویل عبارات بازیابی کیف پول کاربران کند.

پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، مدیر عامل لجر، در تاریخ ۲۲ می سال جاری به این نکته اشاره کرد که کلیدهای ذخیره شده کیف پول کاربران در Ledger Recover، در صورت فرمان دولت‌ها قابل افشا هستند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoslate، در چارچوب برنامه جدید ریکاوری لجر، عبارات بازیابی کیف پول کاربران می‌تواند توسط سه بخش (شارد) مختلف “به اشتراک گذاشته” و ذخیره شود. اخیراً نیز جامعه رمزارزی نگرانی خود را درباره این موضوع بیان کرده بود. کاربران نگران هستند که هر یک از این سه بخش ممکن است کلید‌های خصوصی آنها را فاش کنند یا از این طریق کنترل مستقیمی بر روی کیف پول آنها داشته باشند.

گوتیه در پادکست What Bitcoin Did به این نگرانی پاسخ داد و گفت:

تنها دغدغه ما این است که اگر دادخواستی توسط یک دولت صادر شود و آنها بخواهند این سه شارد را دریافت کنند، آنگاه عبارات بازیابی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

گوتیه اشاره کرد که دولت‌ها معمولاً تنها در موارد نادری که به تروریسم، مواد مخدر و سایر جرایم مرتبط باشند، چنین دادخواستی صادر می‌کنند. وی گفت که افراد معمولی مشمول اینگونه دادخواست‌ها نمی‌شوند و ادعا کرد که تبانی بین دارندگان این شاردها در ۹۹٪ موارد امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل لجر

با وجود تضمین‌های گوتیه، عده‌ای از دنبال‌کنندگان این پادکست اشاره کردند که دولت‌ها ممکن است برای مسائل مالیاتی دادخواستی را صادر کنند، زیرا سازمان مالیات داخلی (IRS) پیش از این برای به دست آوردن اطلاعات مشتریان، دادخواستی را به Coinbase صادر کرده بود. در واقع، IRS چنین دادخواستی را به چندین شرکت رمزارزی، از جمله کراکن و Circle، برای دریافت اطلاعات کاربران، صادر کرده است.

گوتیه گفت که Coinbase خدمات بانکی ارائه می‌دهد، در حالی که لجر این کار را نمی‌کند. وی تأکید کرد که لجر هیچ اطلاعاتی ندارد که برای IRS جالب باشد.

اما گروه دیگری به این نکته اشاره کردند که لجر از کلیدهای عمومی گسترده (x-pubs) استفاده می‌کند که فعالیت کاربران را نمایش می‌دهد. این مسئله ممکن است برای سازمان‌های مالیاتی جالب باشد، اما مسائل مربوط به این ویژگی از Ledger Recover جداست.

گوتیه همچنین تأکید کرد که فعال‌سازی Ledger Recover اختیاری است. وی گفت که اگر کاربران حس خوبی نسبت به آن ندارند، می‌توانند از روش‌های دیگری برای ذخیره‌سازی اطلاعات در لجر استفاده کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptoslate
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا