اخبار ارزهای دیجیتال

درخواست همکاری مالزی از چین برای توقف وابستگی به دلار

کنار گذاشته شدن دلار به عنوان ارز جهانی می‌تواند به شدت بر ارزش آن تأثیر بگذارد

چین و مالزی در حال گفتگو برای ایجاد صندوق پول آسیایی هستند تا به سلطه دلار آمریکا پایان بدهند.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، در ۴ ‌آوریل ۲۰۲۳، نخست وزیر مالزی انور ابراهیم (Anwar Ibrahim) اظهار داشت که چین از همکاری برای ایجاد صندوق پول آسیایی استقبال می‌کند. طبق گزارش‌ها، خبری درباره صندوق متمرکز در آسیا در هفته گذشته در نشست مجمع در جزیره هاینان چین مطرح شده است.

مالزی یکی از کشور‌های آسیایی است که تلاش می‌کند وابستگی خود را از دلار جدا کند. بانک مرکزی مالزی با بانک خلق چین همکاری می‌کند تا فعالیت‌های تجاری با ارز خودشان انجام شود. در اواخر ماه مارس ۲۰۲۳، چین و برزیل توافق کردند که معاملات را صرفاً با ارز‌های ملی خود انجام دهند و دلار را کنار بگذارند.

صندوق پول آسیایی اولین بار در دهه ۱۹۹۰ مطرح شد اما انور ابراهیم فکر می‌کند که اکنون بهترین زمان برای ایجاد آن است. او می‌گوید:

حال به کمک قدرت اقتصادی کشور‌هایی مانند چین، ژاپن و دیگران می‌توانیم برای ایجاد صندوق پول آسیایی اقدامی انجام دهیم. هدف دیگر این است که بتوانیم از ارز‌های خودمان در انواع فعالیت‌ها استفاده کنیم.

همچنین طبق گزارش Cointelegraph در اواخر ماه مارس، یک مقام دولتی روسی به ارز جدیدی که مخصوص اتحادیه بریکس است اشاره کرد. این موضوع هم می‌تواند اقدامی دیگر برای کاهش تسلط دلار بر این مناطق باشد. در اکتبر ۲۰۲۲، محققان دولت چین ارز دیجیتالی مبتنی بر سبد ارز‌های آسیایی پیشنهاد داده بودند.

در ۴ ‌آوریل ۲۰۲۳، الکس لو (Alex Lo)، درباره دلایل دیگر قطع وابستگی به دلار توضیح داد. او گفت هدف بسیاری از کشور‌ها از قطع وابستگی به دلار آمریکا نه فقط به دلیل مسائل اقتصادی، بلکه برای فرار از باندبازی سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بوده که در دو دهه گذشته از دلار به عنوان اهرم فشار استفاده کرده است.

کنار گذاشته شدن دلار به عنوان ارز جهانی می‌تواند به شدت بر ارزش آن در مقایسه با دیگر ارز‌ها و دارایی‌های دیجیتال تأثیر بگذارد. این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به بازار ۱۳۳ میلیارد دلاری استیبل‌کوین‌هایی که وابسته به دلار هستند وارد کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا