اخبار بیت کوین

نخستین استخر استخراج خنک شونده با مایعات خاورمیانه در ابوظبی تاسیس می‌شود

از مزایای این طرح، بهبود پایداری و افزایش بار پایه شبکه برق ابوظبی خواهد بود

شرکت آمریکایی استخراج بیت کوین «ماراتون دیجیتال» (Marathon Digital) سرمایه‌گذاری مشترکی با «زیرو تو» (Zero Two) که تحت چتر حمایتی صندوق ثروت ملی ابوظبی است، برای ایجاد اولین استخر استخراج بیت کوین غوطه‌ور در مقیاس بزرگ در سطح خاورمیانه، انجام می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از CoinDesk، این همکاری در حالی صورت می‌گیرد که سیاست‌مداران در ایالات متحده به دنبال تصویب طرحی مالیاتی هستند که ماینرهای بیت کوین این کشور را مجبور خواهد کرد تا مبلغی معادل با ۳۰ درصد از هزینه‌های انرژی خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت نمایند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، این سرمایه‌گذاری مشترک با نام ADGM در ابتدا دو استخر استخراج بیت کوین با ظرفیت مجموعا ۲۵۰ مگاوات را ایجاد خواهد کرد. سوخت این دو مجموعه با انرژی مازاد برق شبکه ابوظبی تامین خواهند شد و میزان بار پایه و پایداری شبکه برق این شهر را افزایش خواهد داد. دستگاه‌های ماینینگ و تجهیزات زیرساختی لازم از پیش سفارش داده شده‌اند و هم‌اکنون عملیات ساخت‌وساز این دو مجموعه در حال انجام است.

زیرو تو مالک ۸۰ درصد و ماراتون سهمی ۲۰ درصدی از ADGM را در اختیار خواهند داشت. سرمایه اولیه لازم برای این طرح در حدود ۴۰۶ میلیون دلار است که بین این دو مجموعه تقسیم خواهد شد.

ماینرهای بیت کوین عموما از خنک‌کننده‌های هوا برای پایین آوردن دمای تجهیزات استخراج استفاده می‌کنند. در محیط‌های گرم و مرطوب، تجهیزات غوطه‌ور شده در مایع با ظرفیت انتقال گرمایی بالا، بهره‌وری بیشتری نسبت به خنک‌کننده‌‌های هوایی به دنبال خواهند داشت.

آب‌و‌هوای ابوظبی استخراج رمزارزها به وسیله خنک‌کننده‌های هوایی را مشکل می‌سازد و نتایج طرح آزمایشی خنک‌کننده‌های مایع نشان داد که استفاده از این روش تاثیری قابل توجه در بهبود نرخ تعمیر و نگهداری ایفا می‌کند.

فرد تیل (Fred Thiel)، مدیرعامل شرکت ماراتون دیجیتال در این باره گفت:

همکاری ما با Zero Two یک لحظه مهم برای ماراتون است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر برای ساخت نسل بعدی تاسیسات استخراج بیت کوین در ابوظبی هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
CoinDesk
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا