اخبار آلت کوین هااخبار ارزهای دیجیتال

جهش قیمت پالیگان؛ رشد ۶۰ درصدی متیک در ۴ روز!

در بازار خرسی کریپتو، قیمت متیک با رشد انفجاری خود به بالای 0.50 دلار رسیده است. تحلیل تکنیکال می‌گوید این رشد ادامه خواهد داشت.

پالیگان (متیک) با فاصله گرفتن از روند نزولی خود، شدیدترین جهش قیمتی هفته را در بازار کریپتو به ثبت رساند.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت متیک به افزایش ۲۰ درصدی چشم دوخته و الگوی سر و شانه معکوس در نمودار این رمزارز قابل مشاهده است. قیمت متیک در ۲۳ ژوئن به ۰.۵۰ دلار افزایش یافته است. این در حالیست که چند روز قبل، این رمزارز پایین‌ترین قیمت یکسال گذشته را تجربه کرد ( ۰.۳۱۷ دلار).

با رشد ۶۰ درصدی قیمت متیک، این رمزارز در بازه زمانی مشابه عملکردی بهتر از بیت کوین و اتریوم از خود نشان داد. در حال حاضر متیک با مارکت کپ ۴.۷۵ میلیارد دلار، در جایگاه ۱۸ام بازار رمزارزها قرار دارد (coinmarketcap). قیمت روزانه بازار متیک/تتر را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت پالیگان

با این وجود، بالاترین قیمت متیک در دسامبر ۲۰۲۱ به ثبت رسیده (۲.۹۲ دلار) که قیمت کنونی این رمزارز در مقایسه با آن کاهش زیادی داشته است. دلیل این کاهش، خرسی بودن کل بازار کریپتو (بازار نزولی) و اعمال فشار فدرال‌ رزرو بر دارایی‌های ریسک‌پذیر است.

نهنگ‌ها در حال انباشت متیک هستند

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای (on-chain)، برخی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران علی‌رغم روند نزولی عمومی، توکن‌های MATIC را جمع‌آوری کرده‌اند.

طبق گزارش ارائه شده توسط Santiment در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲، نهنگ‌ها در حال انباشت متیک بوده‌اند. این هولدرها که بین ۱۰ هزار تا ۱۰ میلیون توکن پالیگان را دارا هستد، از ۹ می دارایی خود را به میزان ۸.۷ درصد افزایش داده‌اند.

جالب اینجاست که قیمت متیک همزمان با اقدام نهنگ‌ها برای ذخیره این ارز دیجیتال، ۵۰ درصد کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد که بسیاری از نهنگ‌ها نسبت به بهبود طولانی مدت وضعیت، اطمینان دارند.

شکست مقاومت پالیگان با الگوی سر و شانه معکوس

تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد احتمال افزایش قیمت متیک به سمت بالاترین قیمت چند هفته اخیر خود وجود دارد.  

بر اساس الگوی سر و شانه معکوس، قیمت متیک ممکن است در ماه ژوئن یا اوایل جولای به ۰.۶۰ دلار برسد که حدود ۲۰ درصد نسبت به ۲ ژوئن افزایش می‌باید.

الگوی سر و شانه معکوس در نمودار قیمت متیک

دقت داشته باشید خرید نهنگ‌ها لزوماً یک سیگنال صعودی نیست و الگوی سر و شانه معکوس دارای نرخ شکست ۱۶.۵ درصد است (یعنی ۱۶.۵ درصد مواقع، نتیجه موردنظر محقق نمی‌شود). افزایش قیمت ممکن است نهنگ‌ها را برای کسب سود سریع، وادار به فروش میتک کند. بنابراین، این مورد می‌تواند یک سیگنال اشتباه برای خریداران باشد و نباید تنها رفتار نهنگ‌ها را مبنای تصمیم‌گیری قرار داد.

علاوه بر این، طبق داده‌های CryptoQuant، موجودی پالیگان در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال از ۱.۲۱ میلیارد به ۱.۳۷ میلیارد افزایش یافته است (بین تاریخ ۱ می تا ۲۳ ژوئن) که نشان‌دهنده فشار فروش اضافی در کوتاه‌‌مدت است.

ذخیره پالیگان در صرافی‌های ارز دیجیتال

در مقاله پالیگان چیست می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این شبکه و رمزارز متیک به دست آورید.

نظر شما در مورد جهش قیمت پالیگان چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا