اخبار بیت کوین

مک دونالد بیت کوین و تتر می پذیرد

فست فود زنجیره‌ای مک دونالد از پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال در شعب شهر لوگانو پشتیبانی می‌کند.

شهر ۶۳ هزار نفری لوگانو که در منطقه ایتالیایی زبان کشور سوییس قرار دارد، به پاتوقی برای ارزهای دیجیتال در غرب اروپا بدل شده است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، ویدیویی یک دقیقه‌ای از پرداخت به وسیله اپلیکیشن موبایل در شعبه‌ای از مک دونالد در هفته گذشته منتشر شد. در این ویدیو نام و نشان تتر در کنار بیت کوین در صفحه پرداخت به چشم می‌خورد. این نکته چندان دور از ذهن نیست چرا که در ماه مارس، شهرداری شهر لوگانو بیت کوین، تتر و توکن LVGA را به عنوان ارز رسمی پرداخت در این شهر به رسمیت شناخت.

طی تفاهم‌نامه‌ای موسوم به پلن بی که در تاریخ ۳ مارس بین شهرداری لوگانو و تتر به امضا رسید، تتر دو صندوق با سرمایه‌ ۱۰۶ و ۳ میلیون دلاری ایجاد کرد. وجوه صندوق نخست صرف سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های کریپتویی و سرمایه صندوق دوم، وقف تشویق بنگاه‌های تجاری به پذیرش ارزهای دیجیتال خواهد شد.

افزون بر این لوگانو به شهروندان خود این اجازه را می‌دهد تا مالیات خود را به وسیله ارزهای دیجیتال پرداخت نمایند. این ویژگی شامل پرداخت‌های مربوط به قبوض پارکینگ، حمل و نقل عمومی و شهریه دانش‌آموزان نیز می‌شود. بیش از ۲۰۰ بنگاه در سطح منطقه، ارزهای دیجیتال را برای پرداخت هزینه می‌پذیرند.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد اجرایی تتر، وضعیت پیشرفت پلن بی را عالی توصیف کرد. او افزود که به زودی کارگاه‌های آموزشی به مدت دو هفته در سطح شهر لوگانو برگزار خواهد شد.

این نخستین بار نیست که شعب مک دونالد از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. در پی پذیرش بیت کوین در کشور السالوادور در سال گذشته، تمامی ۱۹ شعبه مک دونالد در این کشور از پرداخت بیت کوینی پشتیبانی می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا