آموزش تحلیلمفاهیم تحلیلی

آموزش اندیکاتور MYC؛ نحوه کار با شاخص معاملاتی MYC

اندیکاتور MYC، یکی از نوسانگرهای کاربردی است که برای نتیجه‌گیری بهتر با یک یا دو اندیکاتور دیگر ترکیب شده و سیگنال‌های دقیقی ارائه می‌دهد. این اندیکاتور عملکرد بازار را به‌خوبی شناسایی کرده و به خلق ایده‌های جدید در دنیای بلاک چین کمک می‌کند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد شاخص MYC، جذابیت آن را برای کاربران ارز دیجیتال بیشتر کرده است. در این مقاله به آموزش اندیکاتور MYC می‌پردازیم و شناسایی سیگنال‌های خریدوفروش با کمک آن را بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

اندیکاتور MYC

اندیکاتور MYCryptoradar یا به‌اختصار MYC، به شما این امکان را می‌دهد تا با تحلیل دقیق خطوط روند، یک استراتژی قوی و سودآور را پیاده‌سازی کنید. خط روند (Trend Line) نقش مهمی را در این اندیکاتور ایفا می‌کند. عملکرد کلی شاخص معاملاتی MYC مبتنی بر تحلیل روند و نوسانگرهای تکانه است. این نوسانگر به‌خوبی صعودی و نزولی بودن روندها را پیش‌بینی کرده و مشخص می‌کند که تا چه زمانی روند موردنظر ادامه خواهد داشت؛ بنابراین اندیکاتور MYC، یک اندیکاتور تشخیص روند است.

ویژگی‌های مهم اندیکاتور MYC

اندیکاتور MYC ویژگی‌های جذابی برای کاربران رمزارز دارد. جالب است بدانید که این شاخص، با دقت زیادی نقاط ورود و خروج به معامله را معرفی کرده و به معامله‌گر کمک می‌کند تا اندازه اهرم یا موقعیت معامله را به‌خوبی محاسبه کند. این شاخص نشان می‌دهد که اگر روند قیمت به سمت بالا حرکت کند، احتمالاً شاهد یک سیگنال بلند یا برعکس خواهیم بود.

اندیکاتور MYCryptoradar، با استفاده از اسیلاتور مومنتوم و تحلیل خط روند، جهت نوسانات قیمت ارز دیجیتال موردنظر را مشخص می‌کند. ترکیب این ابزارها نتایج دقیق‌تری را به تریدر ارائه خواهد کرد. در حقیقت سرمایه‌گذاران با تحلیل خط روند، می‌توانند سود بیشتری کسب کنند.

چگونه از اندیکاتور MYC برای معاملات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

استفاده از اندیکاتور MYC

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، نوسانگر MYC، نقاط تغییر روند را شناسایی کرده و به انجام معاملات دقیق کمک می‌کند. این اندیکاتور به‌صورت سفارشی خصوصی ساخته شده و معمولاً با اندیکاتورهای RSI، استوکاستیک (Stochastic) و پارابولیک سار (PARABOLIC SAR) ترکیب می‌شود.

اگر قصد استفاده از این اندیکاتور را دارید، باید ابتدا آن را روی چارت قیمت رمزارز موردنظر فراخوانی کنید. پس از وارد کردن اندیکاتور MYC، در ناحیه پایین چارت، یک پنجره باز شده و چند منحنی نمایان می‌شوند. دو منحنی با رنگ‌های خاکستری و سبز (منحنی‌های استوکاستیک) و دو منحنی دیگر با رنگ‌های سیاه و زرد (منحنی‌های RSI) در کنار هم قرار گرفته و گاهی همدیگر را قطع می‌کنند. تمام این خطوط بین یک بازه ۰ تا ۱۰۰ قرار گرفته و نوسان می‌کنند. خطوط سبز و خاکستری می‌توانند از سطوح ۲۰ و ۸۰ عبور کنند؛ درصورتی‌که خطوط سیاه و زرد تنها بین این بازه در نوسان خواهند بود.

نحوه فراخواندن اندیکاتور MYC در تریدینگ ویو

انتخاب نوسانگر MYC

برای فراخوانی اندیکاتور MYC ابتدا به سایت تریدینگ ویو (Tradingview) مراجعه کرده و وارد صفحه چارت قیمت شوید. از بین اندیکاتورهای موجود در سایت، یکی از گزینه‌های MYCryptoradar را انتخاب کنید. در این صورت اندیکاتور MYC به چارت اضافه می‌شود. در این مقاله، گزینه مورد نظر ما، [Coingrats]RSI Divergence + StochRSI است. روی این گزینه کلیک کنید! با انتخاب این اندیکاتور، چارت به شکل زیر در می‌آید.

نمایش نوسانگر MYC روی چارت

سیگنال‌های خریدوفروش با MYC

یکی از کاربردهای ویژه اندیکاتور MYC، استفاده از آن برای سودآوری در معاملات کوتاه‌مدت (۱۵ دقیقه‌ای یا ساعتی) و معاملات بلندمدت (روزانه) است. پیشنهاد ما این است که برای دریافت سیگنال، ابتدا از نمودارهای ساعتی استفاده کنید در این صورت نتایج بهتری خواهید گرفت. بهتر است در این معاملات، نمودارهای RSI را به‌دقت بررسی کنید تا بتوانید جهت روند را به‌درستی تشخیص دهید.

استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت

از اندیکاتور MYC، به طور مستقل برای گرفتن سود بالا در معاملات کوتاه‌مدت استفاده می‌شود. برای اینکه از این نوسانگر استفاده کنید، ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید از چه تایم فریم استفاده کنید؛ همچنین به سطوح حمایت و مقاومت به‌عنوان یک پارامتر مهم توجه کنید. پس از این کار، متناسب با هر کدام باید یک استراتژی برای گرفتن سیگنال پیاده‌سازی کنید. در اینجا ما از تایم فریم ساعتی استفاده کرده‌ایم. در ادامه به توضیح شرایط لازم برای دریافت سیگنال خرید از اندیکاتور MYC خواهیم پرداخت.

سیگنال معاملات کوتاه‌مدت

شرایط سیگنال خرید در معاملات کوتاه‌مدت عبارت‌اند از:

  • منحنی‌های سبز و خاکستری به بالای ناحیه قرمز رنگ (بالای سطح ۲۰) برسند.
  • خطوط هر دو نوسانگر به سمت بالا حرکت کنند.
  • خط مشکلی RSI در بالای خط زرد و در محدوده سطح ۵۰ قرار داشته باشد.
  • خطوط زرد و سیاه دارای شیب مثبت باشند.

زمانی که خطوط سبز و خاکستری به بالای سطح ۸۰ برسند و پس از مدت کوتاهی دوباره به زیر ۸۰ برگردند؛ می‌توانید از معامله خارج شوید.

استراتژی معاملاتی بلندمدت

در معاملات بلندمدت از اندیکاتور Parabolic SAR به‌عنوان یک اندیکاتور کمکی در کنار MYC استفاده می‌کنیم. با این کار، موقعیت‌های مناسبی برای کسب سود بیشتر به دست خواهیم آورد. برای شروع، ابتدا پارابولیک سار را روی چارت فعال کنید. با این کار، نقاط آبی پارابولیک سار روی چارت ظاهر می‌شوند. اگر نمی‌دانید از چه تایم فریمی استفاده کنید؛ ما به شما تایم فریم‌های روزانه را برای معاملات بلندمدت پیشنهاد می‌کنیم.

سیگنال معاملات بلندمدت

شرایط سیگنال خرید در معاملات بلندمدت عبارت‌اند از:

  • نقاط پارابولیک سار زیر کندل سبز قرار بگیرند.
  • خطوط سبز و خاکستری (هر دو) به سمت بالای ناحیه ۲۰ حرکت کنند.
  • خط مشکی RSI به سمت بالا متمایل شده و در محدوده نزدیک سطح ۵۰ نوسان کند.

اما چه زمانی از معامله خارج شویم؟ برای خروج از معامله و سیگنال فروش، تا زمانی که روند صعودی است صبر کنید. در ادامه، هرگاه شرایط زیر حاکم شد از معامله خارج شوید:

  • خط مشکی RSI به سمت پایین حرکت کند.
  • نقاط پارابولیک سار بالای کندل‌ها قرار بگیرند.
  • خطوط سبز و خاکستری به سمت زیر سطح ۸۰ حرکت کنند.

در چه مواردی از این اندیکاتور استفاده می‌شود؟

معمولاً زمانی از نوسانگر MYC استفاده می‌شود که قصد داریم با دقت به تشخیص روند بپردازیم. تشخیص روند کمک می‌کند تا بتوانیم پیش‌بینی دقیقی از مدت‌زمان طول‌کشیدن یک‌روند صعودی و یا نزولی داشته باشیم. علاوه بر این، نوسانگر MYC، به نتایج اندیکاتورهای دیگری مثل RSI و استوکاستیک کمک کرده و دقت آنها را بالا می‌برد. به‌طورکلی، استفاده از این نوسانگر همراه با سایر نوسانگرها، شما را به سمت یک معامله پرسود سوق خواهد داد.

۵ نکته مهم برای کسب بیشترین سود از اندیکاتور MYC

در این بخش قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که برای رسیدن به بیشترین سود با کمک اندیکاتور MYC باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آگاهی از این موارد باعث می‌شود تا نتایج شاخص معاملاتی MYC اصلاح شده و دقت بیشتری داشته باشند.

  1. اندیکاتور مناسبی را برای ترکیب با MYC به کار ببرید. اگر می‌خواهید یک استراتژی معاملاتی دقیق داشته باشید؛ نوسانگرهای مناسبی انتخاب کنید. مطمئن شوید که نوسانگرها سازگار با اندیکاتور MYC باشند. بهترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای شاخص MYC، RSI و SAR هستند.
  2. به احساسات بازار توجه کنید. در دو موقعیت مشابه خرید، موقعیتی را انتخاب کنید که احساسات بازار در آن واقعی باشد.
  3. مدیریت ریسک را فراموش نکنید! بدون اینکه تصمیم احساسی بگیرید، ریسک هر معامله را بررسی کرده و سپس اقدام کنید.
  4. ارز دیجیتالی برای معامله انتخاب کنید که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد. یکی از پارامترهای مهم در این زمینه، ارزش بازار است. برای این کار، رمزارزی را انتخاب کنید که ارزش بازار بیشتری داشته باشد.
  5. داشتن دانش معامله بسیار ضروری است. سعی کنید از شرایط ورود و خروج به معامله به‌خوبی آگاه شوید. به یاد داشته باشید که هیچ اندیکاتوری قرار نیست نتایج صددرصدی به شما ارائه دهد؛ بنابراین در هر معامله‌ای یک سر برد و یک سر باخت است. مهم‌ترین نکته این است که شما با آگاهی ترید کنید.

اندیکاتور MYC، همچون سایر اندیکاتورها، یک شاخص بسیار کمک‌کننده است. اما این به معنای گرفتن نتایج قطعی نیست. هر چقدر شما نکات گفته شده را با دقت بیشتری رعایت کنید؛ احتمال دریافت سیگنال‌های قوی‌تر بیشتر می‌شود.

۳۱

اندیکاتور MYC

گام قبلی (۳۱/۳۳) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا