اخبار بیت کوین

ماینر مرموز بیت کوین پس از سال‌ها خود را نشان داد

این ماینر تنها یک هفته پس از آغاز به کار بیت کوین در ژانویه ۲۰۰۹، اولین بلوک خود را استخراج کرده است

یک ماینر بیت کوین با آدرسی که از ژانویه ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده، در فروم bitcointalk امضای دیجیتال خود را به اشتراک گذاشت. اولین فعالیت این آدرس تنها یک هفته پس از آغاز به کار بیت کوین بوده است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، انجمن‌های گفتگو و فروم‌های آنلاین نقش حیاتی در تاریخ توسعه بیت کوین داشته‌اند. این انجمن‌ها محل بحث و تبادل نظر ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین و بسیاری از افراد تاثیرگذار در توسعه این رمزارز بوده‌اند. یکی از قدیمی‌ترین این فروم‌ها، bitcointalk است که هنوز هم شواهد تاریخی آن روزها را در خود نگاه داشته است.

یکی از کاربران کنجکاو این فروم به تازگی چالشی جدید طراحی کرد. او از کاربران خواست که پیامی را به وسیله قدیمی‌ترین آدرس خود امضا کنند. در کمال تعجب، عضوی ناشناس امضایی از خود را به اشتراک گذاشت که مربوط به آدرسی است که نخستین بار در ژانویه ۲۰۰۹ – تنها یک هفته پس از آغاز به فعالیت بیت کوین – فعال بوده است.

امضای دیجیتال به اشتراک گذاشته شده
امضای دیجیتال آدرس قدیمی بیت کوین

این امضای دیجیتال توسط حسابی تازه‌ تاسیس با نام مستعار OneSignature منتشر شد. اصالت این امضا توسط تیم کوین تلگراف تایید شده است.

تایید صحت امضا شدن پیام به وسیله کلید عمومی ماینر
تایید صحت امضا شدن پیام به وسیله کلید عمومی ماینر

سوابق این حساب چیز دیگری به جز این پست به خصوص را نشان نمی‌دهد! به نظر می‌رسد که این ماینر قدیمی تنها برای نشان دادن قدمت فعالیت خود این حساب را ایجاد کرده است. با جستجوی بیشتر در پلتفرم‌های دیگر، به حساب توییتری برمی‌خوریم که در اکتبر ۲۰۰۹ ساخته شده است و به شکل عمومی در دسترس نیست.

حساب کاربری توییتر با نامی مشابه
حساب کاربری توییتر با نامی مشابه

آدرس بیت کوین کاربر ناشناس هم‌اکنون موجودی بیت کوین ندارد اما جزو نخستین حساب‌هایی است که در استخراج بیت کوین مشاکت کرده است.

درآمد دلاری استخراج بیت کوین هم‌اکنون در کف دو ساله خود قرار دارد و به ۱۱.۶۷ میلیون دلار رسیده است که بار آخر در نوامبر ۲۰۲۰ مشاهده شد. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب ۱۶۹۵۶ دلار است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا