اخبار ارزهای دیجیتال

۲۴ کشور مخالف دلار آمریکا؛ BRICS قصد ارائه ارز جهانی جدیدی را دارد

آیا سلطنت دلار آمریکا به عنوان اندوخته ارزی جهانی در معرض تهدید ائتلاف BRICS قرار دارد؟

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، گروهی متشکل از ۲۴ کشور قصد دارند یک ائتلاف استراتژیک تشکیل دهند، تا موقعیت پایدار دلار آمریکا به عنوان اندوخته ارزی جهانی را به چالش بکشند. این بدان معناست که این کشورها می‌خواهند با کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا، استفاده از سایر ارزها را ترویج دهند یا ارز جدیدی را ایجاد کنند. اگر این ائتلاف موفق شود، ممکن است تبعات قابل توجهی برای اقتصاد جهانی و موقعیت آمریکا به عنوان یک قدرت اقتصادی برجسته داشته باشد.

BRICS گروهی است که از پنج کشور با تمرکز اقتصادی مشترک تشکیل شده و طبق گزارش‌ها، در آستانه یک گسترش عظیم قرار دارد. این بدان معناست که این گروه احتمالاً با پذیرش کشورهای جدید، قدرت خود را افزایش خواهد داد. گسترش این گروه می‌تواند برای اعضای جدید نتایج اقتصادی مثبتی داشته باشد زیرا آنها به منابع و مزایای اقتصادی که در گروه BRICS وجود دارد دسترسی خواهند داشت.

برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی از اعضای اصلی این گروه هستند – و افزایش علاقه‌مندی کشورهای دیگر برای پیوستن به این ائتلاف تعداد کلی کشورها را به عدد ۲۴ می‌رساند.

دلار آمریکا

این اظهارات از سوی سفیر BRICS در آفریقای جنوبی، انیل سوکلال (Anil Sooklal)، در گفت‌وگو با بلومبرگ مطرح شده است. او می‌گوید که توجه کشورهای زیادی در حال حاضر برای پیوستن به این ائتلاف جلب شده است.

سوکلال می‌گوید در این لیست ۱۳ کشور حضور دارند که به صورت رسمی درخواست پیوستن به این ائتلاف را داده‌اند و شش کشور دیگر هم به طور غیررسمی درخواست خود را ارائه کرده‌اند.

گروه جدید متشکل از عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، امارات متحده عربی، الجزایر، مصر، بحرین، اندونزی، دو کشور نامشخص از شرق آفریقا و یک کشور از غرب آفریقا خواهد بود.

BRICS در سال ۲۰۰۶ تشکیل شد و در ابتدا، آفریقای جنوبی عضو این گروه نبود و در سال ۲۰۱۰ به آن پیوست.

طبق گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری دولتی روسیه، BRICS در مراحل اولیه توسعه یک ارز جهانی جدید قرار دارد که می‌تواند به جای دلار آمریکا استفاده شود.

نایب رئیس مجلس دومای روسیه، الکساندر باباکوف (Alexander Babakov)، می‌گوید که این ارز فیات جدید به احتمال زیاد توسط دارایی‌های دیگر از جمله فلزات گرانبها مانند طلا پشتیبانی خواهد شد.

احتمالاً جزئیات بیشتری از این تحولات تا تابستان امسال مشخص خواهد شد و اجلاس بعدی BRICS نیز در اواخر ماه آگوست در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
dailyhodl
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدمومنی
محمدمومنی
11 ماه قبل

آیا ارز دیجیتال بریکس وارد بازار شده؟
اگر وارد نشده ،تخمین شما چه زمانی رو پیشنهاد میدهد؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  محمدمومنی

سلام
خیر محمد جان، هنوز توکن BRICS وارد بازار نشده است.

دکمه بازگشت به بالا