اخبار آلت کوین ها

چرا آلت سیزن در همین نزدیکی است؟

مارکت کپ کلی آلت کوین‌‌ها از اواسط اکتبر نزدیک به ۳۵ درصد افزایش یافته است. این مارکت کپ در طول سال ۲۰۲۳ در محدوده ۴۹۴ میلیارد دلار تا ۶۵۸ میلیارد دلار حرکت کرده است. یک بریک اوت به سقف این محدوده می‌تواند آلت سیزن یا همان فصل آلت کوین‌ها را آغاز کند.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، مارکت کپ کلی آلت کوین‌ها در یک تثبیت قرار گرفته که شروع آن به اواسط سال ۲۰۲۲ باز می‌گردد. اندیکاتورهای تکنیکال حال حاضر احتمال وقوع یک بریک اوت را نشان می‌دهند که ممکن است فصل جدیدی را برای آلت‌ کوین‌ها آغاز کند.

با این حال، این امر مستلزم ورود سرمایه جدید، افزایش حجم معاملات آلت کوین‌ها و ثبت یک کلوز پایدار در بالاتر از ناحیه مقاومت بحرانی نمودار مارکت کپ توتال ۲ (TOTAL 2) است.

افزایش سرمایه در بازار آلت کوین‌ها

مارکت کپ آلت کوین‌ها در حال تشکیل چهارمین کندل سبز هفتگی و متوالی خود است. سایز بدنه هر کندل حدود ۶ درصد است، اما بدنه آنها به همراه فیتیله‌ و دم، نشان‌دهنده افزایش ۳۵ درصدی ارزش این مارکت کپ نسبت به ماه گذشته است.

این حرکت صعودی از آنجایی قابل توجه است که ارزش بازار آلت کوین‌ها را به منطقه مقاومت بلندمدت ۶۵۷ میلیارد دلاری می‌رساند. این سد مقاومت حیاتی از اواسط سال ۲۰۲۲ وجود داشته و حتی چندین بار هم در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱ به عنوان یک حمایت عمل کرده است.

مارکت کپ آلت کوین‌ها یک حمایت را در قالب کف سه‌گانه نیز در سطح ۴۹۴ میلیارد دلار شکل داده و ساختار محکمی برای یک بازار گاوی بالقوه ایجاد شده است. در واقع، اولین سقف بالاتر طی ۱/۵ سال گذشته در ماه آوریل ایجاد شد، در حالی که مارکت کپ توتال ۲ در ماه ژوئن، آگوست و اکتبر توانست یک کف بالاتر را در منطقه حمایتی برای خود حفظ کند.

اگر مارکت کپ آلت کوین‌ها به رشد خود ادامه دهد، نه تنها از ناحیه مقاومت بلندمدت خارج خواهد شد، بلکه یک سقف بالاتر جدید را نیز ایجاد خواهد کرد. این امر به طور بالقوه می‌تواند شروع بازار گاوی جدید در نمودار بلندمدت را تایید کند.

نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها
نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها

شایان ذکر است که حجم معاملات از اواسط سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. الگوی فشردگی بسیار بالغ به نظر می‌رسد، بنابراین در هفته‌ها یا ماه‌های آینده می‌توان انتظار وقوع یک بریک اوت را داشت. بریک اوتی به بالاتر از ناحیه مقاومتی و ایجاد یک سقف بالاتر با افزایش حجم معاملات، مهر تایید دیگری برای شروع یک آلت سیزن جدید خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی یا همان اندیکاتور RSI نیز در شرایط صعودی قرار دارد. این اندیکاتور همچنان در حال رشد است و به محدوده صعودی بالای ۷۰ نزدیک می‌شود. از آنجایی که RSI به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر ۲۰۲۱ رسیده، اما ایجاد تغییرات در احساسات بازار را بیش از پیش تأیید می‌کند.

بریک اوت صعودی پس از یک اصلاح کوتاه

تجزیه و تحلیل بازه روزانه از چشم‌انداز صعودی تایم فریم هفتگی حمایت می‌کند. اول از همه باید گفت که مارکت کپ آلت کوین‌ها به مقاومت ۶۵۷ میلیارد دلاری رسیده است. در اینجا می‌توان انتظار یک تثبیت کوتاه‌مدت و یا اصلاح احتمالی را داشت.

اگر این اصلاح سطحی باشد، می‌توان با تست مجدد ناحیه مقاومت قبلی در ۶۰۸ میلیارد دلار، آن را به عنوان یک حمایت تأیید کرد. این ناحیه با سطح ۰/۳۸۲ فیبوناچی اصلاحی در حرکت صعودی اخیر مارکت کپ مطابقت دارد.

تحلیل فیبوناچی نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها
تحلیل فیبوناچی نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها

RSI در حال حاضر در محدوده اشباع خرید یعنی بالای سطح ۷۰ در نمودار روزانه قرار دارد. با این حال، هنوز واگرایی نزولی ایجاد نشده، چرا که رشد ثابت RSI با افزایش ارزش مارکت کپ همراه بوده است.

جالب اینجاست که برخلاف نمودار هفتگی، اولین نشانه‌ها برای افزایش حجم معاملات از قبل درک شده بوده‌اند. خط مقاومت نزولی از ماه مارس برقرار بوده و در چند روز گذشته چندین بار شکسته شده است. اگر این روند ادامه یابد، ممکن است این نشانه‌ها را به زودی در حجم معاملات هفتگی نیز به چشم مشاهده کنیم.

آلت سیزن: چرخه جریان پول

Stockmoney Lizards، تحلیلگر مشهور حوزه ارزهای دیجیتال گفت:

آلت سیزن در همین نزدیکی‌هاست.

او در تجزیه و تحلیل خود به چگونگی رشد مارکت کپ آلت کوین‌ها پس از هاوینگ قبلی بیت کوین پرداخته است. از نظر او، مارکت کپ آلت کوین‌ها در ۵۰۵ روز پس از هاوینگ بیت کوین به اوج چرخه رسیده بود.

اگر این وضعیت تکرار شود، مارکت کپ فعلی می‌تواند تنها مقدمه‌ای برای آلت سیزن ۴ تا ۸ برابری باشد و ممکن است بازار تا سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ آن را تجربه نکند.

بررسی آلت سیزن با توجه به هاوینگ
بررسی آلت سیزن با توجه به هاوینگ

در طول آلت سیزن به شدت مورد انتظار این روزها، تحلیلگر دیگری به نام Crypto Clearly، جریان پول استاندارد را برای یک بازار گاوی در کریپتو برجسته می‌کند. الگوی استاندارد با افزایش قیمت بیت کوین شروع می‌شود. سپس اتریوم به ذینفع اصلی آن مبدل خواهد شد.

پس از آن، سرمایه به سمت آلت کوین‌های بیشتری جریان پیدا می‌کند، از آنهایی که مارکت کپ بزرگی دارند تا مارکت کپ‌های متوسط و کوچک. زمانی که قیمت آخرین و کوچک‌ترین آلت کوین‌ها به صورت تصاعدی افزایش یابد، نشان‌دهنده پایان آلت سیزن است.

مسیر رسیدن به آلت سیزن
مسیر رسیدن به آلت سیزن

علاوه بر این، Crypto Bitcoin Chris نیز این طرح را با بررسی فرآیند پیشرفت آلت سیزن مستقل از مارکت کپ تکمیل کرده است.

از نظر وی، سر حال بودن یک پروژه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. بازار معمولاً پروژه‌هایی را که در آغاز فعالیت خود فناوری‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهند بهتر تبلیغ می‌کند. آنها رهبران هر چرخه جدیدی برای بازار هستند.

این امر با رشد آلت کوین‌هایی که محبوبیت کمتری دارند دنبال می‌شود. این دسته از آلت کوین‌ها نیز همچنان کیفیت بالایی دارند و در مقابل بیت کوین به یک ارزشی رسیده‌اند.

فرآیند پیشرفت آلت سیزن
فرآیند پیشرفت آلت سیزن

پایان آلت سیزن با رشد پروژه‌های قدیمی مشخص می‌شود، پروژه‌هایی که اغلب آنها را «مرده» تلقی می‌کنیم. هر پروژه‌ای، حتی آنهایی که هیچ کاربردی ندارند نیز در این مرحله رشد می‌کنند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا