اخبار بیت کوین

کریپتوکوانت: بازار صعودی بیت کوین هنوز آغاز نشده است

تحلیلگران شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال CryptoQuant معیار مورد نیاز برای شروع روند صعودی در قیمت بیت کوین را اعلام کرد.

به گزارش والکس و به نقل از BitcoinSistemi، کریپتوکوانت یک شرکت پیشرو در تحلیل ارزهای دیجیتال، اخیرا اهمیت نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) در درک رفتار بازار بیت کوین را برجسته کرده است.

با مقایسه ارزش بازار بیت کوین با قیمت واقعی آن، نسبت MVRV به دست می‌آید که به عنوان یک شاخص مهم برای سنجش سودآوری سرمایه‌گذاران و ارزش‌گذاری بازار عمل می‌کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده، سطوح تاریخی ۱.۵۰ و ۲.۰۰ در این شاخص، نقش مهمی در بازارهای صعودی قبلی ایفا کرده‌اند.

سطح ۱.۵۰ اغلب به عنوان منطقه کاپیتولاسیون (Capitulation Zone) برای بیت کوین شناخته می‌شود. به گفته این شرکت تحلیلی، این سطح نشان‌دهنده ترس و وحشت شدید در بین سرمایه‌گذاران است و به طور معمول منجر به فروش می‌شود.

نمودار شاخص MVRV بیت کوین
نمودار شاخص MVRV بیت کوین

به گفته تحلیلگران، این واقعیت که بازارهای صعودی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نزدیک یا پایین‌تر از سطح MVRV 1.50 شروع شدند، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پایین‌تر از این سطح، شروع به انباشت و خرید می‌کنند.

در مقابل، سطح ۲.۰۰ در نسبت MVRV به عنوان محرک بازار گاوی (Bull Market Trigger) برای بیت کوین شناخته می‌شود. این سطح نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و افزایش فشار خرید است. به گفته تحلیلگران، در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، پس از اینکه نسبت MVRV از سطح ۲.۰۰ فراتر رفت، بازارهای صعودی شتاب بیشتری گرفتند. این سطح نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به روند صعودی قیمت است.

از ۵ فوریه ۲۰۲۴، نرخ MVRV حدود ۱.۸۰ است. به گفته تحلیلگران، این نشان می‌دهد که بیت کوین هنوز در نزدیکی منطقه فشار فروش قرار دارد و هنوز محرک بازار صعودی رخ نداده است. CryptoQuant پیشنهاد می‌کند که اگر سطح ۲.۰۰ شکسته شود، ممکن است یک رالی صعودی ایجاد شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۴

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا