اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

بررسی وضعیت قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر؛ ۶ آبان ۱۴۰۲

بیت کوین پس از رالی قدرتمند این هفته خود نفسی تازه کرده، اما آلت کوین‌های برتر بازار ممکن است طی چند روز آینده آماده یک بریک اوت شوند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین در دو روز گذشته بالای ۳۳،۶۰۰ دلار معامله شده که نشان می‌دهد گاوها برای خروج عجله‌ای ندارند. پس از یک رالی شدید، اگر قیمت یک دارایی در موقعیت‌های زیادی تسلیم نشود، ممکن است باعث فومو (FOMO) شده و محرکی برای آغاز دور خرید جدیدی باشد.

این امر می‌تواند بازارها را بیش از پیش به سمت قلمرو اشباع خرید سوق دهد. با این حال، چنین رالی‌های قیمتی به ندرت پایدار هستند. در نهایت دست رد به سینه آنها زده می‌شود و قیمت سطوح شکست خود را دوباره تست می‌کند. بنابراین، نمی‌توان منکر احتمال ریزش قیمت بیت کوین به سطح ۳۲ هزار دلار شد.

رالی چند روز گذشته، دامیننس بیت کوین را به ۵۴ درصد رساند و این بالاترین سطح سلطه پادشاه ارزهای دیجیتال بر بازار در ۳۰ ماه گذشته است. افزایش دامیننس نشان می‌دهد که بیت‌ کوین با میزان تسلط خود تاثیر زیادی بر بازار دارد و این یک علامت مثبت در نظر گرفته می‌شود. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران فضای ارزهای دیجیتال را به خوبی دنبال می‌کنند و آلت کوین‌های منتخب ما در این مطلب نیز ممکن است به زودی به این غافله بپیوندند.

نمای بازار

پیتر برانت (Peter Brandt)، معامله‌گر کهنه کار بازار در پست ۲۶ اکتبر خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) گفت که کف قیمت بیت کوین ایجاد شده اما در عین حال هشدار می‌دهد که رکوردهای جدید ممکن است تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ زده نشوند. در ضمن برانت پیش‌بینی کرده که بیت کوین می‌تواند دوره جدیدی از نوسانات را تجربه کند.

آیا بیت کوین طی چند روز آینده وارد فاز اصلاحی می‌شود یا به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد؟ آیا آلت کوین‌ها نیز این رشد بالقوه را تجربه می‌کنند؟

در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا پاسخی را برای این سوالات بیابیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین با مقاومت ۳۵ هزار دلاری خود روبرو شده، اما گاوها از پوزیشن‌های خود دست نکشیده‌اند. این امر نشان می‌دهد که خریداران ممکن است به زودی برای از سر گیری روند صعودی تلاش کنند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

خطری که رشد بیشتر قیمت را تهدید می‌کند این است که شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید خود باقی بماند. چنین چیزی به معنای احتمال اصلاح یا تثبیت جزئی در کوتاه‌مدت است. اگر قیمت به زیر سطح ۳۳،۶۷۹ دلار کاهش پیدا کند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند ۳۲،۴۰۰ دلار و سپس ۳۱ هزار دلار را دوباره تست کند.

با این حال، به طور قطعی نمی‌توان گفت که سطوح اشباع خرید در اندیکاتور RSI باعث اصلاح قیمت می‌شوند. گاهی اوقات، در طول یک تغییر روند از نزولی به صعودی، RSI تمایل دارد برای مدت طولانی در قلمروی اشباع خرید خود باقی بماند. این امر بدان دلیل است که خریداران باهوش در هر کف روزانه قیمت به انباشت خود ادامه می‌دهند.

در مورد بیت کوین، اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش یابد و به بالای ۳۵،۲۸۰ دلار برسد، سیگنالی برای شروع مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود. این جفت ارز سپس ممکن است تا ۴۰ هزار دلار هم رشد کند.

تحلیل قیمت اتریوم

فتیله بلند کندل ۲۶ اکتبر اتریوم نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت جزئی و سربار سطح ۱۸۵۵ دلار محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۶۷۴ دلار و رسیدن RSI به نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را در بازار دارند. اگر قیمت از ۱۷۴۶ دلار عبور کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که جفت ارز ETH/USDT را به بالای سطح ۱۸۵۵ دلار برسانند. اگر آنها بر این سطح نیز غلبه کنند، قیمت اتریوم ممکن است تا سطح مهم و روانی ۲ هزار دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها قصد دارند که از حرکت صعودی اتریوم جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح بریک اوت ۱۷۴۶ دلار بازگردانند. در این حالت این جفت ارز ممکن است به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در تاریخ ۲۴ اکتبر از ناحیه ۲۳۵ دلار ریجکت شد، که نشان می‌دهد خرس‌ها در این سطح فعال هستند. فروشندگان نیز تلاش خود را کردند اما نتوانستند قیمت را در زیر سطح حمایت قدرتمند ۲۲۳ دلاری حفظ کنند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

این امر نشان می‌دهد که خریداران به شدت در تلاش برای دفاع از حمایت ۲۲۳ دلاری هستند. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، جفت ارز BNB/USDT می‌تواند یک بار دیگر شانس خود را برای عبور از مقاومت سربار ۲۳۵ دلاری امتحان کند. اگر این اتفاق رخ دهد، این جفت ارز ممکن است تا ۲۵۰ دلار و متعاقباً ۲۶۵ دلار رشد داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت یک بار دیگر از ۲۳۵ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در سطوح بالاتر ادامه می‌دهند. یک ریزش کوچک به زیر ۲۲۳ دلار هم برتری را به خرس‌ها برمی‌گرداند. بایننس کوین ممکن است برای مدت زمان بیشتری بین ۲۰۳ تا ۲۳۵ دلار در نوسان باشد.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی مقاومت سربار ۰/۵۶ دلار بوده است.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

خرس‌ها در تلاش‌اند تا قیمت ریپل را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۲ دلار برسانند که سطح مهمی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم. اگر قیمت به شدت از این سطح بازگردد، نشان می‌دهد که هر کف جزئی با خرید معامله‌گران همراه می‌شود. گاوها دوباره سعی می‌کنند تا قیمت را به بالای ۰/۵۶ دلار برسانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان‌دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. جفت ارز XRP/USDT سپس می‌تواند تا ۰/۷۱ دلار افزایش قیمت داشته باشد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۰/۵۱ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت منتفی خواهد شد. چنین شرایطی نشان‌دهنده معاملات رنج در بین ۰/۴۶ تا ۰/۵۶ دلار در کوتاه‌مدت است.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا طی چند روز گذشته نزدیک به هدف الگوی قیمت خود در ۳۲/۸۱ دلار معامله شده است. گاوها چیز زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند و این نشان می‌دهد که آنها انتظار مرحله بعدی روند صعودی را دارند.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

RSI در منطقه اشباع خرید باقی مانده و این بدان معناست که جفت ارز SOL/USDT ممکن است زمان بیشتری را در فاز تثبیت سپری کند یا اینکه باید شاهد یک افت جزئی باشیم. اگر قیمت سولانا در بالای ۳۰ دلار بماند، احتمال رشد تا ۳۸/۷۹ دلار افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر سطح ۳۰ دلار سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد که قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۷/۲۰ دلار کاهش دهند. اگر این حمایت از بین برود، نشان‌دهنده بازگشت فروشندگان به بازی خواهد بود.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو طی چند روز گذشته در بالاتر از سطح ۰/۲۸ دلار معامله شده، اما گاوها نتوانسته‌اند یک ریلیف رالی قدرتمند را آغاز کنند.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

خریداران در ۲۶ اکتبر سعی داشتند حرکت صعودی جدیدی را آغاز کنند، اما خرس‌ها در سطوح بالاتر دارایی‌های خود را به فروش رساندند و این امر در فتیله بلند کندل آن روز نیز دیده می‌شود. با توجه به چنین چیزی، فروشندگان تلاش می‌کنند تا قیمت کاردانو را به زیر سطح بریک اوت ۰/۲۸ دلار برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۲۶ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح ۰/۲۸ دلار افزایش پیدا کند و به بالای ۰/۳۰ دلار برسد، نشان‌دهنده این است که گاوها این سطح را به حمایت تغییر داده‌اند. سپس این جفت ارز می‌تواند به سمت اهداف بالاتر خود همچون ۰/۳۲ دلار حرکت کند. این سطح را می‌توان به عنوان یک مانع سنگین در نظر گرفت، اما اگر از پیش‌رو برداشته شود، نقطه توقف بعدی احتمالاً ۰/۳۸ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین طی چند روز گذشته در ریکاوری خوبه بوده که نشان‌دهنده خرید سنگین گاوهاست.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

خریداران در ۲۶ اکتبر قیمت دوج کوین را به بالاتر از نزدیکترین مقاومت آن یعنی ۰/۰۷ دلار رساندند، اما فتیله بلند کندل آن تاریخ نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر فروش صورت گرفته است. خرس‌ها در تلاش بودند تا قیمت را در ۲۷ اکتبر به زیر ۰/۰۷ دلار برگردانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۶ دلار سقوط کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از ۰/۰۷ دلار به سمت بالا حرکت کند، بدان معنی است که احساسات معامله‌گران مثبت شده و هر کف جزئی با خرید همراه می‌شود. این امر می‌تواند قیمت را به ۰/۰۸ دلار برساند.

تحلیل قیمت تون کوین

تون کوین طی چند روز گذشته در میانگین‌های متحرک خود حمایت شده بود اما گاوها نتوانستند یک بازگشت قوی از این اندیکاتورها داشته باشند.

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

این امر ممکن است باعث افزایش فشار فروش از سوی خرس‌هایی شده باشد که قیمت را به پایین‌تر از میانگین‌های متحرک در تاریخ ۲۷ اکتبر رساندند. جفت ارز TON/USDT در این حالت می‌تواند به حمایت کلیدی خود در ۱/۸۹ دلار سقوط کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای چند روز آتی در بین ۱/۸۹ تا ۲/۳۱ دلار تثبیت شود.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی خود افزایش پیدا کند، نشان‌دهنده این است که گاوها با تشکیل کف‌های جزئی خرید می‌کنند. چنین چیزی چشم‌انداز شکست قیمت به بالای ۲/۳۱ دلار را بهبود می‌بخشد. در این حالت قیمت تون کوین ممکن است تا ۲/۵۹ دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در چند روز گذشته با فشار فروش در نزدیکی سطح ۱۱/۵۰ دلار روبرو بوده و این امر از فتیله بلند کندل‌های چند روز گذشته هم دیده می‌شود.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک

اما یک نکته مثبت جزئی وجود دارد و آن هم این است که گاوها چندان زمین را رها نکرده‌اند. این امر بیانگر آن است که خریداران عجله‌ای برای برداشت سود خود ندارند زیرا پیش‌بینی می‌کنند که حرکت صعودی ادامه یابد. گاهی اوقات، زمانی که دارایی از یک فاز تثبیت طولانی خارج می‌شود، ممکن است برای مدت طولانی در منطقه اشباع خرید باقی بماند. چنین احتمالی برای جفت ارز LINK/USDT نیز وجود دارد.

حمایت مهمی که معامله‌گران باید در روند نزولی به آن توجه داشته باشند ۹/۵۰ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۸/۹۷ دلار است. انتظار می‌رود خریداران با قدرت از این منطقه دفاع کنند.

تحلیل قیمت متیک

قیمت متیک در تاریخ ۲۲ اکتبر از مقاومت ۰/۶۰ دلاری خود عبور کرد، اما گاوها در تلاش برای حفظ حرکت صعودی هستند. این امر نشان‌دهنده تردید آنها برای ادامه خرید در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه متیک
نمودار روزانه متیک

سطح مهمی که باید در روند نزولی به آن توجه داشته باشیم ۰/۶۰ دلار است. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، بدان معنی است که گاوها ۰/۶۰ دلار را به یک حمایت تبدیل کرده‌اند. چنین چیزی احتمال شکست بالای ۰/۶۷ دلار را افزایش می‌دهد. در این حالت جفت ارز MATIC/USDT ممکن است تا ۰/۷۷ دلار هم رشد کند.

در همین حین، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز در سر خواهند داشت. آنها تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر سطح بریک اوت ۰/۶۰ دلاری بازگردانند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، ممکن است تعدادی از گاوها را به دام بیندازند و این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۷ دلار سقوط کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا