اخبار بیت کوین

بیت کوین؛ دومین دارایی با بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۳

بیت کوین در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ از روند مثبتی برخوردار بوده و باعث امید به بازار صعودی در بین معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال شده است. شرکت تجزیه و تحلیل داده Kaiko Research یکی از نهادهایی است که در مورد عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۳ اظهار نظر کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از بیتکوینیست، این دارایی احتمالا به عنوان یکی از پربازده‌ترین دارایی‌های بازارهای مالی، سال ۲۰۲۳ را به پایان می‌رساند.

عملکرد بیت کوین در برابر سایر دارایی‌ها

بر اساس گزارش پلتفرم تحلیلی کایکو، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافته و عملکرد بهتری نسبت به اکثر دارایی‌های سنتی داشته است. این روند مثبت با وجود شرایط نامناسب اقتصادی کلان و چالش‌های موجود در صنعت کریپتو اتفاق افتاده است.

کایکو خاطر نشان کرد که تنها تعداد کمی از شرکت‌ها و دارایی‌ها از نظر عملکرد سالیانه (YTD) از بیت کوین جلوتر هستند. شایان ذکر است، شرکت نرم‌افزاری انویدیا (NVDA) یکی از شرکت‌هایی است که در حال حاضر عملکردی بهتر از BTC داشته است و بر اساس داده‌های ارائه شده توسط TradingView، در سال ۲۰۲۳ با بیش از ۲۲۸ درصد افزایش قیمت همراه بوده است.

در این گزارش، Kaiko عملکرد قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۳ را به سه مرحله تقسیم کرد، از جمله رشد اولیه از پایین‌ترین سطح چرخه، توقف در اواسط سال و رالی پایان سال. در ادامه کایکو، دوره توقف اواسط سال را برجسته کرد و آن را زمانی عجیب نامید.

این دوره که بین مارس و اکتبر بود، بیت کوین تقریباً بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار معامله می‌شد. با این حال، پس از انتشار خبری اشتباه مبنی بر تایید ETF BlackRock، خوش بینی در بازار به شدت افزایش یافت.

به لطف این اتفاق، سرمایه‌گذاران شاهد جهش بیت کوین از ۲۸۰۰۰ دلار به بالای ۴۵۰۰۰ دلار بین اکتبر و دسامبر بودند. بنابراین، علی‌رغم یک نیمه خسته‌کننده در سال ۲۰۲۳، BTC یکی از بهترین نسبت‌های شارپ را در میان دارایی‌های اصلی ثبت کرد و پس از شرکت Nvidia قرار گرفت.

نمودار نسبت شارپ در دارایی های مطرح

لازم به ذکر است که نسبت شارپ یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌ها برای اندازه‌گیری بازده نسبی تعدیل شده با ریسک است که اساساً بازده سرمایه‌گذاری را با ریسک آن مقایسه می‌کند.

بررسی مختصر قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین ۴۳۶۳۱ دلار است که نشان‌دهنده ثابت بودن تقریبی قیمت در ۲۴ ساعت گذشته است. این رمزارز برتر در هفت روز گذشته بیش از ۳.۹۶ درصد رشد داشته است که نشان‌دهنده بهبود نسبت به رکود هفته قبل است.

نمودار قیمت بیت کوین

در همین حال، BTC به عنوان بزرگترین دارایی، با ارزش بازار بیش از ۸۵۸ میلیارد دلار، همچنان بر بازار کریپتو تسلط دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
bitcoinist.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا