اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی قیمت بیت کوین، دوج کوین و ۳ ارز دیجیتال دیگر با پتانسیل رشد قیمت در این هفته

خریداران سعی دارند تا کنترل خود بر قیمت بیت کوین را بیشتر کنند و در این صورت با افزایش احتمال رشد قیمت BTC، برخی آلت کوین‌ها نیز می‌توانند رشد قیمت خوبی را تجربه کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین این هفته را با نوسان رو به پایین به پایان رساند، اما نکته مثبت این است که قیمت از پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر خود یعنی حدود ۶۱ هزار دلار به بالای ۶۵ هزار دلار رسیده است. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در بلندمدت دیدگاه صعودی نسبت به بازار دارند و در حال خرید با ریزش قیمت‌ها هستند.

به اعتقاد کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر‌عامل کریپتو کوانت (CryptoQuant)، اگر بیت کوین به سطوح حمایت خود نزدیک شود، جریان ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین افزایش می‌یابد. یانگ جو می‌گوید پایه قیمت تمام شده نهنگ‌های جدید که ETF بیت کوین را خریداری کرده‌اند ۵۶ هزار دلار بوده است. او پیش‌بینی می‌کند که اگر قیمت بیت کوین به ۵۶ هزار دلار برسد، فشار خرید آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از نکات مثبتی که می‌تواند از قیمت بیت کوین حمایت کند کاهش خروج سرمایه از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) است. بر اساس داده‌های Fairside Investors، جریان خروجی از GBTC در تاریخ ۲۲ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۳) به ۱۷۰ میلیون دلار کاهش یافت. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش حاکم بر این صندوق ممکن است کاهش یابد. اگر بیت کوین ماه مارس (تا تقریباً ۵ روز دیگر) را در بالاتر از سطح ۶۱،۱۳۰ دلار به پایان برساند، برای اولین بار در تاریخ هفت کندل ماهانه متوالی را به رنگ سبز و مثبت تشکیل می‌دهد.

آیا ریکاوری بیت کوین می‌تواند باعث افزایش خرید آلت کوین‌های انتخاب شده در این مطلب شود؟ در ادامه به ۵ ارز دیجیتال برتر که در نمودارهای خود وضعیت خوبی دارند نگاهی خواهیم داشت.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶۵،۳۶۴ دلار معامله شده که نشان‌دهنده نبرد سنگینی بین گاوها و خرس‌ها برای کسب برتری است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال صاف شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به خط میانی خود نزدیک شده که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. جفت ارز BTC/USDT می‌تواند در کوتاه‌مدت بین ۶۰،۷۷۵ تا ۶۹ هزار دلار نوسان داشته باشد.

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، منطقه حمایت بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۵۸،۴۳۸ دلار و ۶۰،۷۷۵ دلار ممکن است تحت فشار قرار گیرد. اگر این منطقه شکسته شود، اصلاح بیت کوین می‌تواند تا سطح ۶۱/۸ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به قیمت ۵۴،۲۹۸ دلار گسترش پیدا کند.

از طرف دیگر، شکست رو به بالای سطح ۶۹ هزار دلار و کلوز قیمت در آنجا می‌تواند مسیر را برای تست مجدد سطح ۷۳،۷۷۷ دلار هموار کند. اگر این مقاومت را از پیش رو برداریم، بیت کوین ممکن است تا ۸۰ هزار دلار هم رشد کند.

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال محدودسازی ریلیف رالی‌ها در میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای هستند. از این رو، این میانگین متحرک به سطح مهمی تبدیل می‌شود که باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سوق دهند، بدان معنی است که فشار نزولی می‌تواند در ادامه کاهش یابد. در چنین حالتی این جفت ارز ممکن است به سطح ۶۹ هزار دلار برسد که احتمالاً به عنوان یک مانع بزرگ پیش‌روی قیمت عمل می‌کند.

اولین حمایتی که در مسیر نزولی با آن مواجه می‌شویم ۶۲،۲۶۰ دلار و سپس ۶۰،۷۷۵ دلار است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این منطقه حمایتی برسانند، فشار فروش ممکن است افزایش یابد و این جفت ارز می‌تواند تا ۵۹ هزار دلار ریزش داشته باشد.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین طی چند روز گذشته بین ۰/۱۲ تا ۰/۱۹ دلار رنج بوده است. گاوها در تاریخ ۲۴ مارس (۵ فروردین) مانع ۰/۱۶ دلاری را پشت سر گذاشتند و راه برای رشد قیمت تا ۰/۱۹ دلار باز شد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۱۵ دلار به سمت بالا شیب گرفته و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت قرار دارد. چنین چیزی نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای بازگشت به بازار هستند. شکست رو به بالای سطح ۰/۱۹ دلار و کلوز قیمت در آن محدوده می‌تواند سفر این ارز دیجیتال به سمت ۰/۲۳ دلار و پس از آن ۰/۳۰ دلار را آغاز کند.

نمودار قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

در عوض، اگر قیمت دوج کوین از ۰/۱۹ دلار به شدت کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر همچنان فعالیت دارند. جفت ارز DOGE/USDT در این صورت می‌تواند به سمت حمایت قرص و محکم خود در سطح ۰/۱۲ دلار حرکت کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۱۲ دلار کاهش دهند تا سیگنالی برای پایان روند صعودی دریافت کنیم.

نمودار ۴ ساعته دوج کوین نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای هستند که نشان‌دهنده افزایش احساسات مثبت معامله‌گران است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سربار ۰/۱۹ دلار برسانند، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره از مواضع خود دفاع کنند. اگر گاوها از ۰/۱۹ دلار مناطق تحت سلطه خود را به خرس‌ها واگذار نکنند، احتمال افزایش قیمت تا بالای ۰/۲۰ دلار بیشتر می‌شود.

نمودار قیمت دوج کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت دوج کوین

اولین نشانه از ضعف خریداران شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و کلوز قیمت در آن محدوده خواهد بود. این امر ممکن است درها را برای سقوط قیمت به ۰/۱۴ دلار باز کند.

تحلیل قیمت تون کوین

قیمت تون کوین در تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) به بالای مقاومت ۴/۶۰ دلار افزایش یافت که نشان‌دهنده شروع لگ بعدی روند صعودی است.

میانگین‌های متحرک شیب خود را به سمت بالا افزایش داده و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران بازار را تحت فرمان خود دارند. فتیله بلند کندل‌های ۲۳ و ۲۴ مارس (۴ و ۵ فروردین)، به معنای برداشت سود معامله‌گران در بالای ۵ دلار است، اما اگر گاوها در سطوح فعلی خود تسلیم نشوند، جفت ارز TON/USDT می‌تواند رالی خود را تا ۵/۶۴ دلار گسترش دهد.

نمودار قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت تون کوین

اگر خرس‌ها قصد دارند که جلوی رشد قیمت را بگیرند، باید تون کوین را به زیر ۴/۶۰ دلار برسانند و در آنجا حفظ کنند. این امر ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را برای برداشت سود خود وسوسه کنند و این جفت ارز را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳/۷۹ دلار برسانند.

نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت ۵ دلاری دفاع می‌کنند، اما نتوانسته‌اند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسانند. این یک سیگنال مثبت است زیرا نشان می‌دهد که معامله‌گران پوزیشن‌های خود را حفظ کرده و انتظار یک لگ دیگر به سمت بالا را دارند.

نمودار قیمت تون کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت تون کوین

اولین حمایت در مسیر نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای است. کاهش جزئی قیمت به زیر این حمایت نیز نشان می‌دهد که معامله‌گران کوتاه‌مدت احتمالاً سود خود را برداشت می‌کنند. این امر می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای و پس از آن به ۳/۵۰ دلار برساند.

تحلیل قیمت استکس

گاوها در تاریخ ۲۰ مارس قیمت استکس (Stacks) را به بالای مقاومت سربار ۳/۴۰ دلار رساندند که نشان می‌دهد روند صعودی دست نخورده باقی مانده است.

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها نسبت به خرس‌ها به برتری رسیده‌اند. اگر خریداران قیمت را در بالای ۳/۴۰ دلار حفظ کنند، روند صعودی احتمالاً شتاب بیشتری خواهد گرفت و جفت ارز STX/USDT می تواند تا ۴/۲۹ دلار رشد کند.

نمودار قیمت استکس
نمودار روزانه قیمت استکس

بر خلاف این فرضیه، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۳/۴۰ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که بازار سطوح بالاتر را ریجکت کرده است. این جفت ارز ممکن است در ادامه به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳/۰۷ دلار سقوط کند. جهش رو به بالا از این سطح یعنی روند صعودی همچنان پابرجاست، اما شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲/۶۵ دلار برساند.

نمودار ۴ ساعته استکس نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای هستند که معنای مثبت بودن احساسات معامله‌گران است. یک مقاومت جزئی در سطح ۳/۷۵ دلار وجود دارد، اما در صورت عبور معامله‌گران از این سطح، قیمت استکس ممکن است به ۴ دلار برسد.

نمودار قیمت استکس
نمودار ۴ ساعته قیمت استکس

حمایت مهمی که باید در روند نزولی زیر نظر داشته باشیم میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای است. اگر این سطح را از دست بدهیم، بدان معناست که گاوها به سمت در خروجی هجوم آورده‌اند. در این صورت این جفت ارز ممکن است به ۳/۲۲ دلار کاهش یابد. شکست رو به پایین این حمایت می‌تواند فروش خرس‌ها را تسریع کند و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برساند.

تحلیل قیمت فانتوم

فتیله بلند قیمت فانتوم در کندل ۲۲ مارس (۳ فروردین) برداشت سود خریداران در نزدیکی سطح ۱/۲۳ دلار را نشان می‌دهد. فروش خرس‌ها در تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) شتاب گرفت و آن‌ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر سطح ۱/۰۲ دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت فانتوم
نمودار روزانه قیمت فانتوم

اگر فروشندگان موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز FTM/USDT می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۸۹ دلار سقوط کند. این سطح در کوتاه‌مدت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند. این جفت ارز در چنین حالتی ممکن است سطح ۱/۲۳ دلار را مجدداً تست کند. شکست رو به بالای این سطح می‌تواند مسیر رالی قیمت به ۱/۵۰ دلار و در نهایت ۲ دلار را باز کند.

اگر قیمت به شکل شارپی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت نفی خواهد شد. این امر می‌تواند قیمت را به حمایت قابل‌توجه بعدی خود در سطح ۰/۷۲ دلار برساند.

در نمودار ۴ ساعته مشاهده می‌کنیم که خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای کاهش داده‌اند، اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند آن‌ها میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای را به چالش بکشند. خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز مذکور می‌تواند به ۱/۱۲ دلار و سپس به ۱/۱۶ دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت فانتوم
نمودار ۴ ساعته قیمت فانتوم

از طرف دیگر، اگر قیمت از مقاومت سربار خود کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسد، بدان معنی است که خرس‌ها به شدت در سطوح بالاتر دارایی‌های خود را می‌فروشند. در ادامه نیز این جفت ارز ممکن است یک حرکت نزولی را تا ۰/۸۰ دلار تجربه کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۹

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا