مفاهیم تحلیلی

کریپتو کوانت چیست؟ آموزش سایت CryptoQuant و داده های آن

سایت کریپتو کوانت یک مرجع برای افزایش دقت در تصمیم‌گیری‌های داده‌محور است. این پلتفرم به‌صورت تخصصی برای تحلیل آنچین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هدف و خدمات کریپتو کوانت چیست؟ سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی معمولاً به دلیل کمبود زمان و عدم دانش کافی در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده با شکست مواجه می‌شوند. تحلیل آنچین (on-chain analysis) از جمله تحلیل‌های نوظهور دنیای ارزهای دیجیتال است که تمامی اطلاعات شفاف یک شبکه بلاک چین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصمیم‌گیری‌های هوشمند شکل بگیرند.

کریپتو کوانت در صدر جدول بهترین سایت های تحلیل آنچین قرار دارد و امکان آگاهی در مورد جریان‌های ورودی و خروجی نقدینگی در صرافی‌ها را فراهم می‌کند. با معرفی سایت کریپتو کوانت متوجه این نکته خواهید شد که چگونه می‌توان با تحلیل داده‌های درون‌شبکه‌ای به پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال پی برد. برای پاسخ به سؤال کریپتو کوانت چیست با والکس همراه باشید.

حوزه کاری وب‌سایت کریپتو کوانت چیست؟

کریپتو کوانت و اطلاعات جامع برای معاملات

حوزه کاری cryptoquant شامل داده‌ها و اطلاعات جامع می‌شود که برای معاملات مختلف ارزهای دیجیتال مورد استفاده و تحلیل قرار می‌گیرند. این داده‌ها شامل اطلاعات بازار یک ارز دیجیتال، داده‌های درون‌زنجیره‌ای یا آنچین و تحلیل شاخص‌های کوتاه یا بلندمدت برای بیت کوین، اتریوم ، انواع استیبل کوین‌ها و توکن‌های ERC-20 می‌شوند. بیش از یک میلیون تریدر یا معامله‌گر در سرتاسر جهان از داده‌های این سایت استفاده می‌کنند و ماهانه بیش از ۱۰ هزار مقاله با استناد به این داده‌ها منتشر می‌شوند.

تک‌تک تراکنش‌هایی که در دنیای ارزهای دیجیتال شکل می‌گیرند را می‌توان با داده‌های این سایت پیگیری و آدرس‌های فعال کیف پول‌های دیجیتال را از روش‌های مختلف شناسایی کرد. همچنین با استفاده از داده‌های موجود در کریپتو کوانت می‌توان به این نتیجه رسید که آیا موجودی‌های یک صرافی ارز دیجیتال خبر از معاملات سودمند می‌دهند یا خیر.

چه داده‌هایی توسط کریپتو کوانت ارائه می‌شوند؟

داده‌های سایت کریپتو کوانت معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  • داده‌های شبکه که مشخصاً شامل داده‌های یک شبکه بلاک چین می‌شوند؛ مثل تعداد آدرس‌های فعال کیف پول‌های دیجیتال
  • داده‌های بازار ارزهای دیجیتال که باتوجه‌به داده‌های قیمتی صرافی‌ها ارائه می‌شوند
  • جریان داده‌های معروف به entity flow data که نقش نقدینگی را در میان عوامل مهمی همچون صرافی‌های ارز دیجیتال و ماینرها نشان می‌دهد

البته همه این داده‌های برای این است که معامله‌گران بتوانند به خروجی‌های مفید تحلیل آنچین دست پیدا کنند. این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به پرسش تحلیل آنچین ارز دیجیتال چیست داشته باشید.

کاربرد داده‌های سایت کریپتو کوانت چیست؟

نمایی از داده های سایت کریپتو کوانت

هدف اصلی ارائه داده‌ها و دیتاها در کریپتو کوانت چیست و این اطلاعات به چه دردی می‌خورند؟ با تکیه بر داده‌های سایت cryptoquant می‌‌توان از ابزارهای مختلفی همچون تحلیل نمودارهای مختلف بهره‌مند شد. موارد زیر از جمله کاربردهای حیاتی داده‌های cryptoquant محسوب می‌شوند:

  • بررسی اجمالی نمودارهای مختلف ارزهای دیجیتال: معیارهای متعددی همچون Miner Flow و Flow Indicator در این سایت وجود دارند که برای تحلیل داده‌های بیت کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و آلت کوین‌ها استفاده می‌شوند.
  • بررسی جریان‌های ورودی و خروجی: امکان اندازه‌گیری جریان‌های ورودی و خروجی را در صرافی‌‌ها با داده‌های موجود در این پلتفرم وجود دارد.
  • ایجاد نمودارهای حرفه‌ای: با استفاده از داده‌های این سایت می‌توان نمودارهای حرفه‌ای خود را ایجاد کرد.
  • اطلاع‌رسانی در مورد سرمایه‌گذاری‌های آتی: هشدارهای تعبیه‌شده در cryptoquant شرایطی را فراهم می‌کنند تا معامله‌گر بتواند نسبت به تغییرات شدید قیمتی آگاه شود. این هشدارها با استفاده از تحلیل داده‌های این سایت صورت می‌گیرند.

بررسی بخش‌های مختلف کریپتو کوانت

برای معرفی سایت کریپتو کوانت بهتر است که به سراغ بخش‌های مختلف آن برویم که عمده سرویس‌های محبوب آن را تشکیل می‌دهند:

بخش مربوط به Charts Overview: این بخش از جمله ابزارهای تحلیلی این وب‌سایت است که امکان فیلتر کردن داده‌ها را با فیلترهای مختلف فراهم می‌کند. اطلاعات مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت کوین در این بخش قرار دارند.

  • بخش مربوط به Exchange Flow: جریان ورودی و خروجی صرافی‌های ارز دیجیتال را با این بخش از کریپتو کوانت اندازه‌گیری می‌کنند. برای مثال اگر جریان ورودی به کیف پول‌های دیجیتال در صرافی‌ها بالا باشد، به معنای تحرک معامله‌گران است. به عبارت ساده‌تر، تریدرها در حال تلاش برای انتقال دارایی‌های دیجیتال خود از کیف پول‌ه به صرافی‌ها و فروش آنها هستند.
  • بخش Pro Chart: قابلیت دسترسی به امکانات TradingView در این بخش سایت وجود دارد. شما می‌توانید از تحلیل‌های کاربران دیگر که در این بخش وجود دارند، استفاده کنید تا فرصت‌های بالقوه موجود را مورد ارزیابی قرار دهید.

نحوه کار کاربران با سایت کریپتو کوانت چیست؟

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌ها این است که نحوه کار معامله‌گران با کریپتو کوانت چیست؟ کاربرانی که می‌خواهند از داده‌ها و بخش‌های مختلف این سایت استفاده کنند، باید در ابتدا یک حساب کاربری شخصی برای خود بسازند. برای این کار کافی است که به سایت cryptoquant.com مراجعه کنید و وارد بخش sign-up یا ثبت‌نام شوید.

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز کاربری و وارد کردن ایمیل، روی لینک ایمیل‌شده کلیک کنید تا مراحل مربوط به ثبت‌نام و تاییدیه انجام شوند. حالا امکان دسترسی به تمامی بخش‌ها وجود دارد و شما می‌توانید به‌عنوان یک معامله‌گر، تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرید.

آیا کریپتو کوانت رایگان است؟

شاید این پرسش در ذهنتان به‌وجود آمده که شرایط هزینه‌ای استفاده از کریپتو کوانت چیست و آیا می‌توان برای بهره‌مندی از خدمات آن، پول پرداخت نکرد؟ سرویس‎‌های حرفه‌ای کریپتو کوانت عمدتاً پولی و غیر رایگان هستند و می‌توان اشتراک‌های مختلف آنها را به‌صورت ماهانه یا سالانه خریداری کرد. البته نکته مهم اینجاست که همه کاربران در بدو ورود و ثبت نام در این سایت، از یک اعتبار رایگان ۳۹ دلاری برخوردار خواهند شد تا کارکرد بخش‌های مختلف را به‌صورت آزمایشی تجربه کنند.

همچنین خدمات خریداری‌شده در این سایت، قابل تمدید و حتی لغو کردن هستند و انعطاف لازم برای یک کاربری حرفه‌ای و لذت‌بخش وجود دارد. معامله‌گران می‌توانند با ورود به بخش pricing در وبسایت کریپتو کوانت به بخش‌های غیر رایگان این سایت دسترسی داشته باشند.

کریپتو کوانت و فرصت یک تصمیم‌گیری سودآور

در این مقاله به اهمیت تحلیل آنچین و پاسخ به پرسش «کریپتو کوانت چیست؟» پرداخته شد. یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در دنیای کریپتوکارنسی به یک ابزار مطمئن برای پیشبینی دقیق بازار نیاز دارد و کریپتو کوانت همه این انتظارات را برآورده می‌کند. استفاده از داده‌های مربوط به شبکه‌های بلاک چین مختلف، از جمله نیازهای ضروری برای پیشبینی‌های دقیق است و تحلیل آنچین با توجه به همین فلسفه بنا شده است.

شما می‌توانید تحلیل‌های آینده‌ساز آنچین که با داده‌های درون‌زنجیره‌ای شکل می‌گیرند را با ابزار و داده‌های کریپتو کوانت به‌دست آورید. راستی نظر شما در مورد کریپتو کوانت چیست و اگر قرار باشد، جایگزینی برای آن معرفی کنید، به چه سایت‌هایی اشاره خواهید کرد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا