تحلیل تکنیکال

معرفی ۱۳ ابزار جایگزین تریدینگ ویو

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، احتمالا می‌دانید که یکی از اصلی‌ترین الزامات معاملات ارزی در این بازار، تجزیه و تحلیل رمزارزها است. تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال و موقعیت آن‌ها در بازار،‌ نیازمند ابزارهای تحلیلی مختلفی است که در سایت‌هایی مثل تریدینگ ویو به شکلی کامل ارائه می‌شود. سایت تریدینگ ویو مانند کتابچه‌ای راهنما برای معامله‌گران عمل می‌کند. نمودارها، اندیکاتورها، اخبار روز، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، چارت‌های قیمتی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال مختلف، جزو مواردی هستند که در این سایت ارائه می‌شوند.

حال در این میان پلتفرم‌ها و سایت‌های دیگری هم هستند که عملکردی مشابه دارند. شناخت چند ابزار جایگزین سایت تریدینگ ویو باعث می‌شود تا تحلیل نهایی شما درباره رمزارز مورد نظر به شکلی اصولی‌تر به نتیجه برسد. به همین دلیل است که سعی کردیم در ادامه این مقاله به معرفی چند سایت جایگزین تریدینگ ویو بپردازیم.

آشنایی با تریدینگ ویو

تریدینگ ویو (TradingView) جزو سایت‌هایی است که اطلاعات ارزشمندی درباره ارزهای دیجیتال و رفتار آن‌ها در بازار به تحلیلگران ارائه می‌دهد. واقعیت این است که بدون بررسی نمودارها و چارت‌های قیمتی و پیش بینی آینده دارایی‌های دیجیتال مختلف، نمی‌توان به سود رسید و حتی احتمال ضرر و از دست دادن سرمایه وجود دارد. تریدینگ ویو سعی دارد تا تمام نمودارهای مالی را در بستر اینترنت به کاربران خود ارائه دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت، امکان به اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها توسط کاربران است. این قابلیت تریدینگ ویو را تبدیل به یک شبکه اجتماعی کاربردی برای تحلیلگران بازارهای مالی کرده است.

سایت تریدینگ ویو

در حال حاضر سایت تریدینگ ویو یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال است. این سایت امکانات زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت است از:

  • ارائه خروجی از داده‌های نمودارهای مختلف
  • مقایسه نمودارهای مختلف
  • ترسیم نمودارهای درخواستی کاربران با فرمول‌های سفارشی
  • امکان اشتراک گذاری تحلیل‌های کاربران
  • ابزارهای متنوع تکنیکال
  • فراهم کردن ابزارهای مختلف با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای ایجاد سهولت در کار
  • نمایش الگوریتم‌ها و امکان تشخیص الگوها
  • پوشش کامل اخبار اقتصادی
  • سرعت بالا و گزارش‌دهی لحظه به لحظه

سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو

اکنون با پیشرفت بازارهای مالی مختلف بین‌المللی و استقبال کاربران از بازارهای مالی آنلاین و دیجیتال، سایت‌ها و ابزارهای زیادی برای کمک به سرمایه گذاران و تحلیلگران ایجاد شده‌اند. به همین دلیل است که قصد داریم تا چند سایت جایگزین تریدینگ ویو را به شما معرفی کنیم. سایت‌هایی که به عنوان یک ابزار تکنیکال، قیمت ارزهای دیجیتال را در دوره‌های زمانی مختلف بررسی می‌کنند و در نهایت نتایجی قابل استناد در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

تریدرها افرادی هستند که باید با جهان اطراف خود آشنایی کامل داشته باشند و همیشه هشیار باشند. تنها در این صورت است که می‌توانند معاملات پرسود و موفقی انجام دهند. آن چیزی که در این زمینه می‌تواند به تریدرها کمک ویژه‌ای کند، سایت‌های تحلیلی بازار کریپتو است. در ادامه این مقاله به معرفی چند سایت جایگزین تریدینگ ویو خواهیم پرداخت.

سایت Trendspider

یکی از هوشمندترین سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو، سایت Trendspider است. این سایت به معامله‌گران و تریدرهای بازار کریپتو کمک می‌کند تا راحت‌تر به نتیجه‌ای درست برسند و در نهایت معامله موفق‌تری داشته باشند. Trendspider برای این کار از ابزارهای مختلفی مثل اندیکاتورها، نمودارها، چارت‌های قیمتی و… استفاده می‌کند. همچنین این سایت قابلیت‌های مهم دیگری هم دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • پشتیبانی از نمودارهای خطی، شمعی ژاپنی
  • پشتیبانی از نمودار raindrop
  • پشتیبانی نرم افزار آن از سیستم عامل‌های اندروید و IOS
  • ارائه ابزارهای تحلیلی تخصصی
  • امکان معامله حدود ۶۵۰۰ جفت ارز معاملاتی در بیشتر از ۱۵۰ بروکر رمزنگاری شده

سایت FINVIZ

یکی از چندین سایتی که به عنوان جایگزین تریدینگ ویو می‌توان از آن یاد کرد، سایت فین ویز (FINVIZ) است. نمودارهای رمزارزها و جفت ارزهای دیجیتال در این سایت قابل مشاهده است. این سایت انواع مختلف ابزارهای تحلیل بنیادی و تکنیکال را شامل می‌شود. اما نکته مهمی که درباره FINVIZ باید بدانید این است که نسخه رایگان آن امکانات زیادی ندارد. بنابراین برای استفاده از تمام امکانات مفید آن باید اشتراک بخرید. اما به طور کلی اگر به دنبال نمونه‌ای ساده و سبک به عنوان جایگزین تریدینگ ویو هستید، سایت فین ویز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های این سایت عبارت است از:

  • رابط کاربری سریع و به روزرسانی فوری
  • خروجی با اطلاعات ارزشمند و نمایش‌های متعدد
  • ادغام کامل و جامع تحلیل تکنیکال و بنیادی
بررسی سایت فین ویز

سایت Investing

سایت اینوستینگ (Investing.com) یکی دیگر از پلتفرم‌های بسیار کاربردی برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی است و به عنوان شبکه اجتماعی تحلیلگران نیز شناخته می‌شود. این سایت در بازارهای مالی مثل بازار سهام، فارکس و ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. شما به عنوان یک معامله‌گر در بازار کریپتو می‌توانید تمام سیگنال‌های خرید و فروش، تحلیل‌های مختلف، اخبار، نظرات کاربران و… را درباره ارزهای دیجیتال مختلف در این سایت مشاهده کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت Investing.com، رابط کاربری ساده آن است. به عبارتی استفاده از ابزارها و امکانات مختلف این سایت پیچیدگی زیادی ندارد. همچنین جالب است بدانید که این سایت، بخش مجزایی را به معامله‌گران اختصاص داده است تا در آن بتوانند به تبادل نظر بپردازند. به همین دلیل است که به عنوان یک شبکه اجتماعی برای معامله‌گران شناخته می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید سایت اینوستینگ این است که امکان نمایش همزمان چند حالته چارت‌های قیمتی مختلف را فراهم کرده است. این قابلیت در تریدینگ ویو رایگان نیست. به همین دلیل است که یکی از بهترین سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو، Investing.com خواهد بود. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب کنید و چارت را روی سه تایم فریم مختلف روزانه، هفتگی و ماهانه مشاهده کنید. این قابلیت به تحلیلگران و تریدرها کمک شایانی می‌کند.

قابلیت‌های این سایت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • رابط کاربری ساده و قابل فهم
  • امکان نمایش همزمان چند حالته چارت‌های قیمتی
  • امکان تبادل نظر کاربران
  • ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی

سایت Yahoo Financ

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو بین تریدرهای بازار کریپتو، سایت یاهو فایننس است. این سایت مانند تریدینگ ویو ابزارها و اندیکاتورهای متنوع برای تحلیل ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یاهو فایننس نیز مانند تریدینگ ویو دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است. در نسخه پولی آن تبلیغات حذف شده است و امکانات تحلیلی بیشتر و پیشرفته‌تری وجود دارد. بنابراین شما برای استفاده از قسمت VIP سایت یاهو فایننس باید چیزی حدود ۳۵ دلار هزینه کنید. اما با تمام این موارد، نسخه رایگان آن اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهد که در مقایسه با سایت FINVIZ که تمام امکانات آن نیازمند خرید اشتراک است، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

Yahoo Finance

نکته مهمی که درباره سایت Yahoo Finance وجود دارد، شباهت زیاد آن به تریدینگ ویو است. همین موضوع باعث شده تا به یکی از بهترین سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو تبدیل شود. شما در این سایت می‌توانید چارت‌های قیمتی ارزهای دیجیتال مختلف، اخبار، نمودارهای گوناگون رمزارزها، نظرات تحلیلگران درباره آینده دارایی‌های دیجیتال و… را به راحتی مشاهده کنید و از آن‌ها برای داشتن تحلیلی اصولی درباره رمز ارز مورد نظرتان استفاده کنید. برخی از مزایای این سایت به شرح زیر است:

  • مشابهت زیاد با تریدینگ ویو
  • امکان مشاهده چارت‌های قیمتی ارزهای دیجیتال
  • ارائه ابزارها و اندیکاتورهای متنوع برای تحلیل‌گران

سایت Dukascopy

یکی دیگر از سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو، سایت دوکاسکپی است. اندیکاتورها و ابزارهای پایه‌ای تکنیکال جزو اصلی‌ترین امکانات این سایت هستند. جالب است بدانید که دوکاسکپی، یک بانک آنلاین است و در شهر ژنو در کشور سوئیس قرار دارد. شرکت‌های مختلف زیادی تابع این بانک هستند که در زمینه تجارت‌های آنلاین فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها در سایت DukasCopy فعالیت دارند و بستر مناسبی را برای تریدرها فراهم کرده‌اند تا بتوانند تحلیل درستی داشته باشند و به اطلاعات، نمودارها و شاخص‌های قیمتی مختلف دسترسی داشته باشند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سایت در ارائه نمودارهایی زیر یک دقیقه برای تحلیل تکنیکال رمزارزها خلاصه می‌شود. برخی از مزایای مهم سایت دوکاسکپی عبارت است از:

  • رابط کاربری ساده و جذاب
  • ارائه اندیکاتورها و ابزارهای پایه‌ای تکنیکال
  • نمایش نمودارها و شاخص‌های قیمتی دقیق
  • ارائه اطلاعات دقیق برای تحلیل بازار

سایت Dailyfx

سایت Dailyfx یکی دیگر از سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو است که امکانات متنوعی در زمینه تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این پلتفرم بین تریدرهای ارز دیجیتال بسیارمحبوب است و قابلیت‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت دیلی اف ایکس داشتن ابزار اوت لوک (outlook) است که در تحلیل احساسات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید پوزیشن‌های سایر معامله‌گران را بررسی کنید و گاوی یا خرسی بودن بازار را تشخیص دهید. بنابراین اگر عادت به استفاده از تحلیل‌هایی این گونه دارید، سایت Dailyfx می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. مزایای سایت Dailyfx شامل موارد زیر است:

  • امکان تحلیل احساسات ارزهای دیجیتال با ابزار اوت لوک
  • امکان تشخیص روند گاوی یا خرسی در بازار 
  • داشتن مشابهت زیاد با تریدینگ ویو
Dailyfx

سایت Google Finance

یکی دیگر از سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو، سایت گوگل فایننس است. این سایت درباره بازارهای مالی مختلفی به ارائه اطلاعات می‌پردازد. اگر شما فرد دقیقی در تحلیل ارزهای دیجیتال باشید قطعا به این سایت علاقه‌مند می‌شوید. زیرا شما با استفاده از امکانات سایت Google Finance می‌توانید به اطلاعات دقیق تاریخ مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. از جمله موارد دیگری که گوگل فایننس به خوبی پشتیبانی می‌کند شامل این گزینه‌ها می‌شود:

  • ارائه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
  • اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال
  • ارائه اطلاعاتی در مورد روند بازار
  • چارت تکنیکی خطی

سایت Gocharting

یکی از پیشرفته‌ترین سایت‌های جایگزین تریدینگ ویو، سایت gocharting.com است که حدودا بیشتر از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این سایت به عنوان پلتفرمی پیشرفته برای تحلیل بازارهای مالی شناخته می‌شود. همچنین این قابلیت را دارد تا نمودارها و معاملات جهانی را با تمرکز بر بازار رمزارزها ارائه دهد. از جمله جذابیت‌های این سایت پیشرفته می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص خودکار الگوها
  • هشدارها
  • مجموعه وبلاگ جامع
  • به روز رسانی اخبار

سایت Webull

سایت Webull یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن به عنوان جایگزین تریدینگ ویو استفاده کنید. این سایت امکان برقراری ارتباط با بازارهای مالی مختلف را برای کاربران خود فراهم آورده است. رابط کاربری ساده و قابل فهم Webull باعث شده است تا مورد تایید کاربران قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های مهم ویبول این است که با شرکت‌های خارجی متنوعی همکاری دارد و شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه گذاری کنید. ضمن اینکه سایت Webull با استفاده از نمودارها و چارت‌های مختلف، نمای کلی و درستی از بازار در اختیار شما قرار می‌دهد. مزیت‌های ویبول را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

  • ارائه اطلاعات دقیق برای تحلیل بازار
  • داشتن عملکرد مشابه با تریدینگ ویو
  • ارائه نمودارها و چارت‌های متنوع
  • امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف
تحلیل رمزارزها توسط سایت Webull

Tradelize

اگر فردی هستید که به تازگی به عنوان تریدر پا در عرصه کریپتوکارنسی گذاشته‌اید، سایت Tradelize می‌تواند عصای دست شما باشد. زیرا از طریق آن می‌توانید با معامله‌گران باتجربه‌تر ارتباط برقرار کنید و استراتژی‌های معاملاتی آن‌ها را به عنوان الگوی خود قرار دهید. شما در این سایت به تمام اطلاعات لحظه‌ای درباره ارزهای دیجیتال و معتبرترین صرافی‌ها دسترسی خواهید داشت. همچنین تمام ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز در اختیار شما خواهد بود. امکانات این سایت را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • ارائه ابزارهای متنوع برای انجام تحلیل بنیادی و تکنیکال 
  • نمایش اطلاعات لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
  • ارائه سیگنال‌های معاملاتی معتبر 
  • امکان کپی استراتژی‌های معاملاتی از معامله‌گران با تجربه
نام سایت جایگزین تریدینگ ویومزایا معایبآدرس
FINVIZادغام کامل و جامع تحلیل تکنیکال و بنیادینسخه رایگان آن امکانات زیادی ندارد.finviz.com
Trendspiderارائه اندیکاتورها، نمودارها و چارت‌های قیمتی کاربردیاطلاعات تحلیل بنیادی را به اندازه کافی ارائه نمی‌دهد.trendspider.com
Investingامکان تبادل نظر کاربرانخدمات کارگزاری را ارائه نمی‌دهد.Investing.com
Yahoo Financارائه ابزارها و اندیکاتورهای متنوع برای تحلیل‌گراننسخه رایگان آن شامل تبلیغات است و امکانات کمتری وجود دارد./finance.yahoo.com
Dukascopyنمایش نمودارها و شاخص‌های قیمتی دقیقغیر قابل شخصی سازیdukascopy.com
Dailyfxامکان تحلیل احساسات ارزهای دیجیتال با ابزار اوت لوکرابط کاربری نه چندان سادهdailyfx.com
Google Financeارائه اطلاعاتی در مورد روند بازارتعداد ابزارهای تحلیلی ارائه شده کم است.GoogleFinance.com
Gochartingحدودا بیشتر از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. دقت اطلاعات خروجی در مقایسه با تریدینگ ویو کم است.Gocharting.com
Webullامکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلفپشتیبانی ضعیفwebull.com
Tradelizeمناسب برای افراد مبتدیدر حال حاضر تعداد صرافی‌هایی که پشتیبانی می‌کند، کم است.tradelize.com

تریدینگ ویو و سایت‌های جایگزین آن

بازار ارزهای دیجیتال با وجود تمام ابزارهای تجزیه و سایت‌های تحلیل و بررسی، هنوز به عنوان یکی از بازارهای غیرقابل پیش بینی و پرریسک شناخته می‌شود. بنابراین می‌توان این گونه نتیجه گرفت که فعالیت در بازار کریپتوکارنسی و کسب سود در آن، بدون داشتن تحلیلی درست درباره رمز ارزها مورد نظر امکان پذیر نیست. حال در این میان سایتی مثل تریدینگ ویو و سایت‌های مشابه آن می‌تواند چراغ راهنمای تریدرها باشد.

در این مطلب سایت‌هایی را که می‌توانستند یک گزینه مناسب برای TradingView باشند را معرفی کردیم. هر کدام از این پلتفرم‌ها معایب و مزایای خود را دارند و شما می‌توانید با بررسی آن‌ها و مناسب با نیاز خود، یک سایت را برای استخراج اطلاعاتی که لازم دارید انتخاب کنید. اما در حالت کلی سایت‌های ترند اسپایدر (TrendSpider)، ویبول (Webull) و کوادنسی (Quadency) از بهترین سایت های مشابه تریدینگ ویو هستند که در حال حاضر معامله‌گران حرفه‌ای زیادی هم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
1 سال قبل

ممنون عالی بود اما مثلا صرافی کوینکس که ما ایرانی ها باهاش کار میکنیم و اغلب ساپورت نمی کنن
اگر توی توضیحات توضیح میدادین کدوم با مثلا کوینکس کار میکنه عالی بود

دکمه بازگشت به بالا