اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

خرید ۶/۲ میلیارد دلار بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ قیمت BTC به کجا می‌رسد؟

نهنگ‌ها با تزریق ۶/۱۶ میلیارد دلار به بیت‌ کوین، ۱۴۰ هزار BTC خریداری کرده‌اند. این افزایش فعالیت‌های شبکه احتمالاً نشان‌دهنده یک موج صعودی برای آینده این دارایی دیجیتال است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، بیت کوین همچنان در خط مقدم رمزارزهای محبوب برای سرمایه‌گذاران قرار دارد و اخیراً شاهد خرید سنگینی از سوی نهنگ‌های بازار بوده‌ایم.

این بازیگران مهم در بازار ارزهای دیجیتال، حرکات جسورانه‌ای انجام داده‌اند که به معنای یک دوره دگرگون‌کننده برای ارزش‌گذاری آینده بیت‌ کوین است.

نهنگ‌ها میلیاردها دلار بیت کوین خریدند

نهنگ های بیت کوین در سه هفته اخیر ۱۴۰ هزار بیت کوین خریده‌اند و ۶/۱۶ میلیارد دلار سرمایه به این ارز دیجیتال پرچمدار تزریق کرده‌اند. این افزایش خرید نهنگ‌ها انتظارات و تردیدهای زیادی را در بین سرمایه‌گذاران برانگیخته است.

خرید این نهنگ‌های بزرگ نشان‌دهنده یک رای اعتماد قوی به مسیر آتی بیت کوین است. از نظر تاریخی، چنین انباشت قابل‌توجهی پیش‌آهنگی برای حرکات مهم قیمت بوده است که نشان می‌دهد بازار این ارز دیجیتال احتمالاً در آستانه یک موج صعودی دیگر قرار دارد.

الگوی انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها
الگوی انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها

با این حال، علیرغم خوش‌بینی بسیاری از سرمایه‌گذاران، همه ناظران بازار نسبت به این اتفاق دیدگاه مثبتی ندارند. شک و تردید همچنان در بازار پابرجاست و برخی از تحلیلگران به سرمایه‌گذاران در مورد نوسانات احتمالی پیش‌رو هشدار می‌دهند.

Rekt Capital، یکی از کارشناسان برجسته در حوزه تحلیل ارزهای دیجیتال اظهار داشت:

یک اصلاح دیگر تا قبل از رویداد هاوینگ باقی مانده است. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که این اصلاح ممکن است در اواخر ماه مارس یا آوریل (اواسط فروردین تا اردیبهشت سال آینده) رخ دهد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بر اساس تحلیلی از کوین تلگراف، رالی بیت کوین قیمت آن را به مقاومت سربار ۴۸،۹۷۰ دلار رسانده و احتمالاً در اینجا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

شیب مثبت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۴،۱۶۴ دلار و ورود اندیکاتور RSI به منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که در حرکت صعودی شاهد مقاومت چندانی نخواهیم بود. اگر خریداران قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۴۸،۹۷۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا ۵۲ هزار دلار رشد کند. اگر این سطح را از پیش‌رو برداریم، رالی بیت کوین می‌تواند تا ۶۰ هزار دلار ادامه داشته باشد.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان‌دهنده تثبیت احتمالی آن بین ۴۴،۷۰۰ تا ۴۸،۹۷۰ دلار برای چند روز آینده خواهد بود. روند کوتاه‌مدت بیت کوین با شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تضعیف خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

اما در نمودار ۴ ساعته، مشاهده می‌کنیم که حرکت شارپ بیت کوین RSI را به منطقه اشباع خرید هدایت کرده و این یعنی امکان اصلاح قیمت در کوتاه‌مدت وجود دارد. خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسانند تا از پولبک عمیق‌تر به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای اطمینان حاصل کنیم.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند یا با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا ریجکت شود، به معنای خرید گاوها همزمان با کاهش قیمت خواهد بود. در چنین شرایطی ممکن است این جفت ارز یک بریک اوت از سطح ۴۸،۹۷۰ دلار داشته باشد و به سمت مقاومت اصلی بعدی خود در ۵۲ هزار دلار حرکت کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا