اخبار بیت کوینپیش بینی ارزهای دیجیتال

بیت کوین به زیر ۵۳٬۰۰۰ دلار رسید؛ محرک اصلی این سقوط چه بود؟

فشار فروش گسترده در آخر هفته در بازار کریپتوها در ساعات عصر روز یکشنبه در ایالات متحده تسریع شد و قیمت بیت کوین (BTC) را به سطوحی رساند که از ماه فوریه مشاهده نشده بود و قیمت اتریوم (ETH) نیز به سطوحی کاهش یافت که از ماه دسامبر دیده نشده بود.

به گزارش والکس و به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ریال و در هفته ۲۰٪ کاهش یافته است. اتریوم نیز ۲۱ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۳۰ درصد در هفته گذشته کاهش یافته است. این ارز دیجیتال کل افزایش سالانه خود را از دست داده و از اول ژانویه تقریباً ۳٪ کاهش یافته است.

علت اصلی سقوط قیمت بیت کوین و بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته

محرک اصلی آنچه که اکنون به یک اصلاح بزرگ در بازارهای کریپتو و سنتی تبدیل شده است، ممکن است بانک مرکزی ژاپن باشد که هفته گذشته نرخ بهره خود را افزایش داد. این انقباض پولی باعث افزایش ین و سقوط شاخص سهام نیکی(Nikkei) این کشور شد. شاخص نیکی با ۶ درصد کاهش دیگر در اوایل روز دوشنبه، اکنون تقریبا ۱۵ درصد در طول سه جلسه معاملاتی گذشته و ۲۰ درصد از اوج خود در اواسط جولای کاهش یافته است.

این اتفاق در ژاپن به ایالات متحده نیز سرایت کرد؛ جایی که شاخص نزدک در دو جلسه معاملاتی آخر هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافت. معاملات آتی نزدک نیز در معاملات عصر یکشنبه ۲.۵ درصد کاهش داشتند. اخبار آخر هفته مبنی بر اینکه شرکت برکشایر هاتاوی وارن بافت تقریبا نیمی از سهام خود را در شرکت اپل در سه ماهه دوم فروخت، می‌تواند فشار بیشتری بر بازار سهام بیافزاید.

CNBC گزارش داد که به نظر می‌رسد فروش سهام در بازارهای سهام در سطح جهانی در حال گسترش است، زیرا شاخص‌های Nikkei 225 و Topix ژاپن در حدود ۷ درصد در آسیا سقوط کردند و اکنون به محدوده بازار نزولی نزدیک شده اند. این امر پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره اصلی خود را در هفته گذشته از محدوده صفر تا ۰.۱ درصد به حدود ۰.۲۵ درصد افزایش داد.

علاوه بر این اقدام غیرمنتظره بانک ژاپن در هفته گذشته، فدرال رزرو ایالات متحده نیز عده‌ای را شگفت زده کرد؛ البته نه با ثابت نگه داشتن نرخ‌ بهره، بلکه با بیان اظهاراتی تا حدودی مبهم در مورد کاهش نرخ‌ در ماه سپتامبر که تقریباً همه فعالان بازار آن را امری مطمئن فرض کرده بودند.

باید دید آیا فدرال رزرو مرتکب خطای سیاست‌گذاری شده است یا خیر، اما بازارها در حال حاضر دستور کار خود را تعیین می‌کنند. معامله گران با احتمال ۱۰۰ درصدی برای کاهش نرخ‌ بهره ایالات متحده در ماه سپتامبر، ۷۱ درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره ۰.۵۰٪ کاهش داشته باشد و تنها ۲۹ درصد کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره را محتمل می‌دانند.

همچنین، در بازار کریپتو نیز، Jump Crypto، بازوی کریپتویی Jump Trading، به نظر می‌رسد شروع به انتقال صدها میلیون دلار دارایی‌های کریپتو از جمله اتر و USDT کرده است. این موضوع باعث شد تا بسیاری گمانه‌زنی کنند که این شرکت ممکن است در بحبوحه تحقیقات کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، در حال نقد کردن تمام دارایی‌های کریپتویی خود باشد. این موضوع نیز در کاهش قیمت اتر و همچنین فشار فروش در بازار موثر بوده است.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین از زمان شکست به زیر میانگین متحرک در ۲ آگوست (۱۲ مرداد)، شاهد فشار فروش شدیدی است. گاوها نتوانستند کاهش قیمت را در سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار متوقف کنند. این امر نشان داد که هر افزایش جزئی قیمت به فروش می‌رسد. حمایت بعدی در جهت نزولی ۵۵٬۷۲۴ دلار و سپس ۵۳٬۴۸۵ دلار بود که بیت کوین هر دوی آن‌ها را شکست و تا ۵۲٬۳۰۰ دلار نیز کاهش یافت.. خریداران سعی خواهند کرد با تمام توان از منطقه حمایت دوم دفاع کنند، زیرا عدم انجام این کار ممکن است باعث اصلاح عمیق‌تری احتمالا تا محدوده ۴۲٬۰۰۰ دلار شود.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین

گاوها باید در تایم فریم ۴ ساعته قیمت را بالاتر از ۲۰-EMA (۶۰٬۰۸۰ دلار) نگه دارند تا نشان دهند که خرس‌ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. در این صورت، قیمت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (۶۴٬۲۰۰ دلار) برسد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا