اخبار بیت کوین

بیت کوین به یک قدمی ۶۵٬۰۰۰ دلار رسید؛ آیا صعود ادامه دارد؟

افزایش قیمت بیت کوین و بازار کریپتو در روز جمعه با دو کاتالیزور مثبت مواجه شد، ابتدا جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده تایید کرد که چرخه تسهیل پولی در ماه آینده آغاز خواهد شد. سپس، کندی (RFK جونیور) دوستدار ارزهای دیجیتال به نفع دونالد ترامپ از رقابت انتخابات کنار رفت.

به گزارش والکس، بیت کوین (BTC) که پس از اخبار فدرال رزرو تا حدود ۳٪ افزایش یافته بود، پس از اعلام کندی بیشتر افزایش یافت و در زمان نگارش این مطلب تا ۶۴٬۹۵۵ دلار نیز افزایش یافته است.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۴۴۹,۹۹۹,۹۹۸.۰۰ تومان
$ ۵۷,۹۷۷.۴۲۰ -۳.۱۵%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

نکات مهم سخنرانی جروم پاول

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، باعث افزایش در بازار سهام و ارزهای دیجیتال شد؛ چرا که وی به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر اشاره کرد. قیمت بیت کوین بلافاصله پس از اظهارات وی در کنفرانس جکسون هول فدرال رزرو افزایش یافت.

پس از مدت‌ها انتظار، پس از اینکه جروم پاول گفت «زمان کاهش سیاست‌های پولی فرا رسیده است»، نرخ‌های بانک مرکزی در ایالات متحده در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت.

پاول در سخنرانی اصلی خود در سمپوزیوم جکسون هول فدرال کانزاس سیتی گفت:

اعتماد من به این امر افزایش یافته است که تورم در مسیری پایدار به سمت ۲٪ است.بازار کار به طور قابل توجهی سرد شده است. ما به دنبال سرد شدن بیشتر در شرایط بازار کار نیستیم یا از آن استقبال نمی کنیم.

رئیس فدرال رزرو از کاهش احتمالی نرخ بهره در ماه سپتامبر خبر داده است که می‌تواند بر بخش مالی جهانی از جمله بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. با آخرین اشاره پاول، هر سه شاخص سهام ایالات متحده از جمله DJIA، S&P 500 و Nasdaq و همچنین قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافت.

جروم پاول، در سخنرانی اخیر خود، لحنی داویش (Dovish) اتخاذ کرد که به افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم دامن زده است. این لحن یک تضاد آشکار با موضع قبلی وی است و نشان می‌دهد زمان آن فرا رسیده است که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره خود را تعدیل کند. با این حال، پاول از اظهار نظر در مورد زمان‌بندی و سرعت کاهش نرخ‌ها خودداری کرد.

اکنون سوال این است که آیا فدرال رزرو در نشست اواسط سپتامبر، نرخ بهره فدرال رزرو را ۰.۲۵٪ یا ۰.۵٪ کاهش می‌دهد. بر اساس گزارش CME FedWatch، بازارها همچنان به سمت ۰.۲۵٪ کاهش نرخ متمایل هستند، اما شانس ۰.۵٪ کاهش نرخ نیز از ۲۴٪ در روز گذشته به ۳۲.۵٪ افزایش یافته است. البته هنوز برخی از گزارش‌های اقتصادی کلیدی از هم‌اکنون تا نشست ماه سپتامبر باقی مانده است؛ از جمله آمار اشتغال و تورم در ماه آگوست که می‌توانند بر تصمیم نهایی فدرال رزرو اثرگذار باشند.

زک پاندل (Zach Pandl)، سرپرست بخش تحقیقات Grayscale Investments گفت:

نرخ‌ بهره واقعی پایین‌تر بر ارزش دلار تأثیر می‌گذارد و می‌تواند از دارایی‌هایی مانند طلا و بیت‌کوین که با دلار رقابت می‌کنند، حمایت کند. ترکیبی از کاهش نرخ فدرال رزرو، بهبود احساسات سیاسی ایالات متحده در مورد کریپتو و جریان خالص ورودی به ETFهای کریپتو در ایالات متحده باید از قیمت بیت کوین حمایت کند تا در ماه‌های آینده به بالاترین حد خود بازگردد.

بررسی شرایط فعلی بیت کوین

فروشندگان در ۲۱ آگوست (۲۱ مرداد) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱٬۴۴۰ دلار) دفاع کردند، اما نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه (۶۰٬۱۹۵ دلار) برسانند.

نمودار روزانه بیت کوین

گاوها در تلاش برای نگهداشتن قیمت بالاتر از SMA 50 روزه موفق بودند. اگر آنها بتوانند قیمت را در این محدوده نگه دارند، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۶۵٬۶۶۰ دلار و پس از آن به مقاومت روانی ۷۰٬۰۰۰ دلار برسد. خریداران ممکن است با موانع قابل توجهی بین ۷۰٬۰۰۰ تا ۷۳٬۷۷۷ دلار مواجه شوند.

در مقابل، اگر قیمت به شدت از SMA 50 روزه پایین بیاید و به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار برسد، این دیدگاه صعودی نقض خواهد شد. در این صورت، ممکن است فروش تسریع شده و درها را برای سقوط به حمایت مهم ۵۵٬۷۲۴ دلار باز کند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۳

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا