اخبار بیت کوین

سوابق تاریخی SMA از سقوط احتمالی بیت کوین در آینده نزدیک خبر می‌دهد؟

بنجامین کاون (Benjamin Cowen)، تحلیلگر باسابقه دنیای کریپتو، هشدار می‌دهد که سرمایه‌گذاران و تریدرها باید مراقب میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته‌ای بیت کوین (SMA) باشند. او با استناد به سوابق تاریخی، از اصلاح قریب الوقوع قیمت بیت کوین خبر می‌دهد. 

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، بنجامین کاون به بیش از ۷۸۸ هزار دنبال‌کننده خود در یوتیوب توضیح داد که در شرایط فعلی نباید از SMA غفلت کرد. به گفته او، هر بار که بیت کوین از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته‌ای خود عبور می‌کند، پیش از آن که روند صعودی را ادامه دهد، به اصلاح قیمت تمایل بیشتری نشان می‌دهد. از آنجایی که بیت کوین هم‌اکنون با قیمتی در حدود از ۴۵۳۰۰ هزار دلار معامله می‌شود و حداقل ۳۶ درصد بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته‌ای قرار گرفته است، خطر اصلاح قیمت بیش از پیش احساس می‌شود. 

این تحلیلگر همچنین می‌گوید که اقدامات فدرال رزرو ممکن است تعیین کند که آیا بیت کوین میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته‌ای را به عنوان حمایت نگه می‌دارد یا خیر. ظاهرا در شرایط فعلی، بانک مرکزی آمریکا به ثابت نگه داشتن نرخ بهره ادامه خواهد داد. کاون گفت که از نظر تاریخی و با توجه به چرخه‌های پیشین، ما در این نقطه به نوعی میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای را آزمایش کرده‌ایم. این مساله رابطه اصلاح قیمت با SMA را تایید می‌کند. وی با یادآوری چرخه سال ۲۰۱۶ و اصلاحات آن خاطرنشان کرد که ما در آن زمان حتی رکود هم نداشتیم اما ترس از رکود در بین مردم و سرمایه‌گذاران وجود داشت. 

بنجامین کاون گفت: 

ما در سال ۲۰۱۶ منحنی بازده معکوس یا چیزی شبیه به آن را نداشتیم اما نقاط دیگری از جهان وجود داشت که اقتصاد آن‌ها در حال کاهش بود و من فکر می‌کنم در آن زمان برخی استدلال‌ها و تحلیل‌ها وجود داشت که رکود اقتصادی در ایالات متحده را نیز پیش بینی می‌کرد. اما در عمل اینطور نشد و بیت کوین بعد از آزمایش SMA مجدد به صعود ادامه داد.  
news-bitcoin-sma-history-predict-price-outlook
یوتیوب بنجامین کاون

این تحلیلگر دنیای کریپتو توضیح می‌دهد که چرخه‌های قیمتی به تکرار خود وفادار هستند. بیت کوین در چرخه‌های پیشین روندهای مشابه را تجربه کرده و با بالا رفتن از میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای، به اصلاحات موقتی تن داده و مجدد به مسیر رشد بازگشته است. با در نظر گرفتن چنین شرایطی، کاون معتقد است که در چند ماه اول سال ۲۰۲۴ باید به SMA حساس بود و آن را زیر نظر داشت چرا که اصلاح قیمتی دور از ذهن نیست. اما اینکه بعدا چه اتفاقی می‌افتد به رویکرد فدرال رزرو وابسته است. هنوز نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که بانک مرکزی ایالات متحده به سیاست‌های انقباضی خود پایان می‌دهد یا خیر. با این حال، ما در بخش اخبار والکس به این موضوع اشاره کردیم که بسیاری از تحلیلگران و ناظران بر این باورند که روند کاهش نرخ بهره به زود آغاز می‌شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۸

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
صادق
صادق
4 ماه قبل

حالاکه قیمت ریخته اعضای والکس خبرازریزش میده واقعاخنده داراست

دکمه بازگشت به بالا