اخبار بیت کوین

هدف ۶۳۰۰۰ دلاری بیت کوین در فروردین هنوز قابل دستیابی است

گزارش ماتریکس پورت نشان می‌دهد عواملی مانند تایید ETF های اسپات، هاوینگ و سایر کاتالیزورها، بیت کوین را به سمت هدف ۶۳ هزار دلار در مارس ۲۰۲۴ سوق می‌دهند.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، شاید به نظر برسد که بیت کوین پس از رسیدن به ۵۲۰۰۰ دلار با مانعی روبرو شده است، اما انتظار می‌رود رکود اخیر کوتاه مدت باشد. آخرین گزارش Matrixport نشان می‌دهد که هدف قیمت بیت کوین برای رسیدن به ۶۳۰۰۰ دلار تا مارس ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) همچنان امکان پذیر است.

کاتالیزورهای حمایت کننده از این پیش بینی عبارتند از: تصویب ETF بیت کوین، رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین، انتظارات کاهش نرخ بهره پس از نشست FOMC فدرال رزرو و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده.

بیت کوین در مسیر ۶۳ هزار دلار

پس از تصویب صندوق ETF های اسپات بیت کوین در تاریخ ۱۰ ژانویه، تقاضای فزاینده‌ای برای راه‌اندازی این صندوق‌ها وجود داشته است. طی هفته گذشته، ETF های اسپات بیت کوین افزایش زیادی را در وجوه وارد شده صندوق‌ها تجربه کردند و از میان ۳۴۰۰ محصول قابل معامله در بورس (ETP) پیشی گرفته‌اند.

آمارهای اخیر نشان می‌دهد که این ETF ها برای دومین هفته متوالی، از ۱۲ تا ۱۶ فوریه، خالص ورودی مثبت به ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد دلار را شاهد بوده‌اند.

اکثریت وجوه به IBIT بلک راک سرازیر شد که ۱.۶ میلیارد دلار بود. FBTC فیدلیتی با جذب ۶۴۸.۵ میلیون دلار در هفته گذشته، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. در همین دوره، آرک اینوست/۲۱ شیرز ARKB و بیت وایس BITB به ترتیب ۴۰۵ و ۲۳۲.۱ میلیون دلار به دست آوردند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که پیش‌بینی کاهش نرخ بهره پس از جلسات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) می‌تواند اولویت‌ها را نسبت به دارایی‌های پرخطر مانند بیت کوین تغییر دهد. کاهش نرخ بهره معمولاً از جذابیت سرمایه‌گذاری‌هایی که بازدهی تولید می‌کنند، می‌کاهد و در نقطه مقابل جذابیت دارایی‌های رشد محور را افزایش می‌دهد.

ماتریکس پورت تاکید کرد که انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده و عدم قطعیت سیاسی نیز ممکن است بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. از نظر تاریخی، در چنین دوره‌هایی، سرمایه‌گذاران اغلب به دارایی‌های جایگزین مانند بیت کوین به عنوان پوششی در برابر تغییرات بالقوه در سیاست‌های اقتصادی روی آورده‌اند.

با این حال، پیش‌بینی تأثیر دقیق این رویدادهای سیاسی بر بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل پیچیدگی آنها چالش برانگیز است.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، که در حال حاضر در رقابت برای نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه پیشرو است، موضع خود را در مورد بیت کوین تغییر داده است. علیرغم اظهارات منفی قبلی در مورد بیت کوین و خواندن آن به عنوان یک کلاهبرداری در دوران ریاست جمهوری خود، ترامپ اکنون تمایل به پذیرش بیت کوین را نشان می‌دهد و در عین حال تقاضای رو به رشد آن را تصدیق می‌کند.

تقاضای بیشتر برای بیت کوین

جاگ کونر رئیس بخش مشتقات Bitfinex، سال ۲۰۲۴ را سالی مطلوب برای دارایی‌های امن مانند بیت‌کوین، طلا و نقره پیش‌بینی کرده است. انتظار می‌رود افزایش مداوم نرخ‌های تورم، فراتر از آستانه مورد تایید بانک‌های مرکزی در سطح جهان، وجود نرخ‌های بهره بالاتر را طولانی‌تر کند.

این چشم‌انداز باعث کاهش سریع سیاست‌های پولی در بازارهای توسعه‌یافته (DM) می‌شود که به طور بالقوه باعث سرخوردگی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

با نگاهی به سال ۲۰۲۴، چشم انداز بازارهای سهام چالش برانگیزتر به نظر می رسد. انتظار می‌رود عواملی مانند رشد متوسط درآمد و ریسک‌های مختلف ژئوپلیتیکی بر بازارهای سهام تاثیر منفی داشته باشند. برخی تحلیل‌ها حاکی از رشد متوسط سود برای S&P 500، در محدوده ۲ تا ۳ درصد و هدف قیمتی، ۴۲۰۰ دلار برای این شاخص، است. همین عوامل احتمالا منجر به تقاضای بیشتر برای بازار کالا و بیت کوین خواهد شد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا