اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

حرکت بعدی قیمت بیت کوین چیست؟ بررسی نظر تحلیلگران در مورد آینده BTC

برخی تحلیلگران می‌گویند که ریزش قیمت بیت کوین امری ضروری بوده و احتمالاً این اتفاق به عنوان یک فرصت خرید تلقی می‌شود.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین اندکی پس از بازگشایی بازار وال استریت در تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند)، خود را به رکورد تاریخی جدیدی در سطح ۶۹،۳۲۴ دلار رساند، اما این رشد پایدار نبود و سپس قیمت ۱۴ درصد خود را اصلاح کرد و به سطح ۵۹،۳۲۳ دلار بازگشت. تحلیلگران قبل از ورود به مرحله «تثبیت سالم» این اصلاح را یک گام مثبت توصیف کرده‌اند. در حال حاضر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار با قیمت ۶۵٬۷۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

نمودار روزانه BTC/USD
نمودار روزانه BTC/USD

قیمت بیت کوین در بالای ۶۸ هزار دلار به «مرحله FOMO» رسید

در حالی که قیمت بیت کوین طی هفت روز گذشته همچنان ۱۴ درصد افزایش داشته، اما این سقوط ناگهانی باعث شد تا فعالان بازار هدف بعدی قیمت را پیش‌بینی کنند.

اکسل کیبار (Aksel Kibar)، تحلیلگر بازار، نموداری را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد بیت کوین به بالای ۶۹ هزار دلار رسیده و آن را «مرحله فومو (FOMO) یا ترس از دست دادن فرصت» نامیده است.

نمودار کیبار از BTC/USD
نمودار کیبار از BTC/USD

کیبار در پست روز ۴ مارس (۱۴ اسفند) خود در X، معاملات بیت کوین را در محدوده ۶۵ هزار دلار و ۶۸ هزار دلار بررسی کرده و قیمت در آن روز به سمت سقف نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) خود در حدود ۶۹ هزار دلار پیش‌روی می‌کرد. او به سرمایه‌گذاران هشدار داد که در آن سطح به فومو گرفتار نشوند.

او گفت:

من این رشد را به عنوان سیگنالی برای یک بریک اوت بی‌سابقه در BTCUSD نمی‌بینم. در این مرحله از حرکت تسلیم فومو نشوید.

الکس تورن (Alex Thorn)، رئیس بخش تحقیقات Galaxy Research، به عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین به ویژه در سال ۲۰۲۰، یعنی زمانی که BTC برای مدت کوتاهی پس از رسیدن به رکوردهای جدید، یک اصلاح مختصر را تجربه کرده بود، اشاره دارد.

پرایس اکشن تاریخی بیت کوین
پرایس اکشن تاریخی بیت کوین

تورن اظهار داشت که اگر تاریخ دوباره تکرار شود، بیت کوین ممکن است در هفته های آینده تقریباً «۱۱/۳ درصد طی ۱۵ روز قبل از اینکه قاطعانه از بالاترین رکورد تاریخی خود عبور کند» افت قیمت داشته باشد.

بیت کوین در نمودار روزانه سیگنال فروش صادر می‌کند

به گفته برخی تحلیلگران ممکن است افت قیمت بیت کوین تا کف ۵۰٬۰۰۰ دلاری را شاهد باشیم. در تاریخ ۲ مارس (۱۲ اسفند)، پیتر برانت (Peter Brandt) نموداری را به اشتراک گذاشت و در آن حرکات بیت کوین را در یک کانال صعودی با حمایت کوتاه‌مدت زیر ۵۵ هزار دلار که همان مرز میانی این کانال محسوب می‌شود، به تصویر کشید.

او گفت:

من معتقدم که کاهش قیمت به زیر ۵۵ هزار دلار یک فرصت خرید خواهد بود، اگرچه خودم به شخصه چنین ریزشی را پیش‌بینی نمی‌کنم.
نمودار روزانه BTC/USD - پیتر برانت
نمودار روزانه BTC/USD – پیتر برانت

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر مستقل نیز گفته که اندیکاتور TD Sequential سیگنال فروش را در نمودار روزانه صادر کرده و به معامله‌گران هشدار می‌دهد که دقیقاً قبل از سقوط قیمت «توجه ویژه‌ای» به بازار داشته باشند.

مارتینز افزود:

این اندیکاتور در پیش‌بینی روندهای بیت کوین طی سال جاری عملکرد قابل اعتمادی را از خود به نمایش گذاشته است. TD Sequential در اوایل ژانویه (اواسط دی) سیگنال خرید داد که منجر به افزایش ۳۴ درصدی قیمت بیت کوین شد و در اواسط فوریه (اواخر بهمن) نیز سیگنال فروش خود را صادر کرد و به دنبال آن شاهد اصلاح ۴/۴۴ درصدی بودیم.
نمودار مارتینز از BTC/USD
نمودار مارتینز از BTC/USD

در حالی که سایر معامله‌گران انتظار داشتند اصلاحات عمیق‌تری را طی اصلاح پیش از هاوینگ قیمت تجربه کنیم، اما جان بولینگر (John Bollinger)، تحلیلگر تکنیکال، اصلاح ۵ مارس قیمت بیت کوین را «تا حدی بیش از اندازه» نامید.

او گفت:

ما انتظار داریم که تریدرها سود خود را از بازار در سقف‌های جدید قیمت برداشت کنند. این امری طبیعی است، اما در شرایط فعلی بیش از حد به نظر می‌رسد. اگر این ریزش به دلیل اهرم بالا، سرمایه‌گذاران مستعد فروش یا هر چیز دیگری رخ داده باشد، عقب‌گرد یک روزه بیت کوین لزوماً نشان‌دهنده رسیدن بازار به سقف خود نیست.

بولینگر افزود:

با این وجود، اگر این رالی قیمت به در بسته بخورد، وجهه خوبی برای بیت کوین نخواهد داشت.

داده‌های به دست آمده از بازار نشان می‌دهند که معامله‌گران در آخرین رشد قیمت بیت کوین به بالای ۶۹ هزار دلار وضعیت مناسبی نداشتند. طبق داده‌های Coinglass، بیش از ۱/۱۷ میلیارد دلار پوزیشن اهرم‌دار طی ۲۴ ساعت گذشته در سراسر بازار کریپتو لیکوئید شده که ۸۴۶ میلیون دلار از آن‌ برای پوزیشن‌های لانگ بوده است. ارزش پوزیشن‌های لانگ لیکوئیدشده بیت کوین نیز در مجموع به ۲۳۶،۳۳ میلیون دلار می‌رسد.

پوزیشن‌های لیکوئیدشده بیت کوین
پوزیشن‌های لیکوئیدشده بیت کوین
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۲۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا