اخبار بیت کوین

تحلیلگر بازار: بیت کوین ۲ مسیر دارد و هر دوی آنها قیمت را به ۱۵۰ هزار دلار می‌رساند

در حالی که بازار کریپتو آخرین رشد قیمت بیت کوین به سطح ۵۲ هزار دلار را جشن می‌گیرد، یکی از تحلیلگران دو سناریو را معرفی کرده که این دارایی دیجیتال را تا ۶ ماه آینده به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسانند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، با توجه به تحلیل Onchain Edge که در کریپتو کوانت (CryptoQuant) منتشر شده، تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین دو سناریو را نشان می‌دهد که احتمالاً قیمت بیت کوین را در یک روند صعودی عظیم به محدوده ۱۵۰ هزار دلار می‌رساند.

بیت کوین فضای بیشتری برای رشد دارد

Onchain Edge به این نتیجه رسیده که سود و زیان تحقق‌نیافته در حال حاضر نزدیک به سطح ۰/۵۴ است، یعنی همان منطقه‌ای که بالاترین قیمت BTC در سال ۲۰۱۹ رقم زده بود. این معیار فعلاً در سطح ۰/۴۹ قرار دارد، اما بسیاری از هولدرها هنوز در سود هستند.

شاخص پوئل (Puell Multiple) یک ابزار برای ارزش‌گذاری بیت کوین است که سود ماینرهای بیت کوین را بررسی می‌کند. این شاخص حالا به سطح ۱/۸۳ رسیده است. این معیار داده‌هایی را ارائه می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای تشخیص اینکه چه زمانی بازار در فصل خرید یا فروش قرار دارد، استفاده کرد. نمودار آن از صفر تا ده درجه‌بندی شده و اگر به زیر ۰/۵ برسد به عنوان سیگنال خرید در نظر گرفته می‌شود، در حالی که اگر این شاخص در بالای سطح ۸ باشد می‌توان از آن به عنوان یک سیگنال فروش یاد کرد. حتی در موارد خاص و شدید مثل سقف چرخه، مقدار آن از ۱۰ نیز بالاتر می‌رود.

طبق گفته Onchain Edge، با توجه به اینکه Puell Multiple در حال حاضر کمتر از ۲ است، این شاخص هنوز تا رسیدن به مقاومت ۲/۰۵ خود در سال ۲۰۱۹ کمی فاصله دارد.

علاوه بر این، سود باز معاملات بیت کوین هم در حال افزایش بوده و حالا در سطحی قرار دارد که در طی رالی سال ۲۰۲۱ شاهد آن بودیم. در آن سال قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. سود باز معاملات به آرامی در حال افزایش بوده اما به سقفی مشابه سال ۲۰۲۱ با یک رشد سریع نرسیده است.

سناریوهای فعلی برای رسیدن بیت کوین به قیمت ۱۵۰ هزار دلار

یافته‌های Onchain Edge بر پیش‌بینی‌های او صحه می‌گذارند، زیرا مقادیر این معیارها نشان می‌دهند که بیت‌ کوین فضای بیشتری برای افزایش قیمت دارد.

اولین سناریویی که این تحلیلگر بازار مطرح کرده، تکرار حرکات بازار در سال ۲۰۱۹ است. در آن زمان، عرضه در ضرر (عرضه‌ای از بیت کوین که در ضرر قرار دارد) به ۱۶ درصد کاهش و دوباره افزایش یافت. اگر این پیش‌بینی او درست از آب در آید، ارزش بیت‌ کوین ظرف شش ماه آینده به قیمت تحقق‌یافته ۲۳ هزار دلار کاهش می‌یابد و پس از آن، بازار سناریوی دوم را دنبال می‌کند.

در سناریوی دوم او، عرضه در ضرر بیت کوین طی شش ماه آینده به ۳ درصد کاهش خواهد یافت. وی پیش بینی می‌کند که بیت کوین پس از آن یک روند صعودی بزرگ را تجربه خواهد کرد که قیمت آن به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد.

Onchain Edge بر این باور است که سناریوی دوم به احتمال زیاد رخ می‌دهد زیرا پول جدید وارد بازار نشده و سود باز معاملات نیز هنوز افزایش ناگهانی و قابل‌توجهی را تجربه نکرده است

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۲۱

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا