اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

با رسیدن قیمت بیت کوین به زیر ۴۲ هزار دلار، چه سطوح حمایت و مقاومتی را باید زیر نظر داشته باشیم؟

بیت کوین تاکنون سطح ۴۰ هزار دلار را به عنوان یک حمایت برای خود حفظ کرده و از آنجاییکه معامله‌گران به تأثیر حرکات قیمتی «در مقیاس سازمانی» امیدوارند، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار پتانسیل رشد قیمت را برای خود محفوظ نگه داشته است. اما سوال اصلی این است که در صورت ادامه ریزش کدام نواحی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین پس از ثبت بزرگترین ریزش یک روزه خود در سال ۲۰۲۳، برای احیای مجدد روند صعودی با چالشی سخت و دشوار مواجه است.

نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که بزرگترین ارز دیجیتال بازار پس از سقوط به کف محلی خود در سطح ۴۰،۲۰۰ دلار پس از کلوز کندل هفتگی در تاریخ ۱۰ دسامبر (یکشنبه ۱۹ آذر)، همچنان به بازپس‌گیری نواحی از دست رفته ادامه می‌دهد.

نمودار ۱ ساعته BTC/USD
نمودار ۱ ساعته BTC/USD

وقتی قیمت بیت کوین بعد از حرکت صعودی مستمر خود با اصلاحی روبه‌رو شده (بسیاری معتقدند که این اصلاح قیمت بیش از اندازه با تاخیر انجام شده است) سطوح حمایت و مقاومت مهم و جدیدی مورد توجه قرار می‌گیرند.

این روزها برای ارائه بسیاری از محرک‌های نوسانی بالقوه رزرو شده‌اند. انتشار داده‌های کلان ایالات متحده از تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) آغاز شد و با تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در آخرین جلسه FOMC طی سال ۲۰۲۳ و سخنرانی مطبوعاتی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس آن در امروز، چهارشنبه ۲۲ آذر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران ادامه پیدا می‌کند.

صحنه نمایش برای یک رقابت نهایی آماده شده که ممکن است فراتر از بازارهای ارز دیجیتال را نیز شامل شود.

در این مطلب نگاهی به برخی از سطوح محبوب قیمت بیت کوین می‌اندازیم که اکنون در زیر ذره‌بین معامله‌گران و تحلیلگران قرار دارند، چرا که BTC هر طور شده سطح ۴۰ هزار دلار را برای خود حفظ کرده است.

باندهای بولینگر: بیت کوین به جایی که قرار بود بازگردد بازگشت

اگرچه تحمل شرایط برای کسانی که با تاخیر وارد بازار شدند و پوزیشن‌های خرید داشتند چالش برانگیز بوده، اما کاهش ۷/۵ درصدی قیمت بیت‌ کوین که پس از بسته شدن کندل هفتگی رخ داد، نوعی تنظیم مجدد وضعیت برای بازار آشفته کریپتو محسوب می‌شد.

جیمز ون استراتن (James Van Straten)، تحلیل‌گر و محقق بازار کریپتو در پلتفرم X گفت:

سقوط ۷/۵ درصدی قیمت بیت کوین بزرگترین ریزش یک روزه آن در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. این افت قیمت از اتفاقی که در ماه مارس (اسفند سال گذشته) و در طول سقوط بانک‌ها افتاد نیز شدیدتر بود. در آن زمان قیمت بیت کوین با ۶/۲ درصد کاهش به کف ۲۰ هزار دلار رسید. قیمت این ارز دیجیتال در ماه آگوست (مرداد ماه امسال) و زمانی که به ۲۶ هزار دلار رسید هم ۷/۲ درصد کاهش یافته بود.

کارشناسان به طور کلی با یکدیگر اجماع نظر دارند که این ریزش قیمت برای سلامت بازار الزامی بوده، چرا که رشد کنترل‌نشده یک دارایی معمولاً هر چه بیشتر ادامه یابد، منجر به واکنش بدتری می‌شود.

جان بولینگر (John Bollinger)، خالق اندیکاتور بولینگر باند، در واکنش خود به این اتفاق در پلتفرم X استدلال کرد:

شرایط بازار بیش از حد کشش داشت که نشان‌دهنده یک پولبک قریب‌الوقوع بود. بیت کوین درست در جایی که قرار بود متوقف شد. چنین چیزی خیلی اوقات رخ نمی‌دهد. اکنون ما به دنبال این هستیم که ببینیم آیا حمایت، استقامت لازم را دارد یا خیر.
نمودار ۱ روزه BTC/USD با داده‌های باند بولینگر
نمودار ۱ روزه BTC/USD با داده‌های باند بولینگر

بولینگر به داده‌های به دست آمده از باندهای بولینگر اشاره می‌کند. در نموداری که او از این اندیکاتور به اشتراک گذشته، به نظر می‌رسد علاوه بر عوامل موثر دیگر، قدرت حرکت صعودی اخیر بیت کوین در چارچوب گسترده‌تری از عملکرد اخیر آن برجسته شده است.

در تایم فریم‌های روزانه، ریزشی که منجر به تشکیل یک کف شد بیت‌ کوین را مستقیماً به باند میانی کانال بولینگر رساند و این اصلاح را می‌توان به عنوان یک حرکت کلاسیک، با پیروی از الگویی که اغلب مشاهده می‌شود، در نظر گرفت و به این ترتیب دلایلی برای خوش‌بینی نسبت به آینده وجود داشته باشد.

در ضمن بولینگر در مورد شرایط فشرده‌ هفته قبل نیز هشدار داده که می‌تواند زنگ خطری برای سقف‌های اخیر قیمت باشد.

احتمال خرید در کف و فروش در سقف توسط خریداران بزرگ

با نگاهی به رفتار معامله‌گران با حجم بالا، برخی از تفسیرگران بازار نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای را پس از کاهش سود باز معاملات ناشی از این ریزش مشاهده می‌کنند.

منبع معاملاتی Material Indicators با بررسی نقدینگی اوردر بوک BTC/USDT در بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان یعنی بایننس، باند حمایتی جدیدی را در سطح ۳۸،۵۰۰ دلار مشخص کرده است.

در حالی که این سطح کمتر از ۴۰ هزار دلار و زیر کف این هفته قیمت قرار دارد، Material Indicators گفته که سفارشات خرید «در مقیاس نهادی» اکنون ممکن است دوباره به بازار بازگردند، اما احتمالاً یک نکته هشداردهنده وجود داشته باشد.

Material Indicators در تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه رسیده که هنوز مشخص نیست آیا این بازیگران نهادی واقعاً شروع به انباشت در این سطوح کرده‌اند یا صرفاً درگیر استراتژی خرید در کف و فروش در سقف هستند.

این شرکت افزود:

به هر حال، ما تصمیم‌گیری درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در این هفته داریم و سخنرانی‌های جروم پاول معمولاً برای ایجاد نوسانات خوب هستند.
داده‌های اوردر بوک BTC/USDT در بایننس (۱۱ دسامبر)
داده‌های اوردر بوک BTC/USDT در بایننس (۱۱ دسامبر)

Skew، معامله‌گر محبوب بازارهای رمزارزی نیز در ادامه طی روز گذشته از احتمال دستکاری بازار به واسطه بازیکنان بزرگتر خبر داد.

او در مورد اوردر بوک صرافی بایننس به دنبال‌کنندگان خود در X گفت:

تغییراتی را در طرز فکر فعالان بزرگ بازار اسپات که پیش از این به شدت قیمت را دنبال می‌کردند مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد طرز فکر غالب آنها تا زمانی که برای جذب سرمایه بزرگتر، عمق پیشنهادات خرید و نقدینگی افزایش یابد، خرید در کف و فروش در سقف باشد.
داده‌های اوردر بوک BTC/USDT در بایننس (۱۲ دسامبر)
داده‌های اوردر بوک BTC/USDT در بایننس (۱۲ دسامبر)

به گفته Skew، نواحی کلیدی قیمت بیت کوین به ترتیب بین ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار و ۴۴ تا ۴۵ هزار دلار قرار دارد.

انتظار می‌رود که بیت کوین سال ۲۰۲۳ را در یک «محدوده جدید» به پایان برساند

در بحث حمایت‌های مهم، علی مارتینز (Ali Martinez)، از معامله‌گران مطرح بازار به محدوده ۳۸ هزار دلار به عنوان یک مانع بزرگ در حرکت نزولی قیمت اشاره کرده است.

به گفته مارتیز، در صورت اصلاح عمیق‌تر، بیت کوین بین ۳۷،۱۵۰ دلار تا ۳۸،۳۶۰ دلار حمایت می‌شود. این منطقه توسط ۱/۵۲ میلیون آدرس با ۵۳۴ هزار بیت کوین مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.

او در ادامه افزود:

همچنین، باید مراقب دو دیوار مقاومتی که می‌توانند روند صعودی بیت کوین را مختل کنند باشید: یکی در ۴۳،۸۵۰ دلار و دیگری در ۴۶،۴۰۰ دلار.
داده‌های حجم حمایت و مقاومت بیت کوین
داده‌های حجم حمایت و مقاومت بیت کوین

در عین حال میشائل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار و مدیرعامل MN Trading، از یک محدوده کف قیمتی، در کمی پایین‌تر از این نواحی به نرخ ۳۶،۵۰۰ دلار تا ۳۸ هزار دلار خبر داده است. به عقیده او حفظ این سطوح در تایم‌فریم‌های بالاتر حیاتی است.

به گفته او، پس از این اصلاح، پیش‌بینی می‌شود که بازگشت‌هایی در محدوده ۳۹،۵۰۰ دلار تا ۴۰ هزار دلار رخ دهد و قیمت را به سطح ۴۲ هزار دلار و بالاتر از آن برساند.

او معتقد است که بیت کوین باید سال ۲۰۲۳ را در یک «محدوده جدید» به پایان برساند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مشتری
مشتری
4 ماه قبل

بیت کوین تا ۳۰۰۰۰ دلار ریزش اصلاحی خواهد داشت

دکمه بازگشت به بالا