اخبار بیت کوین

بررسی وضعیت بیت کوین، تون کوین (TON) و دوج کوین (DOGE)

روز گذشته، بیت کوین و آلت کوین‌ها شاهد مقداری اصلاح قیمت بوند، اما روند صعودی کلی دست نخورده باقی مانده است. در این مطلب، به بررسی قیمت بیت کوین، تون کوین و دوج کوین می‌پردازیم.

به گزارش والکس، در حالی که بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در ماه آگوست یعنی ۴۹٬۰۰۰ دلار بازگشته است، اما تاریخچه قیمتی آن در ماه سپتامبر حاکی از صعود قیمت نیست. بر اساس داده‌های کوین گلس (CoinGlass)، بیت کوین از سال ۲۰۱۳ به طور متوسط ​​۴.۷۸ درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است. در هفت سال گذشته، این ارز دیجیتال تنها در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ماهانه مثبتی بوده است. با این حال، این امر سرمایه‌گذاران را از خرید ETFهای اسپات بیت کوین منصرف نکرده است. آخرین گزارش CoinShares نشان می‌دهد این صندوق‌ها شاهد ۵۴۳ میلیون دلار ورودی در هفته گذشته بوده‌اند.

بیت کوین در چند ماه گذشته تا حد زیادی در محدوده ۵۵٬۷۲۴ تا ۷۳٬۷۷۷ دلار گیر کرده است که نشان‌دهنده نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها برای برتری است. هر چه مدت زمان بیشتری در این محدوده سپری شود، به نیروی بیشتری برای خروج قیمت از این محدوده نیاز دارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

صعود بیت کوین به بالای مقاومت ۶۵٬۰۰۰ دلار دشوار است، اما یک نشانه مثبت برای گاوها این است که میدان را برای خرس‌ها خالی نکرده‌اند.

نمودار روزانه بیت کوین

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۱٬۳۵۳ دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI در محدوده مثبت باقی مانده و این امر نشان می‌دهد که گاوها از برتری برخوردار هستند. اگر قیمت BTC از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش کند، احتمال افزایش تا ۷۰٬۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود خرس‌ها در منطقه ۷۰٬۰۰۰ تا ۷۳٬۷۷۷ دلار دفاعی قوی داشته باشند.

از جنبه نزولی، شکست و بسته شدن کندل قیمت زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند درها را برای سقوط به ۵۵٬۷۲۴ دلار باز کند؛ جایی که خریداران احتمالا وارد عمل خواهند شد.

پیش‌بینی قیمت تون کوین

قیمت تون کوین در ۲۴ آگوست (۳ شهریور) پایین آمد و به زیر خط حمایت الگوی مثلث متقارن رسید که نشان می‌دهد خرس‌ها بر گاوها غلبه کرده‌اند.

نمودار روزانه تون کوین

فتیله بلند روی کندل ۲۵ آگوست (۴ شهریور) نشان می‌دهد گاوها تلاش کردند تا از حمایت ۵.۲۵ دلاری عبور کنند، اما موفق نشدند. خرس‌ها دوباره سعی کردند قیمت را به زیر ۵.۲۵ دلار کاهش دهند. از آنجایی که ان‌ها موفق به انجام این کار شدند، قیمت TON ممکن است به ۴.۷۲ دلار سقوط کند. بسته شدن کندل زیر ۴.۷۲ دلار، الگوی سرو شانه نزولی را تکمیل می‌کند.

اولین نشانه قدرت، شکست و نزدیک شدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۳۴ دلار) خواهد بود. در این صورت، تون کوین می‌تواند به SMA 50 روزه (۶.۶۶ دلار) صعود کند.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین از SMA 50 روزه (۰.۱۱ دلار) ریجکت شد که نشان می‌دهد خرس‌ها در رالی‌ها می‌فروشند.

نمودار روزانه دوج کوین

خریداران باید از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۱ دلار) دفاع کنند تا دورنمای شکست خط روند نزولی را بهبود بخشند. شکست و بسته شدن کندل قیمت بالای الگوی کنج نزولی نشان‌دهنده تغییر روند است. در این صورت، قیمت DOGE ممکن است یک حرکت صعودی جدید را به ۰.۱۴ دلار و متعاقبا به ۰.۱۸ دلار آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این امر نشان می‌دهد دوج کوین ممکن است برای مدت بیشتری در داخل الگوی کنج باقی بماند. خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۰.۰۹ دلار کاهش دهند که انتظار می‌رود خریداران را جذب کند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا